Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 φέρνει ξανά στην Ελλάδα τους πρωταγωνιστές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, για έναν από τους πιο απαιτητικούς αγώνες της χρονιάς.

Από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου, 69 πληρώματα από 31 διαφορετικές χώρες θα περάσουν τη ράμπα της εκκίνησης μπροστά από το Παναθηναϊκό Στάδιο, για τον 7ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) της FIA.

Το Ράλλυ Ακρόπολις, τρίτος συνεχόμενος χωμάτινος αγώνας στο καλεντάρι, μετά τα Ράλι Πορτογαλίας και Σαρδηνίας, αναμένεται να δοκιμάσει πληρώματα και αυτοκίνητα σε 17 απαιτητικές ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 345,76 χιλιομέτρων. Η φετινή σχεδίαση με περισσότερα χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών, έχει ήδη αποσπάσει θετικά σχόλια, ενώ το ενδιαφέρον αναμένεται υψηλό από την εκκίνηση του αγώνα, χάρη στην Athens Super Special Stage εμπρός από το εμβληματικό κτίριο του Ζαππείου, που θα στρέψει τα φώτα στο κέντρο της Αθήνας.

Το επίπεδο συμμετοχών είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό, με 12 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 στην εκκίνηση (ο μεγαλύτερος αριθμός στη σύγχρονη ιστορία του αγώνα, από την επιστροφή του στο WRC το 2021).

Η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια 2024, Toyota Gazoo Racing παρατάσσει 5 GR Yaris Rally1 στην κορυφαία κατηγορία: ο Elfyn Evans διεκδικεί σταθερά τον τίτλο, ενώ ο Kalle Rovanpera, δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, καλείται να ανατρέψει τα δεδομένα στη βαθμολογία. Ο Takamoto Katsuta παραμένει σταθερός στο line-up, και στο πλευρό τους θα βρίσκεται ο Sebastien Ogier, οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, στην πέμπτη φετινή του εμφάνιση στο θεσμό. Επιπλέον, με ίδιο αυτοκίνητο θα αγωνιστεί και ο Sami Pajari, ο οποίος δείχνει σταθερή άνοδο στους τελευταίους αγώνες και φαντάζει σαν ο μελλοντικός «παραστάτης» του Ροβάνπερα στο WRC.

Από την πλευρά της, η Hyundai Shell Mobis WRT, με τα εύσημα των δύο φορές στις θέσεις 1-2-3 του Ακρόπολις της σύγχρονης εποχής, παρατάσσει τα γνώριμα i20 N Rally1 για τους Παγκόσμιους Πρωταθλήτες 2024 και 2019, Thierry Neuville και Ott Tanak αντίστοιχα, ενώ ο Adrien Fourmaux (ικανός για την έκπληξη) ολοκληρώνει τη σύνθεση – πάντα ικανός για την έκπληξη.

Τέλος, στην πρώτη γραμμή της μάχης, η M-Sport Ford δηλώνει παρούσα με τέσσερα Puma Rally1. Οι Gregoire Munster και Joshua McErlean συνεχίζουν το πλήρες πρόγραμμά τους, με τον Martins Sesks να ενισχύει το σχήμα και τον Έλληνα Ιορδάνη Σερδερίδη να εκπροσωπεί την χώρα μας στην κορυφαία κατηγορία.

Πίσω από τα Rally1, ο ανταγωνισμός στο WRC2 προμηνύεται σκληρός. Ανάμεσα σε συνολικά 37 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, οι Yohan Rossel (Citroen C3) και Oliver Solberg (Toyota GR Yaris) συνεχίζουν τη μάχη κορυφής, με τους Gus Greensmith (Skoda Fabia RS) και Jan Solans (Toyota GR Yaris) να διεκδικούν το χαμένο έδαφος.

Στη λίστα συμμετοχών ξεχωρίζει και ο 3ος φετινός γύρος του Junior WRC, με εννιά Ford Fiesta Rally3 και τον 21χρονο Αυστραλό Taylor Gill να προηγείται στη βαθμολογία.

Η ελληνική παρουσία – όχι τόσο ισχυρή όσο τις προηγούμενες χρονιές -αριθμεί συνολικά 11 πληρώματα, μαζί με τον Σερδερίδη. Ανάμεσά τους παρόντες, τόσο ο Γιώργος Αμούτζας (Skoda Fabia Evo Rally2) περσινός Πρωταθλητής Ελλάδας, όσο και ο Νώντας Καρανικόλας (Ford Fiesta Rally2) κάτοχος του τίτλου Rally3 στο ελληνικό πρωτάθλημα. Μαζί τους, ο Γιάννης Πλάγος (Skoda Fabia Rally2) και πέντε ελληνικά πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3, αλλά και δύο με αυτοκίνητα επιπέδου Rally4 ολοκληρώνουν την εγχώρια αποστολή.