Το ντεμπούτο της νέας BMW M2 σηματοδοτεί ένα ακόμα ξεχωριστό γεγονός τη χρονιά του εορτασμού της 50ής επετείου της BMW M GmbH. Οι compact διαστάσεις μαζί με την τεχνολογία κινητήρα και πλαισίου, δίνουν στη νέα έκδοση του 2θυρου μοντέλου εντυπωσιακές δυνατότητες ευελιξίας και χειρισμού.

Ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο ακόμα και όταν δοκιμάζει τα όρια του αυτοκινήτου, ενώ ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του μοντέλου γίνεται σαφής από την εξωτερική σχεδίαση με τις σπορ coupé αναλογίες. Η νέα BMW M2 συνεχίζει την παράδοση της μάρκας στα σούπερ σπορ compact μοντέλα, που ξεκίνησε το 1973 με την άφιξη της 2002 turbo.

Compact διαστάσεις

Η σπορ εμφάνιση της νέας M2 διαμορφώνεται από τις compact διαστάσεις, τις δυναμικές αναλογίες και τα σχεδιαστικά γνωρίσματα M. Σε μήκος είναι κατά 214 χλστ μικρότερη από την M4 Coupé και το μεταξόνιό της είναι κατά 110 χλστ μικρότερο. Την ίδια στιγμή, το πλάτος του οχήματος και τα μετατρόχια υπερβαίνουν κατά πολύ τα αντίστοιχα της νέας Σειράς 2 Coupé.

Η μεγάλη, χωρίς πλαίσιο, μάσκα με τις οριζόντιες μπάρες της, συνδυάζεται με μια κάτω εισαγωγή αέρα τριών τμημάτων με σχεδόν ορθογώνιο περίγραμμα που χαρίζει στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου την γνώριμη εμφάνιση M. Η σχεδίαση έχει γίνει με γνώμονα τις τεχνικές απαιτήσεις σε επίπεδο παροχής αέρα ψύξης και αεροδυναμικής ισορροπίας. Το πίσω μέρος είναι επίσης compact, με μερικές χαρακτηριστικές πινελιές όπως το ενσωματωμένο στο χείλος του πορτμπαγκάζ σπόιλερ, τα κάθετα διατεταγμένα κάτοπτρα, ο ενσωματωμένος στην πίσω ποδιά διαχύτης και τα δύο ζεύγη απολήξεων του συστήματος εξαγωγής που τοποθετούνται μακριά από τα εξωτερικά άκρα.

Η γκάμα των πέντε εξωτερικών χρωματισμών που διατίθενται για τη νέα M2 περιλαμβάνει την απλή απόχρωση Zandvoort Blue και τη μεταλλική Toronto Red που προσφέρονται αποκλειστικά με αυτό το μοντέλο. Μία οροφή M Carbon, η οποία μειώνει το βάρος του οχήματος κατά έξι περίπου κιλά, προσφέρεται προαιρετικά.

Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας

Η έκδοση του 6κύλινδρου εν σειρά συνόλου που εξελίχθηκε για το μοντέλο με τεχνολογία M TwinPower Turbo και δυνατότητα λειτουργίας σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, ξεχωρίζει με τα τυπικά χαρακτηριστικά απόδοσης M που διαθέτει. Διαφέροντας μόνο σε λίγες λεπτομέρειες από τον κινητήρα που χρησιμοποιείται στα μοντέλα M3 και M4, η μονάδα των 3.0 λίτρων εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση, την έφεση για υψηλούς ρυθμούς περιστροφής και την γραμμική παροχή ισχύος στο υψηλό φάσμα στροφών.

Αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 460 ίππων, ο κινητήρας αυτός ξεπερνά σε απόδοση τη βασική μονάδα που χρησιμοποιούσε η προκάτοχός της κατά 90 ίππους. Η μέγιστη ροπή των 550 Nm παράγεται μεταξύ 2.650 και 5.870 σαλ., ενώ η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.250 σαλ. Ο νέος κινητήρας έχει μέγιστο όριο περιστροφής τις 7.200 σαλ. Η αύξηση της απόδοσης του κινητήρα συνοδεύεται από πλούσιο ήχο που παράγεται από το ειδικό σύστημα εξαγωγής M με ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια. Το σύστημα παροχής λαδιού και το σύστημα ψύξης είναι σχεδιασμένα για να διαχειρίζονται αποτελεσματικά την πίεση της οδήγησης στην πίστα.

