Το στυλ «flat-track» είναι από τα πιο δημοφιλή στον κύκλο των κατασκευαστών custom μοτοσυκλετών. Η απουσία μπροστινού φτερού, το μικρό ρεζερβουάρ με την ίσια κάτω επιφάνεια και η κολοβή ουρά είναι τα σήματα κατατεθέντα των μοτοσυκλετών αυτών, τα οποία οι βελτιωτές με χαρά χρησιμοποιούν, καταλήγοντας συνήθως σε γοητευτικά αποτελέσματα, ανεξάρτητα του χρησιμοποιούμενου κινητήρα.

Πολλές από τις βελτιώσεις είναι περισσότερο φρου-φρου και αρώματα, επιλεγμένες από πελάτες μόνον για τον οπτικό εντυπωσιασμό. Όμως ετούτη εδώ η Honda είναι ένα πραγματικό πολεμικό όπλο.

Φτιάχτηκε για να συμμετέχει στους αγώνες flat track στο Blighty (όπου η πίστα είναι μικρότερη των συνηθισμένων 400 μέτρων) από έναν Αμερικάνο πρώην αγωνιζόμενο στο χώμα, το John Roeder. Ο John έχει μεταναστεύσει στην Αγγλία και ίσως επειδή νοστάλγησε την πατρίδα του, ξεκίνησε να φτιάξει την προσωπική του flat tracker, ακολουθώντας έναν ιδιαίτερο δρόμο.

Καταρχήν δεν ήθελε απλά μια μοτοσυκλέτα που θα έστριβε σωστά μόνον στα αριστερά. Ήθελε επίσης κάτι όμορφο, με διαφορετικό ήχο από τα τετράχρονα ΜΧ 450άρια που τώρα κυριαρχούν στους αγώνες της Αγγλίας. Και τέλος ήθελε να του θυμίζει τις αγωνιστικές της εποχής του, πίσω στην πατρίδα.

Χωρίς καμία αναστολή, ο Roeder «κανιβάλλισε» μια ποικιλία μοντέλων, κλέβοντας αυτά τα κομμάτια που θεώρησε χρήσιμα. Έτσι πήρε το ψαλίδι, τα μαρσπιέ και το πίσω φρένο από ένα Suzuki DR350, το πιρούνι από ένα Yamaha FZR600 και το ψυγείο από ένα δίχρονο Aprilia RS125. Το αμορτισέρ προέρχεται -όσο κι αν ακούγεται περίεργο- από ένα κτηνώδες αμερικάνικο V8 hot-rod (αυτοκίνητο), ενώ πολλά άλλα μικροπράγματα έχουν «κλαπεί» από την προσωπική του Ducati 916.

Ομολογουμένως όμως είναι ο κινητήρας που ξενίζει περισσότερο: ένας πανάλαφρος μονοκύλινδρος δίχρονος από το CR 500 του 1986, το φημισμένο για την κτηνώδη του ιπποδύναμη μοτοκρός της Honda.

Το αποτέλεσμα θα έδειχνε πανέμορφο ακόμα και στους δρόμους μιας πόλης. Η τοποθέτηση φώτων και μιας πινακίδας δεν θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση. Αυτό που θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο, πιστεύουμε, θα ήταν το να κρατήσει ο Roeder, το δίπλωμά του καθαρό από βαθμούς ποινής.

Πράγμα που το ξέρει και ο ίδιος, εξ ού και αρνείται οποιαδήποτε σκέψη δημιουργίας ενός «νόμιμου» μοντέλου.

Δείτε το στο γκαράζ του John Roeder…

Αλλά και στην πρώτη του συμμετοχή σε αγώνα flat track από on board κάμερα…