Τρεις ημέρες πριν τον τερματισμό του εξαντλητικού μαραθώνιου επαληθεύεται το ρητό που τον προσδιορίζει: «Όσο περνούν οι ημέρες, ο καλός γίνεται καλύτερος και ο κακός (όχι τόσο καλός εννοεί) γίνεται χειρότερος». Αυτό ακριβώς δείχνει να συμβαίνει τόσο στις μοτοσυκλέτες όσο και στα αυτοκίνητα.

Χαρακτηριστικό της στρατηγικής στις μοτοσυκλέτες είναι ο «συνασπισμός» των δύο πρωτοπόρων, του Despres και του Faria που αποτελούν ένα αχτύπητο δίδυμο. Κάνουν μαζί τον αγώνα, ξεκουράζοντας ο ένας τον άλλο στον προσανατολισμό αλλά και στον ρυθμό που κινούνται. Στην ειδική προτίμησαν να μείνουν πίσω, αφήνοντας άλλους να ανοίγουν το δρόμο.

Το αποτέλεσμα ήταν λιγότερο έμπειροι στον προσανατολισμό να χάνονται και τελικά να επωφελούνται οι δύο εργοστασιακοί της ΚΤΜ. Μετά από 11 ειδικές, αρκετά προβλήματα (όπως οι περισσότεροι άλλωστε) και μια ποινή 15 λεπτών, έχουν επιστρέψει στην κορυφή της κατάταξης. Δεν κυνηγούν τη νίκη στην ειδική, αλλά πλέον βλέπουν μόνο το βάθρο.

Στην ειδική μετά από αρκετές εναλλαγές στην πρώτη θέση, ήταν ο Ολλανδός Frans Verhoeven που έκανε τον καλύτερο χρόνο, κερδίζοντας την 4η ειδική της καριέρας του και την πρώτη από το 2011.

Στην τρίτη θέση παραμένει ο τοπικός “Chaleco” Lopez, ενώ τα ΚΤΜ δείχνουν να επικρατούν καθολικά καθώς είναι 5 στις πρώτες 5 θέσεις (Jakes, Pedrero στις θέσεις 4 και 5).

Η έκπληξη της ημέρας πάντως ήρθε από τον αξιοθαύμαστο Joan Barreda με τη Husqvarna που είχε μια πτώση την προηγούμενη ημέρα και ήταν αμφίβολο αν θα μπορέσει να συνεχίσει καθώς είχε χτυπήσει τον ώμο του. Ο σκληροτράχηλος Ισπανός όχι μόνο συνέχισε τον αγώνα με τους πόνους να τον συνοδεύουν αλλά ήταν και ο 3ος ταχύτερος στην ειδική.

Οριακά πιο πίσω, μόλις 16” και στην 4η θέση τερμάτισε ο Alain Duclos σημειώνοντας τον καλύτερο τερματισμό για την Sherco, μια μικρή Γαλλική εταιρεία μοτοσυκλετών.

Στα quad η επιστροφή στους αμμόλοφους έφερε τον Sebastien Husseini ξανά στο προσκήνιο. Ο Ολλανδός, κάτοικος των Ενωμένων Αραβικών Εμιράτων, τερμάτισε στην πρώτη θέση της ειδικής, ενώ πίσω του κατά 1’08 τερμάτισε ο Marcos Patronelli. Ο Αργεντίνος διευρύνει διαρκώς την πρωτοπορία του στη γενική και πλέον είναι 1:52’35” μπροστά από τον Χιλιανό Ignacio Casale.

Στα αυτοκίνητα το σκηνικό θυμίζει εκείνο των μοτοσυκλετών. Η στρατηγική είναι εκείνη που προσδιορίζει τα πράγματα σε αυτή την τελική φάση του αγώνα και ο 10 φορές νικητής με μοτοσυκλέτα και αυτοκίνητο, Stephan Petrhansel, κάτι ξέρει από αυτά.

Ο Nani Roma παρά την τρομάρα που πήρε με ένα ελαστικό του που έσκασε στην κυριολεξία (έκανε έκρηξη) εκμεταλλεύτηκε τα λάθη του Robby Gordon που μπήκε στην ειδική με το «γκάζι στο πάτωμα». Ο Αμερικανός κυνηγά τις νίκες όμως δεν αποφεύγει και τα λάθη κι έτσι ο Roma απέσπασε την 3η φετινή του νίκη.

Παρά την προσεκτική του οδήγηση για να φτάσει στον τερματισμό, ο Peterhansel κόλλησε στους αμμόλοφους και έχασε χρόνο τερματίζοντας 6’03” πίσω από τον Roma κάνοντας το 1-2 για τα Mini. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Giniel de Villiers, που χωρίς εξάρσεις και ρίσκα κρατά την 2η θέση στη γενική, 50’24 πίσω από τον Peter.

Στα φορτηγά, ο αγώνας έχει αναχθεί σε μονομαχίες μεταξύ των Kamaz. Ο Andrey Karginov που είναι 3ος στη γενική, εποφθαλμιά την 2η θέση του Ayrat Mardeev που ανήκει και στην ίδια ομάδα. Πίεσε και τελικά κέρδισε για 2η φορά φέτος «μειώνοντας» τη διαφορά στα 31’20” –αρκετά δύσκολο να καλυφθεί αλλά όταν μιλάμε για το Dakar με τόσα απρόοπτα, όλα είναι πιθανά.

Τρίτος τερμάτισε ο Gerard De Rooy που συνεχίζει οριστικά εκτός διεκδίκησης της νίκης πλέον από την 5η θέση. Μόλις 6 λεπτά όμως τον χωρίζουν από το βάθρο και την 3η θέση και αυτός είναι ο στόχος του. Έτσι ξεκίνησε «ιπτάμενος» στην ειδική και αν δεν έσκαγε ένα λάστιχο θα έφθανε πρώτος στον τερματισμό.

Η επόμενη ειδική Νο.13 είναι και η προτελευταία και θα οδηγήσει τα πληρώματα από το Copiapo, βόρεια και παράλληλα με τις ακτές του Ειρηνικού, στη La Serena. Μια απόσταση 735 χιλιομέτρων που περιλαμβάνουν μια αρκετά μεγάλη ειδική των 441 km.

Δείτε στο video την επιστροφή στους αμμόλοφους, της Atacama αυτή τη φορά, αλλά και το σκληρό τοπίο των Άνδεων.