8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic

Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic στάνταρ. Οι σπορ αλλαγές σχέσεων, η άμεση σύνδεση με τον κινητήρα και η ικανότητα να εκτελούνται πολλαπλά κατεβάσματα στη χαμηλότερη διαθέσιμη σχέση αποτελούν την ιδανική βάση για άμεση επιτάχυνση. Ο χειρισμός του κιβωτίου πραγματοποιείται μέσω ενός επιλογέα με την πιο πρόσφατη σχεδίαση Μ καθώς και από τα paddles στο τιμόνι. Η λειτουργία Drivelogic προσφέρει επιλογή από τρεις ρυθμίσεις αλλαγών.

Ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων διατίθεται προαιρετικά για όσους αναζητούν μία κλασική εμπειρία επιδόσεων, που βασίζεται στην έντονη αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Το κιβώτιο ενδείκνυται για ένα σπορ στυλ οδήγησης, όχι μόνο χάρη στην ακρίβεια των αλλαγών, αλλά και λόγω του Gear Shift Assistant, που χρησιμοποιεί σύστημα εμπλοκής με βάση την ταχύτητα για να εξασφαλίσει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα στις στροφές. Εάν χρειαστεί, το Gear Shift Assistant μπορεί να απενεργοποιηθεί στο μενού του M Setup.

Η νέα BMW M2 επιταχύνει από 0 – 100 χλμ σε 4,1 δευτερόλεπτα με το 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic και σε 4,3 δευτ. με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Συνεχίζοντας από στάση φτάνει στα 200 χλμ μέσα σε 13,5 δευτ. (αυτόματο) ή 14,3 δευτ. (χειροκίνητο), ενώ η τελική ταχύτητα (περιορισμένη από τον ηλεκτρονικό κόφτη) είναι 250 χλμ/ώρα και μπορεί να αυξηθεί στα 285 χλμ/ώρα με την παραγγελία του προαιρετικού M Driver’s Package.

Πίσω κίνηση, M Traction Control και Active M Differential

Ανεξάρτητα από την επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων, η παραδοσιακή μορφή της BMW M2 αποδεικνύεται επίσης από την μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Η γραμμική ανάπτυξη των δυνάμεων πλευρικής επιτάχυνσης που χαρακτηρίζει τα μοντέλα M βοηθά τον οδηγό να κατευθύνει το όχημα μέσα από στροφές με ελεγχόμενα drift, για παράδειγμα. Η στάνταρ λειτουργία M Traction Control είναι επίσης σχεδιασμένη για να μπορεί ο οδηγός να δοκιμάζει με ασφάλεια τα όρια απόδοσης του οχήματος, θέτοντας μεμονωμένα όρια παρέμβασης του συστήματος για τον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δέκα στάδια.

Ένα ακόμα στοιχείο που συμβάλλει στην εξαιρετική σπορ συμπεριφορά της νέας M2 είναι το Active M Differential στον πίσω άξονα. Περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό και μπορεί να προσφέρει ποσοστό εμπλοκής έως 100% όποτε είναι απαραίτητο. Αυτό βελτιστοποιεί για παράδειγμα, την πρόσφυση σε επιφάνειες με διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης ανάμεσα στον αριστερό και δεξιό πίσω τροχό. Παράλληλα, βελτιώνει τη μεταφορά ισχύος κατά την έντονη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.

Προηγμένη τεχνολογία πλαισίου

Οι συμπαγείς διαστάσεις, το κοντό μεταξόνιο, η ιδανικά ισορροπημένη κατανομή βάρους σε αναλογία 50:50 και η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου της νέας M2 συνδυάζονται ώστε να προσφέρουν ελεγχόμενο και ακριβές χειρισμό από τις άκρες των δακτύλων. Η ευελιξία, ο δυναμισμός και η ακρίβεια του αυτοκινήτου ευνοούνται επίσης από την άριστη στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος και τις ειδικές βάσεις του πλαισίου.

Τόσο ο εμπρός άξονας δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων όσο και ο πίσω άξονας πέντε συνδέσμων, διαθέτουν ειδική κινηματική για μοντέλα M. Η γκάμα του στάνταρ εξοπλισμού για τη νέα M2 περιλαμβάνει προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, DSC (Dynamic Stability Control) με M Dynamic Mode, και ισχυρά φρένα M Compound με 6πίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά και μονοπίστονη πλευστή δαγκάνα πίσω. Το ενσωματωμένο σύστημα φρένων προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης πεντάλ.

Η νέα M2 διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 19” μπροστά και 20” πίσω, με την κάθε μία να αντιπροσωπεύει αύξηση κατά μία ίντσα σε σχέση με τη διάμετρο των τροχών που τοποθετούνται στάνταρ στα μοντέλα M3 και M4. Προαιρετικά, διατίθεται επίσης η δυνατότητα τοποθέτησης ελαστικών για χρήση σε πίστα.

