Με τρεις σειρές καθισμάτων «θεατρικού τύπου» για επτά άτομα, γενναιόδωρο χώρο φόρτωσης και πολυάριθμες λύσεις αποθήκευσης, το νέο μοντέλο μπαίνει δυναμικά στα οικογενειακά crossover.

Αν και διανύουμε την πρώτη χρονιά της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα, συνήθως εξακολουθούμε να επιλέγουμε το αυτοκίνητό μας με κριτήρια των δεκαετιών του 1970 και του 1980 του περασμένου αιώνα.

Η μεγαλύτερη μερίδα των αγοραστών στη χώρα μας, όταν ακούει για στέσιον βάγκον και πολυμορφικά, νιώθει αμηχανία. Κι όμως αυτές οι κατηγορίες οχημάτων διαπρέπουν στην Ευρώπη και φτιάχτηκαν για να μας εξυπηρετήσουν καλύτερα, και κυρίως να μας προσφέρουν περισσότερες ανέσεις.

Ο νέος παίκτης στα οικογενειακά crossover είναι το ολοκαίνουργιο Chevrolet Orlando. Ενα αυτοκίνητο που έχει ως κύρια αποστολή να βγάλει ασπροπρόσωπο τον ιδιοκτήτη του στις καθημερινές απαιτήσεις της οικογένειας και να προσφέρει ανέμελες στιγμές στην εκδρομή. Το αμάξωμα δύο όγκων έχει μήκος 4,65 μ. και κρύβει πολλά μυστικά. Τρεις σειρές καθισμάτων «θεατρικού-τύπου» για επτά άτομα, γενναιόδωρο χώρο φόρτωσης και πολυάριθμες λύσεις αποθήκευσης.

Τα καθίσματα αναφέρονται ως «θεατρικού τύπου» επειδή παρά την καμπύλη γραμμή οροφής, οι σχεδιαστές πέτυχαν να αυξήσουν το ύψος της δεύτερης και τρίτης σειράς ούτως ώστε οι επιβαίνοντες να έχουν καλύτερη θέα τόσο προς τα εμπρός όσο και προς το πλάι. Για το λόγο αυτό, ο χώρος για το κεφάλι στην 3η σειρά καθισμάτων είναι υψηλότερος από αυτόν που προσφέρουν πολλοί ανταγωνιστές του.

Οι πολυάριθμες δυνατότητες διαμόρφωσης των αναδιπλούμενων καθισμάτων της δεύτερης και τρίτης σειράς, ανεξάρτητα ή μαζί, δημιουργούν μία επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων, διαθέτει επίσης μηχανισμό που επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση των επιβατών προς και από την τρίτη σειρά καθισμάτων.

Ο διαθέσιμος χώρος φόρτωσης είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Προσφέρει έως και 1.499 λίτρα όταν είναι αναδιπλωμένες και οι δύο σειρές καθισμάτων. Επίσης διαθέτει πολλούς έξυπνους χώρους για μικρά ή μεγάλα αντικείμενα όπως κερματοθήκη και μεγάλες ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα, θήκες για χάρτες και αναψυκτικά στις εμπρός και πίσω πόρτες και πολλούς άλλους αποθηκευτικούς χώρους στην περιοχή φόρτωσης.

Ο πιο έξυπνος αποθηκευτικός χώρος του νέου μοντέλου είναι αυτός που κρύβεται στην κονσόλα πίσω από την πρόσοψη του ηχοσυστήματος και είναι εύκολα προσβάσιμος τόσο από τον οδηγό όσο και από τον συνοδηγό. Οι σχεδιαστές κατάφεραν να ενσωματώσουν ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο για αντικείμενα όπως ΜΡ3 player, γυαλιά ηλίου και πορτοφόλια. Επίσης, στον ίδιο χώρο υπάρχει στάνταρ μια υποδοχή «aux-in» και προαιρετικά διατίθεται θύρα USB για σύνδεση ΜΡ3 ή iPod, ανάλογα με το επίπεδο του εξοπλισμού.

