Τα τελευταία χρόνια, πριν από την Covid-19, υπήρχε μια αυξανόμενη κατανόηση του αντίκτυπου -καλού και κακού- που έχει το ταξίδι στον κόσμο γύρω μας.

Η επιβεβλημένη παύση που δημιουργήθηκε από την πανδημία έδωσε στους ταξιδιώτες και στον ευρύτερο ταξιδιωτικό κλάδο τον χρόνο αλλά και μια ευκαιρία να σκεφτούν βαθιά για το πώς κινούμαστε γύρω από τον πλανήτη. Είτε αυτό πρόκειται για αναψυχή, είτε για μια οικογενειακή απόδραση, είτε ακόμη και για επαγγελματικούς λόγους.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι και η δήλωση μέλους της ομάδας διατήρησης της ταυτότητας της Βενετίας στο travelpulse.com, ο οποίος χαρακτηριστικά υποστήριξε πως «Η Βενετία είναι ένα εστιατόριο πέντε αστέρων που πωλείται ως εστιατόριο γρήγορου φαγητού. Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία που μας δίνεται τώρα να ξεκινήσουμε όλοι από το μηδέν».

Οι ταξιδιώτες, έχουν αναθεωρήσει, τουλάχιστον οι πιο συνειδητοποιημένοι, και μέσω των ταξιδιών τους θέλουν να προσφέρουν με όποιον εφικτό τρόπο στον εκάστοτε προορισμό που επιλέγουν. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 68% των ταξιδιωτών θέλει τα χρήματα που ξοδεύουν κατά την διάρκεια των ταξιδιών τους να επιστρέφουν στην κοινότητα.

Το 2020 η παγκόσμια ταξιδιωτική κοινότητα είχε το χρόνο να σκεφτεί τι έχασε, καθώς το ταξίδι δημιουργεί ενσυναίσθηση, προκαλεί συνδέσεις και δημιουργεί φιλίες. Τα ταξίδια μπορούν, επίσης, να φέρουν πολύτιμη οικονομική ανάπτυξη σε απομακρυσμένες κοινότητες και να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να παρατηρήσουν από κοντά και να πάρουν μαθήματα από μοναδικούς πολιτισμούς και διαφορετικούς τρόπους ζωής παγκοσμίως.

Το 2021, λοιπόν, θα είναι η χρονιά που οι ταξιδιώτες θα θέλουν να επωφεληθούν και πάλι από τα οφέλη του ταξιδιού το συντομότερο δυνατό και να κερδίσουν τον χρόνο που πήγε χαμένος την προηγούμενη χρονιά. Η κινητικότητα των ταξιδιωτών θα είναι ισχυρότερη από ποτέ, με τους ειδικούς να υποστηρίζουν ότι η φετινή χρονιά είναι μια χρονιά ανανέωσης και επανασύνδεσης.

Ωστόσο, οι ταξιδιώτες θα είναι πιο ευσυνείδητοι σχετικά με τον τρόπο που ταξιδεύουν και θα θέλουν τόσο να ελαχιστοποιήσουν το αποτύπωμα του ταξιδιού τους, όσο και να βεβαιωθούν ότι η παρουσία τους έχει θετικό αντίκτυπο στον εκάστοτε προορισμό που επιλέγουν.