Όπως ανακοίνωσε ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Επικοινωνιών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης οι συζητήσεις, ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση, την Ευρωπαϊκή Ένωση και την «Αττικό Μετρό», για την αλλαγή χάραξης στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη.

Ο κ. Μαγκριώτης, στο περιθώριο σύσκεψης που είχε σήμερα στη Θεσσαλονίκη με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων με θέμα τα προβλήματα που δημιουργούνται στην αγορά από την ανάπτυξη των εργοταξίων του μετρό, είπε ότι κατατέθηκε αίτημα στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. για να μην κατασκευαστούν δύο αμαξοστάσια (στην περιοχή της Πυλαίας και της Μίκρας), σε απόσταση 500 μόλις μέτρων μεταξύ τους.

Σε περίπτωση που δεν κατασκευαστεί το αμαξοστάσιο της Πυλαίας ο βασικός κορμός του μετρό θα ενωθεί με την επέκταση προς τη Μίκρα Καλαμαριάς και θα καταργηθούν οι δύο τελευταίοι σταθμοί Βούλγαρη και Νέα Ελβετία. «Δε μπορεί να έχουμε σε απόσταση 500 μέτρων 2 αμαξοστάσια (Πυλαία, Μίκρα), που το καθένα κοστίζει 150 εκατ. ευρώ. Αυτά ήταν λάθη του παρελθόντος που θα διορθωθούν. Δεν έχει οριστικοποιήσει ακόμα η κατασκευάστρια εταιρία “Αττικό Μετρό”, τις τελικές της επιλογές, γίνονται συζητήσεις και με την Ε.Ε. Ο σχεδιασμός είναι να γίνει πιο λειτουργικό και με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος η κατασκευή του μετρό», δήλωσε ο κ. Μαγκριώτης.

Αναφερόμενος στην επέκταση των γραμμών του μετρό προς δυτικά, είπε ότι επιταχύνονται οι μελέτες για τη γραμμή Ν.Σ. Σταθμός – Ευκαρπία και εξέφρασε την αισιοδοξία ότι το 2013 θα δημοπρατηθεί το έργο. Είπε επίσης ότι ταυτόχρονα μελετάται η χωροθέτηση της γραμμής προς Ξηροκρήνη, Αμπελόκηπους Εύοσμο, Ελευθέριο – Κορδελιό, ενώ ξεκίνησε και η χωροθέτηση μιας ακόμα γραμμής ανατολικά, που θα ξεκινάει από τα Πανεπιστήμιο και μέσω Τούμπας και Χαριλάου θα καταλήγει στη Νέα Ελβετία.

«Το συνολικό δίκτυο όλων των γραμμών έχει μήκος 33 χιλιόμετρα και 33 σταθμούς. Οι πόροι είναι κατά 50% περίπου εξασφαλισμένοι και οι υπόλοιποι θα διασφαλιστούν. Αυτός είναι ο σχεδιασμός της «Αττικό Μετρό», ώστε το 2018 ή το 2020, να λειτουργήσει αυτό το ολοκληρωμένο δίκτυο που θα καλύπτει ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα», τόνισε. Ο κ. Μαγκριώτης επανέλαβε εξάλλου, ότι στα τέλη του 2014, αρχές του 2015 θα ξεκινήσει η λειτουργία της βασικής γραμμής Ν. Σ. Σταθμός – Μίκρα.

Στο μεταξύ, μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου θα ολοκληρωθούν οι συσκέψεις με εκπροσώπους φορέων της Θεσσαλονίκης, με στόχο την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας για την προβολή, την υποβοήθηση και την αξιοποίηση της κατασκευής του μετρό.

Στην πρώτη σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία της «Αττικό Μετρό» στη Θεσσαλονίκη, οι εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων αφού αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν από την κατασκευή του έργου ζήτησαν, μεταξύ άλλων, να μειωθούν οι εισφορές δημοτικών τελών για τα καταστήματα και τις επιχειρήσεις που βρίσκονται κοντά στα εργοτάξια.