Για την ασφάλεια των επιβατών φροντίζουν η δομή του αμαξώματος που είναι κατασκευασμένη από υψηλής αντοχής χάλυβα, οι έξι αερόσακοι και τα υπόλοιπα συστήματα προστασίας. Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν συχνά οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος, είναι η δυνατότητα απεγκλωβισμού των επιβατών όταν οι πόρτες είναι κλειδωμένες. Για να αποφευχθεί η πιθανότητα αυτή, το Orlando είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία αισθητήρα σύγκρουσης, όπου οι πόρτες ξεκλειδώνουν αυτόματα μόλις ανιχνεύσουν σύγκρουση.

Τι άλλο μένει πριν δέσουμε τις ζώνες ασφαλείας και ξεκινήσουμε το ταξίδι; Η κινητήρια δύναμη. Οσο διαρκεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα, το εμπορικό ενδιαφέρον εστιάζεται στη βενζινοκίνητη έκδοση. Δυστυχώς, οι αρμόδιοι παράγοντες εξακολουθούν να θεωρούν τους κινητήρες ντίζελ, απαγορευμένο καρπό. Τελευταία όμως ενισχύονται οι πιέσεις και ίσως να τροποποιηθεί η σχετική διάταξη που μας κρατάει δέσμιους της μεγάλης δαπάνης για την αγορά της βενζίνης.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» το Chevrolet Orlando παράγεται και με ντίζελ άμεσου ψεκασμού τεχνολογίας common rail 2.000 κ.εκ., οι οποίοι προσφέρονται σε δυο εκδόσεις, όσον αφορά την ισχύ. Με 163 είτε 130 ίππους. Μέση κατανάλωση μονο 6 λίτρα/100χλμ. Ο βενζινοκινητήρας 1.800 κ.εκ. αποδίδει 141 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και περισσότερα από 17 χλγμ. ροπής στις 3.800 σ.α.λ. Τελική 185 χλμ./ώρα, εκπομπές CO2 172 γραμμ./ χλμ., μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα/100 χλμ.

Ολοι οι κινητήρες είναι εγκάρσια τοποθετημένοι, 4-κύλινδροι με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 16 βαλβίδες. Γόνατα Μακ Φέρσον στην μπροστινή ανάρτηση και ημιάκαμπτος άξονας πίσω.

Τρία επίπεδα εξοπλισμού LS, LT και LTZ. Στη βασική LS συμπεριλαμβάνονται ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης (ESP), έξι αερόσακοι και οι ηλεκτρικοί καθρέπτες. Η τιμή είναι 21.480 ευρώ, αν υπάρχει απόσυρση μειώνεται στις 19.980 και με το πρόγραμμα απόσυρση-απόσυρση κατεβαίνει στις 18.480 ευρώ. Η μεσαία έκδοση LT διαθέτει αισθητήρες πάρκινγκ και χειριστήρια ήχου στο τιμόνι. Τιμές 23.480, 21.980 και 20.480 ευρώ αντίστοιχα.

Η πλούσια LTZ επιπλέον ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη και cruise control. Τιμές 25.180, 23.480 και 21.780 ευρώ αντίστοιχα. Λογικές τιμές προσαρμοσμένες στα νέα οικονομικά δεδομένα, για ένα τόσο αξιόλογο αυτοκίνητο μεγάλων διαστάσεων.

Παράγεται στις εγκαταστάσεις της General Motors στη Νότια Κορέα. Το 2011 η Chevrolet, εκτός από το Orlando, θα λανσάρει στην Ευρώπη άλλα 6 καινούρια μοντέλα: ανανεωμένο Captiva, Grand Sport Corvette, νέο Aveo 5θ. και 4θ., Cruze 5θ., Camaro Coupe, Convertible και το καινοτομικό ηλεκτροκίνητο Volt.