Η ανανεωμένη Giulietta δικαιώνει την βαριά κληρονομιά της, προσφέροντας, σχεδιαστική φινέτσα, οδηγική απόλαυση και -ευθυγραμμιζόμενη με το πνεύμα της εποχής- οικονομία.

Η Alfa Romeo παραμένει και σήμερα, ένα σύμβολο της αυτοκίνησης, το απωθημένο πολλών οδηγών και ένα σημείο αναφοράς των αυτοκινήτων επιδόσεων. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η πρόσφατα ανανεωμένη Giulietta, αν και σχεδιαστικά οι όποιες αλλαγές ήταν ελάχιστες.

Στην περίπτωση της δοκιμής μας βέβαια, το πακέτο Sportiva περιλαμβάνει διακοσμητικά μαρσπιέ αλουμινίου, πίσω σκούρα φιμέ κρύσταλλα, σπορ δερμάτινο τιμόνι, σπορ ανάρτηση, σπορ πεντάλ αλουμινίου, διακοσμητικό ταμπλό από σκούρο αλουμίνιο, καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών titanium, εξωτερικές χειρολαβές titanium, σκουροχρώμους προβολείς, μαύρη επένδυση (εσωτερικά) σε ουρανό και κολώνες, ζάντες αλουμινίου 18”, πλευρικά σπόϊλερ, κόκκινες δαγκάνες φρένων και σπορ δερμάτινο σαλόνι.

Βασική αλλαγή θεωρείται και το νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect που βρίσκεται ενσωματωμένο στην κεντρική κονσόλα, εξασφαλίζοντας χώρο για ένα μικρό ντουλαπάκι στο πάνω τμήμα του ταμπλό. Το Uconnect έχει οθόνη αφής 5 ή 6,5 ιντσών, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, λειτουργία φωνητικών εντολών, θύρες σύνδεσης USB και Aux-in και Bluetooth με έξτρα λειτουργίες, όπως τη διαχείριση μιας κλήσης στο κινητό σας ή την ανάγνωση ενός SMS. Από εκεί και πέρα, η καμπίνα διατηρεί φινέτσα σχεδίαση και ποιότητα κατασκευής, σε συνδυασμό με καλή εργονομία, με εξαίρεση το υποβραχιόνιο του οδηγού που εμποδίζει είτε πλαγιαστό, είτε όρθιο.

Σημείο αναφοράς είναι τα εξαιρετικά δερμάτινα καθίσματα που προσφέρουν άψογη στήριξη του σώματος. Οι χώροι επαρκούν «αυστηρά» για τέσσερις, ενώ η κλίση της οροφής πίσω στερεί χώρο από τα κεφάλια των επιβατών. Ικανοποιητικός θεωρείται και ο επίπεδος χώρος αποσκευών των 350 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το υψηλό κατώφλι.

Για όσους γνωρίζουν ότι στο Μιλάνο έχουν παράδοση και στους πετρελαιοκινητήρες, δεν προκύπτει αιφνιδιασμός από την αρμονική συνύπαρξη του 1.6 JTDM-2 των 105 ίππων, με το όμορφο αμάξωμα και το σπορ DNA της Giulietta.

Σε μια πρώτη ματιά, οι 105 ίπποι φαίνονται λίγοι, καθώς με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,3’’, ο 1.600αρης diesel δεν δείχνει να βάζει φωτιά στο δρόμο. Όμως, αν εκμεταλλευτείς την πλούσια ροπή που εμφανίζεται μετά τις 1.500 σ.α.λ., μπορείς να κινηθείς ιδιαίτερα γρήγορα, όπως ακριβώς ταιριάζει σε μια Alfa με σπορ χαρακτηριστικά. Ακόμα καλύτερη είναι η αίσθηση και οι επιδόσεις, αν έχεις επιλέξει το «D» στο DNA (το σύστημα που προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα, του ESC/ ASR και του Q2), όπου νιώθεις άμεσα τη ροπή των 320 Nm σε κάθε πάτημα του γκαζιού.

Η συνέχεια ανήκει στο εύχρηστο 6άρι κιβώτιο, το καλοστημένο πλαίσιο, το ακριβές/άμεσο τιμόνι και τα άριστα φρένα. Αλλάζεις πορεία με σιγουριά και αυτοπεποίθηση, επιταχύνεις χωρίς να φτάνεις στα όρια του στροφομέτρου και ρουφάς κάθε στιγμή την οδηγική απόλαυση που μόνο μια AR μπορεί να προσφέρει. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό Q2 και το στάνταρ σύστημα ευστάθειας VDC (που δεν απενεργοποιείται) σπάνια επεμβαίνουν περιορίζοντας την απόλαυση, αλλά και όταν χρειαστεί το κάνουν απολύτως διακριτικά.

Στο ταξίδι, η Giulietta επίσης τα καταφέρνει περίφημα, όντας ευθύβολη, γρήγορη και σχετικά άνετη, με χαμηλά επίπεδα θορύβου παρά το κροτάλισμα του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα.

Το αντίτιμο της παραπάνω επίδοσης «πληρώνεται» στην πόλη, όπου η σπορ ανάρτηση και οι 18άρες ζάντες, μεγαλώνουν το θόρυβο κύλισης και μειώνουν την άνεση.

Κερασάκι στην τούρτα όλων των θετικών που προαναφέραμε, η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου που απέχει βέβαια πολύ από τα υπεσχημένα του κατασκευαστή (4,0 λτ/100χλμ.), αλλά εύκολα διατηρείται μεταξύ 6-6,5 λτ/100χλμ., χάρη και στο start/stop σύστημα που σβήνει τον κινητήρα στις αναμονές.

Με λίγα λόγια, η ανανεωμένη Giulietta με τον 1600άρη ντιζελοκινητήρα, καταφέρνει να συνδυάζει σχεδόν ιδανικά σπορ χαρακτήρα/εμφάνιση, με ικανοποιητικές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Αν σε αυτά προσθέσουμε την τιμή κτήσης (από 19.500 η βασική έκδοση και 26.550 το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) και το image κάθε Alfa Romeo, τότε έχουμε να κάνουμε με μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση.

Υπέρ
– Οδηγική απόλαυση
– Ροπή κινητήρα
– Ποιότητας/Φινίρισμα
– Εξοπλισμός
– Αισθητική αμαζώματος

Κατά
– Χώροι πίσω επιβατών
– Υποβραχιόνιο οδηγού

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ισχύς 105 ps, Ροπή 320 (Nm @ rpm), Επιτάχυνση 0-100 km/h : 11.3’’, Κατανάλωση 6-6,5 λτ/100χλμ, Εκπομπές CO2 : 104 γρ.