Λίγα μόνο εικοσιτετράωρα έχουν μείνει ώστε να χτυπήσει το πρώτο κουδούνι σε όλα τα σχολεία της χώρας. Όσο η ώρα πλησιάζει η αγωνία σε γονείς και μαθητές αυξάνεται ενώ η «μάχη» για τις μάσκες συνεχίζεται.

To άνοιγμα των σχολείων είναι ένα «μεγάλο στοίχημα» και η πολιτεία έχει πάρει τα καλύτερα δυνατά μέτρα, σημείωσε ο κ. Γαργαλιάνος μιλώντας στο Mega το πρωί της Πέμπτης (10/9). «Οι λοιμωξιολόγοι έχουν δώσει όλες τις οδηγίες για την προστασία των παιδιών με βάση υγειονομικά πρωτόκολλα και νομίζω ότι μέχρι αύριο θα πρέπει να έχουν πάει και οι μάσκες στα σχολεία» σημείωσε.

Αναφορικά με τη διανομή μασκών στα σχολεία, χαρακτηριστικό είναι ότι στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας, όπου βρέθηκε η κάμερα του Mega οι μάσκες ακόμη δεν έχουν φθάσει ούτε αντισηπτικά. «Οι μάσκες δεν έχουν έρθει και έχουμε σοβαρό προβληματισμό αν θα καταφέρουν να έρθουν για να δοθούν στους μαθητές» λέει ο δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, συμπληρώνοντας ότι οι δήμοι της χώρας όπως και ο δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας καλούνται να αντιμετωπίσουν το κενό που υπάρχει στη διαδικασία.

«Η ενημέρωση που υπάρχει από την ΚΕΔΕ, είναι πως μέχρι το Σάββατο οι μάσκες θα είναι στους δήμους. Θα βρούμε τρόπο να τα μοιράσουμε, το θέμα ωστόσο είναι γιατί γίνεται αυτή η διαδικασία τελευταία στιγμή» είπε ο κ. Βρεττάκος.

Μόνο στον δήμο Κερατσινίου Δραπετσώνας υπάρχουν 72 σχολικές μονάδες με 11.500 μαθητές στις οποίες θα πρέπει να διαμοιραστεί το υγειονομικό υλικό. «Πρόκειται για ένα δίδαγμα ότι κάποια πράγματα δεν πρέπει να γίνονται κεντρικά, οι δήμοι θα είχαν λύσει το θέμα χθες» σχολίασε.

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι για να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία θα έπρεπε να έχουν γίνει μικρά τμήματα, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος στα σχολεία του δήμου ξεπερνά τους 20 μαθητές ανά τάξη-στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα.

«Μιλούν για ασφάλεια αλλά δεν μπαίνει στη συζήτηση το θέμα για τις μικρές τάξεις» είπε χαρακτηριστικά.

«Ιδανικό θα ήταν να υπάρχουν και οι μάσκες και οι αποστάσεις» είπε από την πλευρά του ο κ. Γαργαλιάνος και για αυτό το λόγο κάθε σχολείο αν μπορεί, πρέπει να φτιάχνει ένα πρωτόκολλο αποστάσεων.

Ο κ. Βρετάκος σημείωσε από την πλευρά του πως τα σχολεία θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν μικρότερα τμήματα αν είχε ληφθεί απόφαση για λειτουργία των σχολικών μονάδων με διπλή βάρδια – πρωί, απόγευμα.

Τι προβλέπει η ΚΥΑ για τη λειτουργία των σχολείων

Αναλυτικές οδηγίες για την λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου, δίνει η ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Το άρθρο 2 αφορά την υποχρεωτική χρήση μάσκας.

Συγκεκριμένα:

Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.

Ειδικά για τους μαθητές από το Νηπιαγωγείο έως και την Γ’ Δημοτικού ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εκπαίδευση και εξοικείωση με την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.

Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική στις ακόλουθες περιπτώσεις:

  • σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων,
  • στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων όταν υπάρχει συνωστισμός, όπως ενδεικτικά κατά την προσέλευση και αποχώρηση από τη σχολική μονάδα, καθώς και στην περίπτωση συνωστισμού σε κυλικεία εξωτερικού χώρου,
  • στα μέσα μεταφοράς μαθητών,
  • κατά την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο, από υγιή, σταθερό συνοδό (γονέα, κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο). Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/ άθλησης.

