To Golf Plus μετονομάστηκε σε Sportvan και αποτελεί το σύγχρονο πολυμορφικό Golf, ένα καθαρά οικογενειακό μοντέλο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από ανθρώπους που έχουν αυξημένες μεταφορικές ικανότητες κυρίως σε αποσκευές.

Το Golf Sportsvan είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις (13,4 εκ. μακρύτερο), πιο ευρύχωρο, αλλά ταυτόχρονα ελαφρύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ είναι κοντύτερο κατά 22,4 εκ. μικρότερο από το Variant το οποίο μπορεί να υποκαταστήσει. Η μεγάλη διαφορά χωρητικότητας προκύπτει στο χώρο αποσκευών που ανάλογα τη διάταξη των καθισμάτων κυμαίνεται από 500 έως 1.520 λίτρα (105 και 100 λίτρα αντίστοιχα περισσότερο από το Plus).
Εκτός όμως των χώρων για αποσκευές, το Sportvan, προσφέρει υπερυψωμένη θέση οδήγησης, μεγάλους χώρους στην καμπίνα, άφθονους χώρους/θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ τα πίσω καθίσματα μετακινούνται εμπρός/πίσω έως και 18 εκ. αυξομειώνοντας ανάλογα το χώρο για τους επιβάτες (η άνεση για τρία άτομα πίσω αγγίζει τα επίπεδα του Passat) ή τις αποσκευές.

Με λίγα λόγια πρόκειται για ένα «τύπου SUV» πρακτικό οικογενειακό όχημα, με κόμπακτ διαστάσεις, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και μεγάλες δυνατότητες προσαρμογής των εσωτερικών χώρων, ανάλογα με τις ανάγκες. Ακόμα και το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ χαμηλώνει κατά το δοκούν, ενώ στα θετικά να σημειώσουμε την ύπαρξη ρεζέρβας (έστω και αν αυτή είναι «ανάγκης», δηλαδή μικρότερη από τη διάσταση των ψηλοπρόφιλων 16 ίντσών τροχών που χρησιμοποιεί εμπρός/πίσω).

Κάτω από το καπό, η κινητήρια μονάδα είναι ο γνωστός 1.600άρης ντίζελ κινητήρας με τους 110 ίππους/3.200-4.000.σ.α.λ. και τα 25,5 χγρμ. ροπής που αποδίδονται μόλις από τις 1.500-3.000 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, διαθέτει την ικανότητα να κινήσει σβέλτα τα 1400 κιλά βάρους του 5θυρου αμαξώματος, προσφέροντας επιτάχυνση 11.3’’ για τα 0-100 χλμ/ώρα, ρεπρίζ 80-120 χλμ. σε 15’’ και τελική ταχύτητα λίγο πάνω από τα 190 χλμ. Στον βασικό εξοπλισμό του κινητήρα περιλαμβάνεται και σύστημα start/stop.

Η συντηρητική εξωτερική σχεδίαση δεν προδιαθέτει για το ευρύχωρο και ευχάριστο (κυρίως λόγω πανοραμικής οροφής και μεγάλων γυάλινων επιφανειών) εσωτερικό που συναντήσαμε στη θέση του οδηγού και όχι μόνο. Αντίστοιχα συντηρητικό σχεδιαστικά και το εσωτερικό, επιβάλλεται τελικά στον χρήστη με την εργονομία και την ποιότητα κατασκευής.

Η ηχομόνωση κρατάει μακριά από τους επιβάτες τον όποιο θόρυβο του πετρελαιοκινητήρα και σε συνδυασμό με την ποιότητα κύλισης δίνει ακόμα μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες, κάτι που τονίζεται ακόμα περισσότερο με την προοδευτική ανάρτηση. Η τελευταία επιτρέπει στο αμάξωμα ελαφρώς μεγαλύτερες κλίσεις από το απλό Golf, αλλά σε καμιά περίπτωση αυτό δεν επηρεάζει την οδική συμπεριφορά.

Παρά το υψηλότερο κατά 12,6 εκ. αμάξωμα και τα συν 132 κιλά βάρους (σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο απλό Golf), το Sportvan συμπεριφέρεται ανάλαφρα, είναι προβλέψιμο, εύχρηστο και τελικά ασφαλές, ακόμα και στις διαδοχικές στροφές, όπου δύσκολα καταλαβαίνεις τα επιπλέον κιλά και το ύψος, χαρακτηριστικό της πλατφόρμας MQB, πάνω στην οποία είναι χτισμένο. Στα συν της συμπεριφοράς και άνεσης, ειδικά στους ελληνικούς δρόμους, τα σχετικά ψηλού προφίλ λάστιχα που αποσβένουν πολλές από τις ατέλειες των δρόμων και τα κατάφεραν πολύ καλά ακόμα και στους χιονισμένους δρόμους των τελευταίων ημερών.

Κερασάκι στην τούρτα, η αποτελεσματικότητα των φρένων που δεν δείχνουν να κουράζονται, και επιμέρους λεπτομέρειες, όπως η απόδοση του συστήματος θέρμανσης/αερισμού, τα πολύ καλά φώτα, και το ηχοσύνολο.

Όλα τα παραπάνω με μέσο κόστος κίνησης 6,9 λίτρα/100χλμ. που ήταν η μέση κατανάλωση των πολλών χιλιομέτρων της δοκιμής μας, αποτέλεσμα που σε συνδυασμό με το 50λιτρο ρεζερβουάρ δίνει αυτονομία μεγαλύτερη των 700 χλμ.
Τελικά και παρά το ότι… δεν κρατούσαμε μεγάλο καλάθι, όταν μπήκαμε στη θέση οδηγού του Sportvan, απολαύσαμε πολλά περισσότερα από όσα περιμέναμε, καθώς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορεί να θεωρηθεί και σαν «δυο σε ένα», αφού καταφέρνει ιδανικά να συνδυάζει τα όποια πλεονεκτήματα του απλού Golf, με την επιπλέον χωρητικότητα και τις ανέσεις του Variant. Αν -και εδώ σηκώνει πολύ νερό- πρέπει να πούμε ότι μας έλειψε κάτι, αυτό είναι μια ακόμα σχέση στο κιβώτιο (θα το θέλαμε 6άρι), αλλά τότε πως θα πουλούσε το 7άρι DSG, που στα 24.300 ευρώ της τιμής βασικής έκδοσης, χρεώνεται με 2.000 ευρώ επιπλέον;…

Υπέρ
Χώροι
Πολυμορφικότητα εσωτερικού
Κατανάλωση
Οδική συμπεριφορά
Άνεση

Κατά
5άρι κιβώτιο
Συντηρητική σχεδίαση μέσα/έξω

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4 κυλ., turbo
Κυβισμός κ.εκ. 1.598
Βαλβίδες 16
Ισχύς ίπποι/σ.α.λ. 110/3.200-4000
Ροπή χγρμ/σ.α.λ. 25,5/1.500-3000
Κιβώτιο/σχέσεις 5άρι/χειροκίνητο
Μετάδοση στους εμπρός τροχούς
Φρένα (εμπρός/πίσω) δίσκοι/δίσκοι
Ελαστικά 205/55 R16
Ρύποι CO2 γρ./χλμ. 101
Κατανάλωση λίτρα 4,5/3,5/3,9 (μέση δοκιμής 6,9)
Ρεζερβουάρ λίτρα 50
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) χιλ. 4.338/1.807/1.578
Χώρος αποσκευών (λτ) 500-590-1.520
0-100: 11.3’’
Τελική ταχύτητα 192 χλμ/ώρα
Τιμή βασικής έκδοσης 24.300 ευρώ

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.