Ισχυρή κερδοφορία με θετικές ταμειακές ροές και βελτίωση ισολογισμού και χρηματοοικονομικής θέσης, παρά τα χαμηλότερα διεθνή περιθώρια διύλισης της τελευταίας πενταετίας ανακοίνωσαν τα Ελληνικά Πετρέλαια για το δεύτερο τρίμηνο του έτους, διάστημα κατά το οποίο ο δανεισμός μειώθηκε κατά 500 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε η προετοιμασία για τον εφοδιασμό της αγοράς με τα ναυτιλιακά καύσιμα νέων προδιαγραφών που τίθενται σε εφαρμογή από 1-1-2020.

«Τα αποτελέσματα του Β’ τριμήνου 2019», επισημαίνει σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Ανδρέας Σιάμισιης, «δείχνουν ότι ο Όμιλος ΕΛΠΕ είναι σε θέση να εμφανίζει θετικά αποτελέσματα και να διατηρεί ισχυρές ταμειακές ροές, ακόμη και όταν το διεθνές περιβάλλον διύλισης δεν είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό. Αυτό, επιβεβαιώνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μας για επενδύσεις στις βασικές δραστηριότητες του Ομίλου, παράλληλα με την τεχνική αναβάθμιση των διυλιστηρίων, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, αλλά και την έμφαση στην προϊοντική και γεωγραφική διαφοροποίηση. Ιδιαίτερα, εάν ληφθεί υπόψη και η βελτίωση του περιβάλλοντος που παρατηρήθηκε μετά το τέλος του τριμήνου, έχουμε βάσιμες προσδοκίες για άλλη μια θετική χρονιά για τον Όμιλο.

Σαν νέα Διοίκηση, έχουμε θέσει ως πρωταρχικούς στόχους, την ασφάλεια στη λειτουργία των μονάδων, τον εκσυγχρονισμό των δομών και της εταιρικής διακυβέρνησης του Ομίλου, την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, αλλά και την ανάπτυξη με ταχύτερους ρυθμούς σε νέες αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται και αξιολογούνται όλες οι στρατηγικές μας επιλογές στις βασικές δραστηριότητες και αγορές, αλλά και οι εξελίξεις σε κλάδους όπως οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και το Φυσικό Αέριο. Η στρατηγική μας λαμβάνει υπόψη τις δυνατότητες του Ομίλου, αλλά και τους περιβαλλοντικούς στόχους που επηρεάζουν τη μελλοντική πορεία της διεθνούς αγοράς Ενέργειας».

Τα συγκρίσιμα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν στο εξάμηνο στα 252 εκατ. ευρώ έναντι 336 εκατ. πέρυσι (μείωση 25 %), τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ήταν 70 εκατ. έναντι 128 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2018 ενώ τα δημοσιευμένα καθαρά κέρδη ήταν 121 εκατ. Από 225 εκατ. πέρυσι.

Η ζήτηση στην εσωτερική αγορά καυσίμων το Β’ Τρίμηνο 2019 ανήλθε στα 1,6 εκατ. τόνους (+4%), κυρίως λόγω αυξημένης κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης τον Απρίλιο, ενώ η ζήτηση καυσίμων κίνησης κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με τα περσινά. Η ζήτηση αεροπορικών και ναυτιλιακών καυσίμων κατέγραψε νέα αύξηση 9%, στους 1,2 εκατ. τόνους, κυρίως λόγω αυξημένης κατανάλωσης πελατών διεθνούς εμπορικής ναυτιλίας, με όλες τις επιμέρους κατηγορίες να σημειώνουν άνοδο.