Κατά τη διαδικασία υποστήριξης από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) ή Σχολικό Νοσηλευτή, καθώς και στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στα Κέντρα Εκπαίδευσης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), προκρίνεται η διαφανής ολοπρόσωπη προστατευτική προσωπίδα ή ειδική υφασμάτινη μάσκα με διαφανές πρόσθιο τμήμα στο μέρος του στόματος για τους μαθητές ή το προσωπικό, για τις περιπτώσεις όπου η χειλεοανάγνωση αποτελεί μέσο επικοινωνίας. Οι συνοδοί μαθητών στα ΚΕΣΥ φέρουν υποχρεωτικά μη ιατρική μάσκα.

Η χρήση της χειρουργικής μάσκας έναντι της απλής υφασμάτινης μπορεί να προκριθεί από τους γονείς κατ’ επιλογήν τους ή τον θεράποντα ιατρό για παιδιά με υποκείμενα νοσήματα, όπως ενδεικτικά περιγράφονται στον παρακάτω πίνακα:

  • Μαθητές με προηγούμενο ιστορικό σοβαρής ανοσοκαταστολής (χημειοθεραπεία, μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων ή συμπαγούς οργάνου),
  • Μαθητές με ινοκυστική νόσο,
  • Μαθητές που λαμβάνουν βιολογικούς παράγοντες, όπως είναι τα παιδιά με ρευματολογικά νοσήματα ή φλεγμονώδη νόσο του εντέρου,
  • Μαθητές με μεσογειακή αναιμία,
  •  Μαθητές με σακχαρώδη διαβήτη.

Από την υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας εξαιρούνται οι ακόλουθες κατηγορίες μαθητών, οι οποίοι προσέρχονται κανονικά στο σχολείο, αφού προσκομίσουν τα απαραίτητα σχετικά δικαιολογητικά:

  • μαθητές με γνωσιακή, αναπτυξιακή, ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς,
  • μαθητές με σοβαρό νευρολογικό ή μυϊκό ή άλλο νόσημα που τους εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους.

Για τους μαθητές σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στους μαθητές που προσέρχονται στα ΚΕΣΥ, συστήνεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό και συμβατό με τον βαθμό και το είδος της αναπηρίας/ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.

Προβλέπεται εκπαίδευση εντός της σχολικής μονάδας για την ενδεδειγμένη χρήση μάσκας από εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας (μη ιατρικής ή ιατρικής/χειρουργικής), δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη και λαμβάνει απουσία, ενώ, εφόσον είναι ανήλικος, παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του.

Ο ειδικός χώρος ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, υπό την εποπτεία του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Κατά την άφιξη των γονέων/κηδεμόνων, επισημαίνονται η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα της χρήσης μάσκας.

Η ΚΥΑ αφορά στη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους – τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ, Κολλεγίων, Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, δημοσίων και ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2020 – 2021 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορονοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους.

Επίσης δεν πραγματοποιούνται εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, μαθητικά συνέδρια, σχολικά πρωταθλήματα και προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών. Διδακτικές επισκέψεις και περίπατοι δύνανται να διεξάγονται ανά τμήμα με υποχρεωτική χρήση μάσκας.

Τι θα γίνει με τις απουσίες

Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον κορονοϊό COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

  • Αν νοσεί από κορονοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
  • Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.

Οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου είναι οι ακόλουθες:

  • Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της.
  • Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα (12) μήνες.
  • Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από εικοσιτέσσερις (24) μήνες.
  • Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία.
  • Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοα-νεπάρκεια (HIV και CD4 <500).
  • Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone >20mg/μέρα).
  • Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια.
  • Μαθητές με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.
  • Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μαθητές με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.
  • Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
  • Μαθητής που έχει υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορονοϊό COVID-19 και για όσο χρόνο αναμένει την έκδοση του αποτελέσματος.

Για τους μαθητές που απουσιάζουν εντασσόμενοι σε ευπαθείς ομάδες, προβλέπεται η παρακολούθηση μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Δείτε όλη την εγκύκλιο