Το μεσαίο SUV της Skoda, που «ακούει» στο όνομα Karoq, έχει επανειλημμένως αναφερθεί σε αυτήν εδώ την ενότητα και επομένως, δεν θα «μακρηγορήσουμε» με τα γενικά χαρακτηριστικά, παρά μόνο με τα ειδικά που αφορούν την έκδοση που οδηγήσαμε πρόσφατα.

Βάλαμε λοιπόν «στο χέρι» ένα προσθιοκίνητο Karoq με μεσαίο πακέτο εξοπλισμού, κινητήρα τον γνωστό του γκρουπ VW, 1,6 TDI (diesel), με τους 116 ίππους και το αυτόματο 7άρι κιβώτιο DSG.

Με το αυτοκίνητο αυτό κάναμε πολλά χιλιόμετρα, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, για να εξυπηρετήσουμε καθημερινές μας ανάγκες, αλλά και ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

Στις ημέρες συμβίωσης με το μεγάλο σε διαστάσεις SUV, αντιληφθήκαμε για μια ακόμα φορά ότι, η τσέχικη μάρκα χτύπησε «φλέβα χρυσού» με την προσθήκη του μοντέλου στην γκάμα της, ενώ στις ελληνικές συνθήκες (τόσο μορφολογικές, όσο και κοινωνικοοικονομικές) η έκδοση της δοκιμής μας, μπορεί να θεωρηθεί και ιδανική μοναδικού οχήματος για οικογένειες, με ελάχιστες μόνο προσθήκες.

Το Karoq λοιπόν, με τον πετρελαιοκινητήρα και το αυτόματο 7άρι κιβώτιο, είναι ένα από τα πλέον εύχρηστα, οικονομικά, σβέλτα και ξεκούραστα, μοντέλα της κατηγορίας που έχουμε οδηγήσει, ενώ παρά τα πολλά δημοσιογραφικά χιλιόμετρα που είχε στις πλάτες του, δεν εμφάνισε κανένα απολύτως σημάδι μηχανικής κόπωσης, ή φθοράς των κυρίων και περιφερειακών εξαρτημάτων του.

Με δεδομένα τους μεγάλους και έξυπνα αξιοποιημένους χώρους επιβατών, αποσκευών και μικροαντικειμένων και τον ισορροπημένο οδηγικό του «χαρακτήρα» το Karoq είναι ένα από τα μοντέλα που προσφέρονται για να το κάνεις …σπίτι σου, καθώς μαζί του μπορείς να εξυπηρετήσεις σχεδόν το σύνολο των αναγκών μετακίνησης του «μέσου» χρήστη ιδιωτικού οχήματος της εποχής μας. Εξαιρετικά ευέλικτο και με άφθονη ροπή από τον κινητήρα, τα καταφέρνει άψογα και μέσα στην πόλη, με μόνη δυσκολία την εύρεση θέσης παρκαρίσματος καθώς τόσο το μήκος (4,38 μ.), όσο και το πλάτος (1,84 μ.) δεν είναι αυτό που χωρά παντού.

Όμως, η ευκολία χρήσης, η άψογη λειτουργία του DSG, η ροπή του κινητήρα, η ψηλή / άνετη θέση οδήγησης και η καλή ορατότητα (εκτός από την ευθεία κίνηση όπισθεν), μαζί με την ποιοτική αίσθηση της καμπίνας, το επαρκέστατο σύστημα κλιματισμού – εξαερισμού και την έλλειψη πάσης φύσεως θορύβων (ακόμα και ο πετρελαιοκινητήρας, όταν κλείσεις τις πόρτες δεν είναι αισθητός), δίνουν στο ογκώδες Karoq «δικαίωμα» να κυκλοφορεί και στην πόλη. Το «δικαίωμα» αυτό, ισχυροποιείται αν στον εξοπλισμό υπάρχουν αισθητήρες παρκαρίσματος ή κάμερα οπισθοπορείας, που δεν είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Από την άλλη είναι ένα όχημα που μπορεί να σταθεί ανάμεσα σε δυο κατηγορίες, καθώς είναι μεγαλύτερο από το Yeti που αντικατέστησε και μικρότερο από το Kodiaq, χωρίς όμως να υστερεί αισθητά σε χώρους και διατηρώντας ένα λογικό μέγεθος.