Αναφορικά τέλος με τις επικείμενες αλλαγές στις προδιαγραφές των ναυτιλιακών καυσίμων από 1ης Ιανουαρίου 2020 (ΙΜΟ 2020), τονίζεται ότι το σύστημα διύλισης ΕΛΠΕ είναι σε ετοιμότητα να καλύψει τις ανάγκες της Ελληνικής ναυτιλιακής αγοράς με υψηλής ποιότητας καύσιμα, προγραμματίζοντας τη σταδιακή μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας εντός του Δ’ Τριμήνου 2019. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, αναφέρουν τα ΕΛΠΕ, διεξήχθησαν εκτεταμένες δοκιμές νέων μιγμάτων αργών πετρελαίων στον Ασπρόπυργο, με ιδιαίτερα ικανοποιητικά αποτελέσματα, τόσον αναφορικά με την ποιότητα και τις προδιαγραφές του νέου προϊόντος μαζούτ 0,5%, όσο και τη διακίνησή του.

Συμπερασματικά, τα ΕΛΠΕ παρουσίασαν:

– Υψηλή κερδοφορία σε ένα δύσκολο διεθνές περιβάλλον διύλισης στο Β τρίμηνο

– Ουσιαστική βελτίωση ισολογισμού και χρηματοοικονομικής θέσης

– Καλή λειτουργία διυλιστηρίων και εμπορική εκμετάλλευση

– Προετοιμασία για εφοδιασμό της αγοράς με παραγωγή στην Ελλάδα των νέων καύσιμων ναυτιλίας

Περιβάλλον – Αποτελέσματα – Λειτουργία

– Πολύ καλά αποτελέσματα τριμήνου, παρά τη σημαντική επιδείνωση του διεθνούς περιβάλλοντος διύλισης (χαμηλότερα περιθώρια των τελευταίων 5 ετών και προβλήματα στην περιφερειακή αγορά αργών κατά το Β τρίμηνο) που επιβεβαιώνουν την δυναμική του Ομίλου ΕΛΠΕ σαν κορυφαία εταιρία

– Επιτυχής διαχείριση προβλημάτων στην αγορά αργού πετρελαίου στη Μεσόγειο λόγω των επιπτώσεων της μόλυνσης στον αγωγό που μεταφέρει ρωσικά αργά στη κεντρική Ευρώπη (Druzhba)

– Διατήρηση υψηλής υπερ-απόδοσης διυλιστηρίων με ευελιξία και καλή λειτουργία μονάδων

– Επιτυχής δοκιμή παραγωγής των νέων καυσίμων ναυτιλίας (ΙΜΟ) ώστε να είναι διαθέσιμα από το τέλος του χρόνου βοηθώντας την Ελληνική ναυτιλία να επιτύχει τα αυστηρά όρια εκπομπών διοξειδίου θείου

– Ιστορικά υψηλότερα αποτελέσματα κερδοφορίας Πετροχημικών που αποτελούν και σημαντικό πυλώνα των εξαγωγών της χώρας με προστιθέμενη αξία

Χρηματοοικονομικά

– Επιτυχής υλοποίηση χρηματοοικονομικής στρατηγικής με περαιτέρω μείωση δανεισμού (500 εκ. ευρώ) και τόκων (-17%)

– Αποπληρωμή του ομολόγου 325 εκατ. ευρώ (κουπόνι 5,25%) από ίδιες ταμειακές ροές και τη πώληση του ΔΕΣΦΑ

Νέα διοίκηση

– Νέα διοικητικό συμβούλιο αλλά με συνέχεια καθώς την εταιρία αναλαμβάνει να διοικήσει ο μέχρι πρότινος Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος που ήταν βασικό στέλεχος και πρωτεργάτης στη ανάπτυξη και μετεξέλιξη του Ομίλου τα τελευταία 15 χρόνια

– Έμφαση στη βελτίωση ανταγωνιστικότητας και ανάπτυξη στις κύριες επιχειρηματικές μονάδες αλλά και σε νέες δραστηριότητες

– Αξιοποίηση της σημαντικής εμπειρίας του στελεχιακού δυναμικού του Ομίλου για περαιτέρω ανάπτυξη.