Η παρουσίαση της νέας BMW Σειράς 8 Coupe προσθέτει ένα νέο κεφάλαιο στην μακροχρόνια ιστορία του Βαυαρού premium κατασκευαστή στην εξέλιξη σπορ αυτοκινήτων και σηματοδοτεί ένα δυναμικό ξεκίνημα στην πολυτελή κατηγορία.

Είχαμε την ευκαιρία πρόσφατα να δούμε (δυστυχώς στατικά μόνο) το εντυπωσιακό σπορ μοντέλο της βαυαρικής μάρκας, που συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο, σπορ στυλ, πολυτέλεια, φιλικότητα άνεση προς τον χρήστη και υπερσύγχρονες και τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και συνδεσιμότητας.

Το αρχικό λανσάρισμα περιλαμβάνει δύο εκδόσεις ως εξής:

  • M850i xDrive Coupe M Performance (TwinPower Turbo) με νέο V8 κινητήρα 4.400 κ.εκ., 530 ίππων/5500-6000 σαλ, με ροπή 750 Nm/1800-4600 σαλ. Επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα &  τελική ταχύτητα: 250 km/h (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10,5 – 10,0 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 240 –228 g/km) και
  • 840d xDrive Coupe (TwinPower Turbo) με 6κύλινδρο εν σειρά diesel κινητήρα που αποδίδει 320 ίππους/4400 σαλ., με ροπή 680 Nm/1750-2250 σαλ. Επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 4,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα: 250 km/h.  (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 6,2 –5,9 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 164 –154 g/km)

Και στις δυο εκδόσεις, την μετάδοση ισχύος αναλαμβάνει ένα εξελιγμένο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, ενώ οι δύο κινητήρες πληρούν το πρότυπο εκπομπών ρύπων EU6d-TEMP. Επίσης, ο δοηγός έχει στην διάθεσή του τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (COMFORT και ECO Pro modes αφενός και SPORT και SPORT+ modes) που βελτιστοποιούν την λειτουργία των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης, ανάλογα με τις απαιτήσεις του.

Η δομή αμαξώματος, η τεχνολογία κίνησης και η ανάρτηση, έχουν σαν κύριο στόχο τις επιδόσεις που οφείλει να έχει ένα κορυφαίο σπορ αυτοκίνητο. Η παράλληλη εξέλιξη με την M8 και την αγωνιστική M8 GTE, έδωσε στο κουπέ αμάξωμα, χαμηλό – ισόρροπα κατανεμημένο – κέντρο βάρους, ελαφριά δομή με χρήση αλουμινίου, μαγνησίου και πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP), αεροδυναμικό, σχεδόν χωρίς άνωση και εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα.

Η νέα 8άρα κουπέ, φορά ανάρτηση Adaptive M, με Integral Active Steering και ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω, στάνταρ, ενώ ενεργές αντιστρεπτικές δοκοί διατίθενται προαιρετικά για την M850i xDrive Coupe.

Το χαμηλωμένο αμάξωμα, με το μακρύ καπό και τις έντονα κεκλιμένες, έχει μήκος 4.843 χλστ, πλάτος 1.902 χλστ, ύψος 1.341 χλστ και μεταξόνιο 2.822 χλστ. Στις προαιρετικές επιλογές περιλαμβάνονται, οροφή M Carbon και πακέτο εξωτερικού M Carbon με γρίλιες αεραγωγών, καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών, πίσω αεροτομή και πίσω διαχύτης από CFRP.

Οι πιο λεπτοί προβολείς που χρησιμοποιήθηκαν σε μοντέλο BMW μέχρι σήμερα, είναι LED στάνταρ,ή Adaptive LED Headlights και Laserlight με Selective Beam και εκτεταμένη εμβέλεια μεγάλης σκάλας έως 600 μ. προαιρετικά.

Το πολυτελές εσωτερικό περιβάλλον, έχει οδηγοκεντρική διάταξη και υλικά υψηλών προδιαγραφών, με το ταμπλό και το πάνω τμήμα των θυρών «ντυμένα» με δερμάτινη επένδυση σαν στάνταρ.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται ακόμη, σύστημα τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση, BMW Display Key, Ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Diamond Surround και χρήση κρυστάλλινων στοιχείων σε ορισμένα χειριστήρια.