Cockpit με Curved Display και μπάκετ καθίσματα M Carbon

Η νέα M2 διαθέτει cockpit με οδηγοκεντρική σχεδίαση που περιλαμβάνει όργανα, χειριστήρια και επιλογές ρύθμισης ειδικά για μοντέλα M, καθώς και το προηγμένο Curved Display. Πληροφορίες που σχετίζονται με την οδήγηση, όπως το Shift Lights, εμφανίζονται με μια νέα γραφική διάταξη στην οθόνη πληροφοριών 12.3 ιντσών. Τα ειδικά για μοντέλα Μ widgets για τη διαμόρφωση του οχήματος και την κατάσταση των ελαστικών, είναι δύο μόνο από τα στοιχεία που μπορούν να εμφανιστούν στην οθόνη ελέγχου 14.9”. Το προαιρετικό Head-Up Display περιλαμβάνει επίσης ενδείξεις ειδικές για μοντέλα M.

Τόσο το Curved Display όσο και ο ψηφιακός βοηθός Intelligent Personal Assistant αποτελούν τμήμα του BMW iDrive τελευταίας γενιάς. Βασισμένο στο Operating System 8, ο σχεδιασμός του αποβλέπει στη διαισθητική αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος, χρησιμοποιώντας έλεγχο μέσω αφής και φυσικής γλώσσας. Το νέο σύστημα iDrive επιτρέπει εξατομίκευση με το BMW ID και το My BMW App καθώς και τη χρήση μιας Personal eSIM μέσα στο όχημα. Η ενσωμάτωση smartphone για Apple CarPlay και Android Auto περιλαμβάνεται ομοίως στο βασικό εξοπλισμό, ενώ υπάρχει και σύστημα κεραίας 5G για βελτιστοποιημένη συνδεσιμότητα.

Τα στάνταρ σπορ καθίσματα οδηγού και συνοδηγού είναι ειδικά σχεδιασμένα για το μοντέλο και φέρουν επένδυση επιφανειών Sensatec/Alcantara. Τα καθίσματα M Sport με ενσωματωμένα προσκέφαλα και διάτρητη επένδυση από δέρμα Vernasca /Sensatec διατίθενται εναλλακτικά. Τα μπάκετ καθίσματα M Carbon που περιλαμβάνονται ομοίως στη λίστα των προαιρετικών επιλογών χρησιμοποιούν πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία της έδρας και της πλάτης, ενώ περιλαμβάνουν επίσης εγκοπές στα πλαϊνά στηρίγματα και κάτω από τα προσκέφαλα, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο το βάρος του οχήματος κατά περίπου 10,8 κιλά.

Συστήματα υποβοήθησης & Ασφάλειας

Μεταξύ των στάνταρ χαρακτηριστικών άνεσης της νέας M2 είναι ο αυτόματος έλεγχος κλιματισμού τριών ζωνών, το Live Cockpit Plus με σύστημα πλοήγησης BMW Maps, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και το σύστημα ηχείων Hi-Fi. Αναφορικά με τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης, οι λειτουργίες Front Collision Warning, Speed Limit Display με ένδειξη απαγορευτικού προσπέρασης, Lane Departure Warning και Park Distance Control διατίθενται στάνταρ. Τα συστήματα Driving Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και Parking Assistant συμπεριλαμβανομένου του Reversing Assistant είναι μερικές μόνο από τις διαθέσιμες επιλογές.

Το μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα προσφέρει άμεση πρόσβαση στις επιλογές ρυθμίσεων για τον κινητήρα, το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης και το M Traction Control, καθώς και το Gear Shift Assistant, εάν υπάρχει. Δύο συνολικά σεταρίσματα οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται και στη συνέχεια να ενεργοποιούνται χρησιμοποιώντας τα μπουτόν Μ στο τιμόνι.
Εκτός από το M Traction Control, το M Drive Professional (στάνταρ εξοπλισμός) περιλαμβάνει επίσης το M Drift Analyser και το M Laptimer. Επιπλέον, το μπουτόν M Mode στην κεντρική κονσόλα μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο για τη ρύθμιση του βαθμού παρεμβατικότητας του συστήματος υποβοήθησης οδηγού, όσο και του περιεχομένου που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών και το Head-Up Display, με επιλογή των ρυθμίσεων Road, Sport και Track. Η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει επίσης το M Race Track Package, που αποτελείται από το M Driver’s Package μαζί με την οροφή M Carbon, τα μπάκετ καθίσματα M Carbon, τις διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού σε φινίρισμα Carbon Fibre και τα ελαστικά για χρήση σε πίστα.

Το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας M2 θα ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2023, ενώ θα κατασκευάζεται μαζί με τη νέα Σειρά 2 Coupé στο εργοστάσιο του Group στο San Luis Potosí, στο Μεξικό.