«Όχι λόγια, μόνο δράση. Ξεκίνα τη δική σου νεοφυή επιχείρηση σε 54 ώρες». Ακολουθώντας τη συγκεκριμένη προτροπή, χιλιάδες άνθρωποι σε 27 πόλεις ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και η Θεσσαλονίκη, θα προσπαθήσουν από σήμερα μέχρι και το βράδυ της Κυριακής να θέσουν τις βάσεις, ώστε να δώσουν πραγματική υπόσταση σε κάποιες από τις επιχειρηματικές ιδέες τους.

Στο πλαίσιο του θεσμού «Startup Weekends», μαζί με τους υποψήφιους επιχειρηματίες από τη Θεσσαλονίκη, τον στόχο της δημιουργίας startups θα επιδιώξουν ταυτόχρονα αλλά ανεξάρτητα άνθρωποι από το Λονδίνο, τη Βουδαπέστη, τη Σόφια, την Αγκυρα, το Καέν (Γαλλία), το Κορκ (Ιρλανδία) και το Κάουνας (Λιθουανία), την Ουάσιγκτον, το Σακραμέντο, το Σιάτλ και τη Νέα Ορλεάνη (ΗΠΑ), το Νέο Δελχί (Ινδία), την Κουριτίμπα (Βραζιλία), την Τιχουάνα (Μεξικό) και άλλες πόλεις.

Ο θεσμός έχει φιλοξενηθεί μέχρι σήμερα σε 478 πόλεις παγκοσμίως, στο πλαίσιο περισσότερων από 1.000 εκδηλώσεις και έχει αποδώσει σχεδόν 8.200 νεοφυείς επιχειρήσεις.

Πρόκειται στην ουσία για έναν ιδιότυπο μαραθώνιο δημιουργικής επιχειρηματικότητας, διάρκειας 54 ωρών, που θα ξεκινήσει σχεδόν ταυτόχρονα στις 27 πόλεις (αλλά χωρίς άλλο συσχετισμό μεταξύ τους, πέραν της ένταξής τους υπό την ενιαία «ομπρέλα» του «startup weekends»).

Παρουσιάστε την ιδέα σας σε 60 δευτερόλεπτα!

Στη Θεσσαλονίκη, η διοργάνωση πραγματοποιείται για πρώτη φορά και θα φιλοξενηθεί στις εγκαταστάσεις του Anatolia School of Business του Αμερικανικού Κολλεγίου (ACT).

Τι ακριβώς θα συμβεί εκεί από σήμερα το απόγευμα μέχρι το βράδυ της Κυριακής; «Όποιος έχει μια επιχειρηματική ιδέα, μπορεί να έρθει και να την παρουσιάσει, σε μόλις ένα λεπτό της ώρας. Περιμένουμε ότι θα συμμετάσχουν περίπου 100 άτομα, τα οποία -μετά την παρουσίαση των ιδεών των συμμετεχόντων- θα ψηφίσουν εκείνες που θεωρούν καλύτερες. Από την ψηφοφορία θα προκύψουν οι 10-15 πιο δημοφιλείς ιδέες, πάνω στις οποίες θα δουλέψουν όλοι από κοινού», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Anatolia School of Business, Φάνης Βάρβογλης.

Και μετά; Πώς θα μπορούσε να γίνει πράξη αυτή η «δουλεμένη» ιδέα; «Τα Startup weekends αφήνουν στους συμμετέχοντες γνωριμίες σε αρκετά μεγάλο βάθος, τόσο με άλλους συμμετέχοντες, όσο και με τους 16 μέντορες (επιχειρηματίες/στελέχη επιχειρήσεων), που θα επιβλέπουν τις ομάδες εργασίας, αλλά και με την επιτροπή αξιολόγησης. Γνωριμίες πολύ χρήσιμες δηλαδή», σημειώνει ο κ. Βάρβογλης.

Διαγωνισμός επιχειρηματικότητας το φθινόπωρο

Μάλιστα, ο ίδιος γνωστοποίησε ότι εντός του φθινοπώρου, το Anatolia School of Business πρόκειται να προκηρύξει διαγωνισμό επιχειρηματικών ιδεών για την επιλογή των καλύτερων επιχειρησιακών σχεδίων.

«Αυτοί που θα κερδίσουν στον διαγωνισμό, ο οποίος θα είναι τελείως ανοιχτός σε κάθε ενδιαφερόμενο, θα λάβουν 4000 ευρώ ως κεφάλαια για να ξεκινήσουν την επιχείρησή τους, συν πρόσβαση στις υποδομές της σχολής μας και στους καθηγητές της», διευκρίνισε.

Προϊόντα σε BETA εκδοχή

Απ΄ την πλευρά της, η ‘Εντριαν Θρας (Adriane Thrash), μέλος της οργανωτικής επιτροπής του «Thessaloniki Startup Weekend», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι στόχος της διοργάνωσης δεν είναι απλά να υπάρξουν πέντε παρουσιάσεις τύπου «powerpoint» και κάποια επιχειρησιακά σχέδια (business plan), αλλά να προκύψουν τα λεγόμενα «ελάχιστα βιώσιμα προϊόντα», γνωστά διεθνώς με τον όρο Minimum Viable Products-MVP (σ.σ. η βασική ιδέα πίσω από το MVP είναι ότι αυτό δημιουργείται με τον ταχύτερο και πιο συμφέροντα οικονομικά τρόπο, είναι κατάλληλο προς πώληση και βασισμένο στη βασική ιδέα του υποψήφιου επιχειρηματία. Ακόμη και αν, σε αυτή την πρώτη μορφή του, δεν «κερδίσει» πολλούς καταναλωτές, θα μπορεί -μετά από παρατήρηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς απέναντί του- να χρησιμεύσει σαν «μαγιά» για να δημιουργηθεί ένα πιο προσοδοφόρο τελικό προϊόν).

«Επιδιώκουμε να δούμε κάποιες εκδοχές BETA προϊόντων, έστω τη δοκιμαστική έκδοσή τους δηλαδή», σημειώνει η κα Θρας. Παράλληλα, κάποιοι από τους συμμετέχοντες θα κληθούν να κατέβουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και να κάνουν συνεντεύξεις με τους καταναλωτές, από τις οποίες θα προκύψει αν οι προτεινόμενες ιδέες για ένα προϊόν καλύπτουν κάποια καταναλωτική ανάγκη.

«Από τον εντοπισμό μιας ανάγκης ξεκινούν όλα, αλλά στη συνέχεια οι συμμετέχοντες θα πρέπει να κάνουν την ιδέα τους να ξεχωρίσει. Ένας άλλος παράγοντας που θα εξεταστεί είναι η “επεκτασιμότητα” (scaleability) του προτεινόμενου προϊόντος, δηλαδή η δυνατότητά του να πουληθεί στην παγκόσμια αγορά», εξήγησε.

Σημειώνεται ότι, απόψε, βασικός ομιλητής στην εκδήλωση έναρξης θα είναι ο επιχειρηματίας Πολ Ευμορφίδης, διευθύνων σύμβουλος της CocoΜat, ο οποίος κατόρθωσε, ξεκινώντας ουσιαστικά απ’ το μηδέν, να βάλει ένα άριστο ελληνικό προϊόν (στρώματα με φύκια) στις διεθνείς αγορές.