Προκλητική, σε αυτές τις κρίσιμες ώρες για τη χώρα, χαρακτηρίζουν οι ακτοπλόοι, την αξίωση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για μισθολογικές αυξήσεις, με αφορμή την 24ωρη πανελλαδική απεργία που κήρυξε το σωματείο των ναυτικών για την Τρίτη 30 Ιουνίου σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης.

Με σημερινή ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), καλεί την ΠΝΟ να αναστείλει την απεργιακή κινητοποίηση της Τρίτης, προσθέτοντας ότι αυτή θα έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες για την ακτοπλοΐα και τους νησιώτες, που ήδη βιώνουν μία νέα κρίση, με τα πρώτα σημάδια της μείωσης της τουριστικής κίνησης να είναι εμφανή.

Τονίζει επίσης ότι οι ακτοπλόοι που έχουν κατ’ επανάληψη προσκαλέσει την ΠΝΟ για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας χωρίς αποτέλεσμα, τιμούν τους Έλληνες Ναυτικούς για τις υπηρεσίες που προσφέρουν, και για το λόγο αυτό, παρά την κρίση και σε αντίθεση με τα ισχύοντα για το σύνολο των υπολοίπων ελλήνων εργαζομένων, οι εργασιακές τους σχέσεις μέχρι το 2011 προέβλεπαν σημαντικές αυξήσεις στις αποδοχές τους χωρίς διαφοροποιήσεις μέχρι σήμερα.

Ο ΣΕΕΝ προσθέτει επίσης ότι το σοβαρό πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών δεν μπορεί να λυθεί με την επιβάρυνση 57 ακτοπλοϊκών πλοίων με κίνδυνο την αδυναμία δραστηριοποίησης τους και εν τέλει απομάκρυνσής τους από την ελληνική αγορά, όπως ακριβώς συνέβη με τις γραμμές της Αδριατικής όπου σήμερα δραστηριοποιούνται 5 Ελληνικά πλοία αντί των 25 που ήταν την προηγούμενη δεκαετία.

Από την πλευρά της, η ΠΝΟ, με σημερινή ανακοίνωσή της, ανέφερε ότι η συνάντηση που ζητούν οι ακτοπλόοι θα πραγματοποιηθεί μετά τη λήξη της απεργίας και με την προϋπόθεση να είναι ουσιαστική και βασική, με κύρια επιδίωξη την εξέταση και επίλυση όλων των προβλημάτων.

Η ΠΝΟ που συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα και ασχολήθηκε με τις λεπτομέρειες της οργάνωσης και προετοιμασίας της απεργιακής κινητοποίησης της Τρίτης, ζητά την υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας και εφαρμογή των ήδη υφισταμένων, που όπως αναφέρει σε πολλές περιπτώσεις παραβιάζονται, αντιμετώπισης της ανεργίας και της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, ενώ κάνει λόγο για υποβάθμιση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των ναυτικών.