H ελληνική βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ ΚΡΙ δημοσίευσε τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις χρήσης 2013. Σε εταιρικό επίπεδο, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 68.129 χιλ. ευρώ έναντι 57.828 χιλ. ευρώ το 2012 (αυξημένος κατά 17,8%), ενώ τα μεγέθη της κερδοφορίας του ομίλου διαμορφώνονται ως εξής:

- Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 7.575 χιλ. ευρώ έναντι 7.747 χιλ. ευρώ το 2012.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 5.344 χιλ. ευρώ, από 5.195 χιλ. ευρώ το 2012.
- Τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 5.125 χιλ. ευρώ, από 4.589 χιλ. ευρώ το 2012.

Σε επίπεδο ομίλου, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 68.129 χιλ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, που αντιστοιχούν στους ιδιοκτήτες της μητρικής, ανήλθαν σε 5.120 χιλ. ευρώ, ενώ τα συγκεντρωτικά συνολικά έσοδα μετά από φόρους, που αντιστοιχούν στους ιδιοκτήτες της μητρικής, ανήλθαν σε 4.895 χιλ. ευρώ.

Οι πωλήσεις παγωτού του ομίλου παρουσίασαν μικρή μείωση κατά 3,3% και διαμορφώθηκαν σε 22.583 χιλ. ευρώ έναντι 23.363 χιλ. ευρώστο 2012. Στον τομέα του παγωτού, η συνεχιζόμενη δυσμενής οικονομική συγκυρία επιδρά αρνητικά στον κλάδο, πιέζοντας το συνολικό μέγεθος της αγοράς. Ωστόσο, στη βάση της υλοποίησης της αναπτυξιακής στρατηγικής της εταιρίας, προωθήθηκε ενεργά η επέκταση του δικτύου πωλήσεων στην Ελλάδα και στις χώρες του εξωτερικού που δραστηριοποιείται. Η ΚΡΙ ΚΡΙ αποτελεί, πλέον, τη μοναδική ελληνική εταιρία παγωτού με πανελλαδική διανομή. Στο πλαίσιο αυτό, ισχυροποιεί τη θέση της, αξιοποιώντας τη στροφή της κατανάλωσης σε ελληνικά προϊόντα, χτίζοντας τις στρατηγικές μάρκες παγωτού (MASTER και RODEO) και προωθώντας τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα σε νέες αγορές που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, όπως η Σενεγάλη και η Ρωσία.

Οι πωλήσεις γαλακτοκομικών του ομίλου παρουσίασαν αύξηση +25,5% και διαμορφώθηκαν σε 44.894 χιλ. ευρώ έναντι 35.758 χιλ. στην προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας ανάπτυξη σε όλες τις αγορές. Στην εξέλιξη αυτή, σημαντικό ρόλο έπαιξαν η συνέχιση της πολιτικής ανταγωνιστικών τιμών με παράλληλη προώθηση των χαρακτηριστικών που διακρίνουν τα προϊόντα γιαουρτιού που παράγει η εταιρία για την ελληνική αγορά. Η διαφημιστική καμπάνια της ΚΡΙ ΚΡΙ, επικεντρωμένη στη φρεσκάδα των γιαουρτιών της, που παράγονται από γάλα που συλλέγεται, επεξεργάζεται και συσκευάζεται σε λιγότερο από 24 ώρες, βοήθησε σημαντικά στην ενίσχυση των μεριδίων αγοράς στην εσωτερική αγορά. Ταυτόχρονα έγιναν συστηματικές προσπάθειες για την ενίσχυση των εξαγωγών της σε χώρες της δυτικής Ευρώπης που δραστηριοποιείται, καθώς και για την είσοδο της σε μεγάλες αγορές που δε διαθέτει παρουσία, όπως αυτή του Ηνωμένου Βασιλείου.

Τέλος, οι εξαγωγές της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο 16,9% των συνολικών πωλήσεων παρουσιάζοντας αύξηση +15%.

Κατόπιν της πυρκαγιάς της 24/12/2013 που κατέστρεψε τις εγκαταστάσεις παραγωγής γαλακτοκομικών, η ΚΡΙ ΚΡΙ προχώρησε στην άμεση σύναψη συμφωνιών για την παραγωγή σχεδόν του συνόλου των κωδικών γαλακτοκομικών προϊόντων της σε ελληνικές παραγωγικές μονάδες τρίτων. Με τον τρόπο αυτό, καταφέρνει να καλύπτει προσωρινά το σύνολο των αναγκών της, με αποτέλεσμα να μην αναμένει ουσιαστική εμφάνιση αδυναμίας της ομαλής τροφοδοσίας των προϊόντων της και της εξυπηρέτησης των παραγγελιών των πελατών της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Επίσης, μετά από το ατυχές συμβάν της καταστροφικής πυρκαγιάς, καταρτίστηκε άμεσα επιχειρησιακό σχέδιο για τη δημιουργία μίας νέας, υπερσύγχρονης μονάδας γιαουρτιού, μέσω της υλοποίησης επενδύσεων ύψους περίπου 20 εκ. ευρώ. Η επένδυση ξεκίνησε ήδη στο χώρο των κεντρικών εγκαταστάσεών της εταιρείας στις Σέρρες και θα περιλαμβάνει την κατασκευή νέας παραγωγικής μονάδας, με τους αναγκαίους αποθηκευτικούς χώρους υλικών και ετοίμων προϊόντων, συνολικής κάλυψης 12.000 τ.μ.

Το νέο εργοστάσιο γιαουρτιού θα έχει διπλάσια παραγωγική δυναμικότητα από το προηγούμενο και στην πλήρη λειτουργία του θα απασχολεί περισσότερους από 70 εργαζόμενους. Για το έργο αυτό, κατατέθηκε ήδη φάκελος υπαγωγής του στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 3908/2011, που προβλέπει επιχορήγηση σε ποσοστό 30% επί του προϋπολογισμού του σχεδίου. Το υπόλοιπο μέρος της επένδυσης θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια της εταιρίας καθώς και μακροπρόθεσμο τραπεζικό δανεισμό (σε ποσοστό 30%). Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η νέα μονάδα θα ξεκινήσει τη λειτουργία της εντός του καλοκαιριού 2014.

Λόγω των ανωτέρω έκτακτων συνθηκών και των αυξημένων αναγκών χρηματοδότησης που προέκυψαν, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε να προτείνει προς τη γενική συνέλευση των μετόχων τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση 2013.