Πολλοί θα το ποθήσουν, λίγοι θα το αποκτήσουν: το ολοκαίνουργιο εκρηκτικό KTM 1290 Super Duke R έρχεται να στοιχειώσει όνειρα μικρών και μεγαλύτερων αναβατών, με ένταση μεγαβάτ.

Όπως είχε προαναγγελθεί, η ΚΤΜ έδωσε στη δημοσιότητα τα πρώτα επίσημα στοιχεία της μοτοσυκλέτας που θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα του στο κοινό κατά την διάρκεια της έκθεσης του Μιλάνου.

Να τι μάθαμε λοιπόν. Έχει κινητήρα σχεδόν 1.300 κυβικών με 2 κυλίνδρους σε διάταξη V (ένας εμπρός και ένας πίσω) με περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών. Είναι η μεγαλύτερη σε κυβισμό έκδοση του κινητήρα της ΚΤΜ που ξεκίνησε από τα 950 κ.εκ.

Αποδίδει κατά το εργοστάσιο 180 ίππους και 14,7 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Αυτές είναι οι υψηλότερες τιμές για μοτοσυκλέτα του είδους και δικαιολογούν το χαρακτηρισμό του ως «τέρας». Δύναμης, ροπής, στην όψη, όχι όμως και στη συμπεριφορά.

Η μοτοσυκλέτα ζυγίζει 189 κιλά άνευ υγρών και έχει μετρηθεί να επιταχύνει από τα 0 στα 200 χλμ ανά ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα! Τα πρώτα 100 χ.α.ω έρχονται σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα…

Ένα «θηρίο» που διέφυγε σχεδόν αδάμαστο από τον θηριοτροφείο των Άλπεων, για να αλλάξει τη ζωή του αναβάτη του. Και να δυσκολέψει τη ζωή των Ducati Streetfighter, Aprilia Tuono V4R και MV Agusta Brutale 1090.

Το πλαίσιο είναι ένα χωροδικτύωμα από χρωμιομολυβδαινιούχο χάλυβα. Τα φρένα είναι δύο δίσκοι 320 χιλ μπροστά με ακτινικές δαγκάνες της κορυφαίας σειράς Brembo.

Υπάρχουν φυσικά ABS της Bosch, ψεκασμός Kehin με ηλεκτρονικό γκάζι, ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και «αντισούζας» για να αποφεύγονται τα «καπάκια» και σούπερ μαλακά λάστιχα Dunlop Sportsmart2.

Παρά τις ακραίες επιδόσεις, η ΚΤΜ ισχυρίζεται ότι η μοτοσυκλέτα προσφέρει εύκολη και προσαρμόσιμη θέση οδήγησης, άνετη εργονομία και ευκολία χειρισμών για όλους τους τύπους αναβάτη, εκτός από τους «άμυαλους».

Έχει προσπαθήσει πολύ να κρατήσει οποιοδήποτε σοκ, μακριά από τη τσέπη του αναβάτη, γι’ αυτό δηλώνει ότι δεν απαιτείται σέρβις παρά κάθε 15.000 χλμ.

Κάτι τέτοιο ταιριάζει περισσότερο σε μια μοτοσυκλέτα τουρισμού και προφανώς εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια τέτοια περίπτωση, όμως πλέον έχει χτίσει την εμπιστοσύνη της στο V2 κινητήρα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετράχρονος, υγρόψυκτος V-2 75ο, με ψεκασμό Keihin
Κυβισμός: 1.301 κ.εκ.
Ισχύς: 180bhp @ 8,870 σαλ.
Μετάδοση: κιβώτιο 6 σχέσεων, υδραυλικός συμπλέκτης
Πλαίσιο: Χωροδικτύωμα από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι
Αναρτήσεις: εμπρός ανεστραμμένο WP με διάμετρο 48 χιλ. πίσω ένα αμορτισέρ WP. Ολες οι ρυθμίσεις΄.
Φρένα: εμπρός δισκόφρενα (2 x 320 χιλ.) με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων. Πίσω ένας δίσκος με δαγκάνα δύο εμβόλων. Συνδυασμένο ABS της Bosch, μοντ. 9ME.
Ύψος σέλας: 835 χιλ
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 18 λίτρα
Βάρος Στεγνό: 189 κιλά

Δείτε το πολύ χαρακτηριστικό και γεμάτο ένταση βίντεο της «απόδρασης» του Super Duke…