Στάση εργασίας έχουν προκηρύξει για σήμερα οι εργαζόμενοι στα λιμάνια από την έναρξη της βάρδιας έως τις 10:30, ενώ στις 8 το πρωί ήταν προγραμματισμένη συγκέντρωση στα κεντρικά του ΟΛΠ.

Αύριο Πέμπτη 22 Οκτωβρίου οι εργαζόμενοι προχωρούν σε 24ωρη απεργία, σε συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη στις 11 το πρωί και πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας.

«Η κυβέρνηση, παρά τις διακηρύξεις και τις δεσμεύσεις της, συνεχίζει την πολιτική της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών με την πώληση του μετοχικού κεφαλαίου των ΟΛΠ και ΟΛΘ. Αυτή η πολιτική οδηγεί στην παράδοση της δημόσιας Αρχής και των σημαντικών λιμενικών δραστηριοτήτων σε ξένα μονοπωλιακά συμφέροντα. Ταυτόχρονα απαξιώνει όλα τα λιμάνια με επενδυτική άπνοια, δραματική μείωση του προσωπικού και την εργολαβοποίηση των εργασιακών σχέσεων» αναφέρει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ.

Επίσης οι κάδοι θα παραμείνουν δεμένοι το διήμερο 2 έως και 4 Νοεμβρίου μετά τη σχετική απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας να ξεκινήσει κινητοποιήσεις για τα προβλήματα που μαστίζουν τον τομέα των ναυτεργατών.

Πέραν της διήμερης κινητοποίησης, η ΠΝΟ αποφάσισε ότι θα συμμετέχει στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ που έχει προγραμματιστεί για τις 12 Νοεμβρίου.

«Η διοίκηση κατά τη συνεδρίασή της, αφού εξέτασε τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των ναυτεργατών και τα οποία δυστυχώς θεριεύουν και οξύνονται ακόμη περισσότερο με τις νέες ρυθμίσεις και απαιτήσεις του τρίτου μνημονίου, και διαπιστώνοντας, για μια φορά ακόμη, ότι οι επερχόμενες “απορυθμίσεις” δεν στοχεύουν στη δήθεν βελτίωση των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων του κράτους αλλά στην κυριολεξία σκοπεύουν στην “ενίσχυση της επιχειρηματικής ισχύος σε βάρος της εργασίας χάριν της ανταγωνιστικότητας” αποφάσισε την πραγματοποίηση πανελλαδικής 48ωρης προειδοποιητικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΝΟ.

«Η διάλυση του ΝΑΤ, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των όρων εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικών ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών και των οικογενειών τους, η προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των κεκτημένων του κλάδου και η σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των υπευθύνων και του κράτους, δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα. Η επερχόμενη νέα χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών δεν αφήνουν περιθώρια για άλλες επιλογές» καταλήγει.