Τα χαμηλά, ανασχεδιασμένα σπορ καθίσματα οδηγού συνοδηγού, καλύπτονται από δερμάτινη ταπετσαρία Vernasca σαν στάνταρ, ενώ τα επίσης χαμηλά πίσω καθίσματα, δεν χρειάζονται προσκέφαλα και είναι διαιρούμενα 50:50. Ο χώρος αποσκευών χωρά 420 λίτρα και διατίθεται αυτόματη λειτουργία πορτ-μπαγκάζ σαν στάνταρ.

Στο πακέτο M Sport με στιλιστικά στοιχεία και εξοπλισμό που τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται: αεραγωγοί μεγάλων διαστάσεων, ζάντες αλουμινίου Μ 19 ιντσών, σύστημα φρένων M Sport, καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών, δερμάτινο τιμόνι M, φωτιζόμενα μαρσπιέ με λογότυπο M.

Επίσης, το μοντέλο της M Performance είναι εξοπλισμένο με ζάντες αλουμινίου Μ 20 ιντσών και ελαστικά υψηλών επιδόσεων, ειδικό σύστημα φρένων M Sport, αποκλειστικά εξωτερικά στοιχεία σε Cerium Grey, διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού από ανοξείδωτο ατσάλι και φωτιζόμενα μαρσπιέ με την ονομασία του μοντέλου. Με το λανσάρισμα θα διατίθενται επίσης το M Technic Sport Package και αποκλειστικά αξεσουάρ BMW Individual.

Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει τη νέα φιλοσοφία απεικόνισης και ελέγχου BMW Operating System 7.0. Έτσι η νέα 8άρα κουπέ, διαθέτει Live Cockpit Professional με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και Control Display 10.25 ιντσών με εναρμονισμένα, σύγχρονα γραφικά.

Η επίπεδη δομή μενού, στοχεύει στην πρακτικότητα των εντολών μέσω αφής για ταχεία πρόσβαση σε ρυθμίσεις και λειτουργίες. Η εξατομικεύσιμη οθόνη προσαρμόζεται στην εκάστοτε κατάσταση και παρέχει στον οδηγό τις κατάλληλες πληροφορίες την κατάλληλη στιγμή, παρέχοντας ακόμα και δεδομένα πλευρικής επιτάχυνσης στις στροφές. Η λειτουργία γίνεται με πολλαπλές επιλογές ελέγχου (multimodal) μέσω οθόνης αφής, Controller, φωνητικού ελέγχου (voice control) και συστήματος αναγνώρισης χειρονομιών.

Τέλος, η τελευταία γενιά Head-Up Display έχει 16% μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής, βελτιστοποιημένα 3D γραφικά και πρόσθετο περιεχόμενο απεικόνισης.

Τα καινοτόμα συστήματα υποστήριξης οδηγού αποτελούν βήματα προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση, με Driving Assistant Professional που περιλαμβάνει Active Cruise Control και λειτουργία Stop & Go, Steering & lane control assistant, Lane Change Warning & Lane Departure Warning, προστασία από πλευρική σύγκρουση, υποστήριξη ελιγμού αποφυγής εμποδίου, πληροφορίες απόστασης, Προειδοποίηση Διέλευσης κυκλοφορίας, Προειδοποίηση Προτεραιότητας και Προειδοποίηση πορείας στο αντίθετο ρεύμα.

Το Parking Assistant έχει αυτοματοποιημένη καθοδήγηση για παράλληλη και κάθετη στάθμευση, ενώ το Reversing Assistant αναλαμβάνει τον έλεγχο διεύθυνσης, έχοντας προηγουμένως καταγράψει δεδομένα με εμπρόσθια κίνηση για μία απόσταση έως 50 μ., ώστε να τα χρησιμοποιήσει στην οπισθοπορεία. Το Parking Assistant Plus περιλαμβάνει επίσης Surround View, Top View, Panorama View και Remote 3D View.

Φυσικά, σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, θεωρείται δεδομένη η λοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, που στην συγκεκριμένη περίπτωση εξασφαλίζεται με το σύστημα ConnectedDrive. Επιπλέον, το Digital Key επιτρέπει πρόσβαση στο όχημα και εκκίνηση του κινητήρα μέσω smartphone.

Νίκος Τσάδαρης