Θερμό καλοκαίρι προοιωνίζεται για τις ασφαλιστικές εταιρείες καθώς η προοπτική κατάργησης της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης κάθε άλλο παρά ακυρώνει τη διαδικασία του ελέγχου για την κάλυψη του περιθωρίου φερεγγυότητας, που είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Ο έλεγχος σύμφωνα με πληροφορίες αναδεικνύει νέα ελλείμματα στα αποθέματα των εταιρειών του κλάδου αυτοκινήτου και όπως προκύπτει η αδυναμία των εταιρειών δεν εξαντλείται στο θέμα των ομολόγων.

Επεκτείνεται στο θέμα των ακινήτων και αφορά κυρίως εκείνες τις εταιρείες που καλύπτουν μεγάλο μέρος των αποθεμάτων τους με τις επενδύσεις σε ακίνητα, πρακτική που αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς με βάση τους νέους εποπτικούς κανόνες.

Ο έλεγχος της ΕπΕΙΑ αναμένεται τυπικά να κορυφωθεί εντός του Αυγούστου, μήνα κατά τον οποίο θα έχουν κοινοποιηθεί προς τις εταιρείες και τα αποτελέσματα του ελέγχου, αξιώνοντας παράλληλα και τις αναγκαίες αυξήσεις του μετοχικού κεφαλαίου όπου διαπιστώνεται ελλιπής κάλυψη των αποθεμάτων.

Μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την κατάργηση της ΕπΕΙΑ, ο πρόεδρος της εποπτικής αρχής κ. Γιώργος Πέτσας παρά τις επίμονες ερωτήσεις των βουλευτών απέφυγε να προεξοφλήσει λουκέτα, αλλά έκανε λόγο για «ιδιότυπο τρόπο λειτουργίας της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς», σημειώνοντας παράλληλα ότι η αγορά «δεν φαίνεται ότι είναι σε θέση να ξεπεράσει τα προβλήματα που θα προκύψουν με την εφαρμογή των κανόνων της Solvency II».

Από τη δήλωση του προέδρου της ΕπΕΙΑ δεν προεξοφλούνται λουκέτα και σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων της αγοράς, η πολιτική της εξυγίανσης «σκοντάφτει» στην αποδυνάμωση της εποπτείας στο κρίσιμο μεσοδιάστημα που θα υπάρξει μέχρι να ολοκληρωθεί η μεταφορά της αρμοδιότητας στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή και το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί εντός του Ιουλίου τοποθετεί την έναρξη λειτουργίας της εποπτείας υπό την Τράπεζα της Ελλάδος τέσσερις μήνες μετά τη δημοσίευση του νόμου και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αυτό δεν πρόκειται να γίνει πριν το Νοέμβριο.

Την ίδια στιγμή η πρόβλεψη που υπάρχει στο νομοσχέδιο για τη δυνατότητα διορισμού από την Τράπεζα της Ελλάδος, Επιτρόπου στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι μια εταιρεία δεν πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου, συντηρεί «φιλοδοξίες» αλλά και φρούδες ελπίδες ότι η νέα εποπτική αρχή θα ασκήσει χαλαρότερη πολιτική εξυγίανσης, αποφεύγοντας τις ανακλήσεις αδειών.

Ακόμα και αν αυτό κρίνεται αναγκαίο για περιπτώσεις εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο ζωής, προκειμένου να αποτραπούν περαιτέρω κοινωνικά προβλήματα, αρκετοί είναι εκείνοι που ερμηνεύουν αυτή τη διάταξη και για τις εταιρείες του κλάδου αυτοκινήτου, που συνεχίζει να αποτελεί το αδύναμο κρίκο του ασφαλιστικού τομέα.

Οι σκέψεις αυτές συντηρούνται και από τα τεράστια προβλήματα που κληρονόμησε το Επικουρικό Κεφάλαιο που αποζημιώνει τους οδηγούς αυτοκινήτων που ήταν ασφαλισμένοι σε εταιρείες που έκλεισαν.

Το κόστος της εξυγίανσης που κληροδότησαν οι έξι εταιρείες που έκλεισαν κατά τα δύο χρόνια άσκησης της εποπτείας από την ΕπΕΙΑ, έχουν επιβαρύνει το Επικουρικό Κεφάλαιο με 700 εκατ. ευρώ και αποδεικνύεται δυσβάσταχτο για τις υγιείς εταιρείες, αλλά και τους ασφαλισμένους που χρηματοδοτούν μέρος του ελλείμματος.
Insuranceworld.gr