Κυρίαρχο στοιχείο της έκδοσης η σχεδόν απόλυτα ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, τόσο στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο (ταξιδεύει εύκολα και ξεκούραστα με ταχύτητες 150-160 χλμ.), αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους, ενώ το αυξημένο ύψος από το έδαφος, δίνει δυνατότητα και για χωμάτινες εξερευνήσεις (κινείται με άνεση, χωρίς αναπηδήσεις με ανάρτηση και αμάξωμα να συμπεριφέρονται σα να βρίσκονται στην άσφαλτο, ενώ διαθέτει και ρεζέρβα), ειδικά αν τοποθετηθούν τα κατάλληλα ελαστικά. Στην τελευταία περίπτωση, η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς δεν αποτελεί πρόβλημα στην πλειοψηφία  των περιπτώσεων, αρκεί ο οδηγός να μην ξεπεράσει την κοινή λογική.

Βαρύ χαρτί της έκδοσης, ο κινητήρας που τραβάει γερά από τις 1500 στροφές, αν και σε κλειστές ανηφορικές διαδρομές δεν έχει την απόλυτη συμπαράσταση του «αργού» στις αντιδράσεις αυτόματου κιβωτίου.

Όμως με σωστή διαχείριση και αμυντική οδήγηση, ο οδηγός καταφέρνει να πάρει από τα βασικά μηχανικά μέρη μόνο τα πλεονεκτήματα και να κάνει άψογα την δουλειά του, με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, που στα πολλά χιλιόμετρα (πάσης φύσεως) της δοκιμής μας, δεν ξεπέρασε την μέση τιμή των 6,3 λίτρων/100 χλμ, ενώ σε ταξίδι με ταχύτητες 120-130 χλμ/ώρα, μόλις που ξεπερνά τα 5 λίτρα.

Συνολικά λοιπόν, με το 1600άρι πετρελαιοκίνητο Karoq της δοκιμής μας, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πληρέστερα και οικονομικά συμφέροντα πακέτα της κατηγορίας, που σε χώρους, ποιότητα, οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης συναγωνίζεται τα ανώτερης κατηγορίας SUV/Crossover και αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις απόδοσης/τιμής της αγοράς, καθώς στην περίπτωση με το DSG κιβώτιο κοστίζει από 26.500 ευρώ (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κοστίζει 27.488 ευρώ), αλλά με το χειροκίνητο κιβώτιο πέφτει στις 21.900 ευρώ.

Υπέρ

Ποιότητα κατασκευής

Χώροι/Εκμετάλλευση

Οδική συμπεριφορά

Ευκολία χρήσης/Ευελιξία

Θέση οδήγησης

Ποιότητα κύλισης

Κατανάλωση

Τιμή

Κατά

Ογκώδες για παρκάρισμα στην πόλη

«Αργό» στις αντιδράσεις αυτόματο κιβώτιο

Περιορισμένη η ορατότητα πίσω

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.382 Χ 1.841 Χ 1.603 χλστ

Μεταξόνιο:   2.638 χλστ

Βάρος;         1.440 κιλά

Ρεζερβουάρ καυσίμων:  50 λτ

Χώρος αποσκευών:       521 / 1630 λτ

Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, diesel, 1.588 κ.εκ.

Ισχύς:       116 ίπποι / 3.250 σαλ

Ροπή (Nm):    250 / 1.500 σαλ

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο:   Αυτόματο DSG 7 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας

Τροχοί:      215/60/16

Ρεζέρβα: Ασφαλείας

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ με κύκλο στροφής10,2 μ.

Επιτάχυνση 0-100: 10,9΄΄

Τελική ταχύτητα:   188 χλμ/ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:  6,3λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2:   112 γρ/χλμ

Τέλη κυκλοφορίας:   109.76 €

Φορολογήσιμοι ίπποι:   11

Νίκος Τσάδαρης