Δύο μοντέλα gran turismo της Audi με πλήρως ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα θα κυκλοφορήσουν στην αγορά ταυτόχρονα την άνοιξη του 2021. Πρόκειται για το Audi e-tron GT quattro και το RS e-tron GT, δύο εντυπωσιακά, ταχύτατα μοντέλα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η εμφάνιση του e-tron GT είναι ένα έργο τέχνης. Κάθε επιφάνεια και γραμμή είναι αρμονική, από τους προβολείς, οι οποίοι είναι προαιρετικά διαθέσιμοι με φως λέιζερ, έως το μεγάλο διαχύτη στο πίσω μέρος. Η γραμμή αμαξώματος είναι εξαιρετικά αεροδυναμική και ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι μόλις 0,24. Με μήκος 4,99 μέτρα, πλάτος 1,96 μέτρα και ύψος μόλις 1,41 μέτρα, το e-tron GT βασίζεται σε ένα καθαρόαιμο σπορ αμάξωμα που όμως χωρά 4 επιβάτες και διαθέτει χώρο αποσκευών 405 λίτρων στο πίσω μέρος.

Το εσωτερικό ταιριάζει επίσης με την κλασική σχεδίαση gran turismo, καθώς τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού είναι τοποθετημένα χαμηλά και χωρίζονται από μια μεγάλη κεντρική κονσόλα ενώ τα πίσω παρέχουν αρκετό χώρο ακόμη και για ενήλικες. Η κομψότητα του εσωτερικού σχεδιασμού δίνει έμφαση στον προοδευτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η ισχύς των δυο ηλεκτροκινητήρων που δίνουν ζωή στο ηλεκτρικό σπορ όχημα είναι 476 (ροπή 630 Nm) ή 598 ίπποι (ροπή 830 Nm), επιτρέποντας εντυπωσιακές επιδόσεις σπριντ (0-100 σε 4.1΄΄ ή 3.3΄΄- RS) και ρεπρίζ, ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 245 ή 250 (RS) χλμ/ώρα. Στην λειτουργία boost παρέχεται ισχύς 530 ή 646 (RS) ίππων αντίστοιχα, για μέγιστο διάστημα 2,5 δευτερολέπτων.

H μετάδοση γίνεται στους τέσσερις τροχούς (ηλεκτρική τετρακίνηση) με ένα μόνιμα διεγερμένο «σύγχρονο» ηλεκτροκινητήρα (PSM) σε κάθε άξονα και μετάδοση δύο ταχυτήτων στον πίσω άξονα.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή όμως είναι η αυτονομία που φθάνει έως και 488 χιλιόμετρα (WLTP) χάρη στην ισχυρή μπαταρία με χωρητικότητα 86 kWh. Παράλληλα η τεχνολογία 800 Volt επιτρέπει γρήγορη φόρτιση DC με ισχύ έως 270 kW.

Η ανάρτηση ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στις επιδόσεις και την άνεση, χάρη σε τεχνολογίες όπως το drive select, η τετραδιεύθυνση, η ελεγχόμενη απόσβεση, η αερανάρτηση τριών θαλάμων, η ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς και το μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα. Σημαντικό για την οδική συμπεριφορά είναι το χαμηλό κέντρο βάρους και η εξαιρετική κατανομή αξονικών φορτίων χάρη στην θέση τοποθέτησης της μπαταρίας και την διάταξη των ηλεκτρικών κινητήρων

Τα μεγέθη των ζαντών κυμαίνονται έως 21 ίντσες και οι δισκόπλακες των φρένων (οι οποίες διατίθενται προαιρετικά σε κεραμικό υλικό carbon-fiber) έχουν διάμετρο έως 420 χιλιοστά (16,5 ίντσες).

Τα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνουν το Audi presense ως στάνταρ, ενώ προαιρετικά διατίθενται τα πακέτα «Tour», «City» και «Park», με adaptive cruise assist και (remote) park assistplus να επίσης διαθέσιμα
Όπως όλα τα μοντέλα Audi, το e-tron GT είναι πλήρως συνδεδεμένο.

Οι υπηρεσίες ψυχαγωγίας, οι διαδικτυακές υπηρεσίες από το Audi connect, καθώς και τα συστήματα υποβοήθησης είναι υπερσύγχρονα, ενώ οι σχεδιαστές έχουν συνθέσει έναν μοναδικό ήχο για το e-tron GT (ο τυπικός ήχος AVAS είναι ήδη πιο ηχηρός από ό, τι απαιτείται νόμιμα, ενώ ο προαιρετικός σπορ ήχος e-tron ακούγεται στο εξωτερικό και το εσωτερικό), που ακούγεται σαν ένα Audi «παλαιάς κοπής».

Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται το Audi virtual cockpit plus (12,3 ίντσες) και οθόνη αφής MMI (10,1 ίντσες), καθώς και φυσικός φωνητικός έλεγχος με σύνδεση στο διαδίκτυο, ενώ προαιρετικά διατίθεται head-up display.

Η παραγωγή του e-tron GT θα γίνεται στο Audi Böllinger Höfe στις εγκαταστάσεις του Neckarsulm.

Νίκος Τσάδαρης