Σε μία από τις δυσκολότερες στιγμές για την τσέπη των Ελλήνων, το υγραέριο ίσως μπορεί να επουλώσει κάποιες από τις ανοιχτές πληγές των νοικοκυριών. Εφαρμόζουμε τη συνταγή σε ένα Honda Jazz, και ευπειθώς αναφέρουμε.

Γιατί όχι; Αυτή είναι η άμεση απάντηση στο ερώτημα του τίτλου, και κάπως έτσι πήραμε την απόφαση να το δοκιμάσουμε, για να δούμε τα υπέρ και τα κατά της νέας τάσης, η οποία σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί μόδα, αλλά ανάγκη. Για το πού έχει φτάσει η τιμή της βενζίνης (κατά μέσο όρο 1,5 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη) τα έχουμε πει και γράψει ουκ ολίγες φορές. Κοντά της, μάλιστα, και το μέχρι πρότινος οικονομικό πετρέλαιο, άρα το υγραέριο, ή γκάζι, ή LPG, με τα περίπου 0,68 ευρώ/λίτρο, αποτελεί κάτι σαν όαση μέσα στη «φαρμακευτική πολιτική» των διυλιστηρίων.

Εν προκειμένω, κλείνουμε άμεσα ραντεβού για να προχωρήσουμε στη μετατροπή καυσίμου. Σημειώστε ότι υπό φυσιολογικές συνθήκες οι λίστες αναμονής στα κατά τόπους σχετικά συνεργεία είναι τεράστιες, αφού οι ενδιαφερόμενοι, ασχέτως μοντέλου αυτοκινήτου, αυξάνονται και πληθύνονται. Αφού πραγματοποιήσαμε τη μετατροπή, διανύσαμε περίπου 2.500 χλμ. με το υγραεριοκίνητο πλέον Jazz (εξακολουθεί να είναι και βενζινοκίνητο, φυσικά), ώστε να καταγράψουμε τις όποιες διαφορές, κυρίως σε επίπεδο κατανάλωσης αλλά και επιδόσεων.

Πώς γίνεται η μετατροπή; Στο Jazz τοποθετήθηκε το σύστημα υγραεριοκίνησης πέμπτης γενιάς της Icom. Το συγκεκριμένο δε βασίζεται στο γνωστό πνεύμονα, όπου το υγραέριο φτάνει σε αέρια μορφή στο χώρο καύσης, αλλά σε μπεκ ψεκασμού που «κουμπώνουν» στην πολλαπλή εισαγωγής. Μάλιστα, σύμφωνα με την Icom, το σύστημα βελτιώνει ελαφρώς την απόδοση του κινητήρα και καλύπτει προδιαγραφές ρύπων Euro 4. Μια τέτοια μετατροπή, βέβαια, δε θα μπορούσε να μην έχει τις προδιαγραφές που απαιτούνται προκειμένου να είναι ασφαλής. Συγκεκριμένα, η πλήρωση της δεξαμενής φτάνει σε ποσοστό έως 80%, αφήνοντας περιθώρια ασφαλείας για την περίπτωση υπερθέρμανσης του καυσίμου ή συμπίεσής της -έπειτα από τρακάρισμα-, ενώ επιπλέον διαθέτει βαλβίδα εκτόνωσης, που αποτρέπει τη διάρρηξή της. Παράλληλα, η παροχή καυσίμου διακόπτεται αυτόματα, σε περίπτωση διαρροής ή απώλειας πίεσης. Τέλος, αναφορικά πάντα με την ασφάλεια, οι δεξαμενές, που κατασκευάζονται από χάλυβα 3 χλστ., αποδεικνύεται -σύμφωνα με δοκιμές- ότι αντέχουν μεγαλύτερες παραμορφώσεις από αυτές που αντέχουν τα αυτοκίνητα.

Πηγή: www.4troxoi.gr