Η Άλωση του Παλαμηδίου τον Νοέμβριο του 1822 σήμανε τις πρώτες ριπές ελευθερίας για το Ανάπλι και όλο το Άργος, το οποίο περιερχόταν πια στα χέρια του επαναστατημένου ελληνισμού. Ανάμεσα στους ξεσηκωμένους Ρωμιούς και δυο Αργείοι, γέννημα-θρέμμα από το βιλαέτι του Άργους, μια από τις περιοχές που απάρτιζαν το πασαλίκι του Μοριά. Ο μικροκαπετάνιος Τάσος Νέζος πολέμησε γενναία στην πολιορκία του Ναυπλίου και στη φύλαξη των στενών στα Μεγάλα Δερβένια κατόπιν (καλοκαίρι του 1822), αλλά και στα Γεράνεια Όρη της Μεγαρίδας μετά. Το 1823 έγινε υποχιλίαρχος του ελληνικού στρατού και πρόλαβε να ζήσει την απελευθέρωση και τις περιπέτειες του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, καθώς έφυγε από τον κόσμο το 1859. Ο άλλος ήταν ο Κωνσταντίνος Νέζος, από το Κουτσοπόδι κι αυτός, ο οποίος πήρε επίσης μέρος σε πλήθος μαχών και το 1825 έγινε ταξίαρχος. Από αυτά τα λιοντάρια της ελευθερίας αντλούσε την καταγωγή του ο μεγάλος μας ηθοποιός Γιώργος Νέζος, μια ταπεινή αλλά εξόχως αξιόλογη μορφή της τέχνης και των γραμμάτων. Γεννημένος το 1909 στο Κουτσοπόδι του Άργους, όπως ακριβώς και οι αντρειωμένοι πρόγονοί του, αυτός αποφάσισε να πολεμήσει από ένα άλλο μετερίζι, αυτό της πνευματικής ζωής. Τόσο ως ηθοποιός όσο και ως λογοτέχνης! Ο Νέζος έπαιξε πολύ και καλό θέατρο, πήρε μέρος σε αναρίθμητες ταινίες και έγραψε πλήθος βιβλίων, ζώντας μια ζωή έτσι ακριβώς όπως την είχε οραματιστεί. Και τη θέλησε, αναμφίβολα. Και μπορεί στο ελληνικό σινεμά να περιορίστηκε σε δεύτερους και τρίτους ρόλους γιατρών, προέδρων και μεγαλοαστών γενικώς, ή σε τρυφερές ερμηνείες ως πατέρας της εκάστοτε πρωταγωνίστριας, η υποκριτική του καριέρα στο σανίδι ήταν ωστόσο μια άλλη ιστορία. Μια συλλογή καλλιτεχνικών και εισπρακτικών θριάμβων στους οποίους είχε το δικό του μερτικό. Οι νεότερες γενιές δεν θα τον γνώριζαν παρά από τους μικρούς και χαρακτηριστικούς του ρόλους στη χρυσή εποχή του ελληνικού σινεμά, ρόλοι που αδικούν φυσικά το ποιος ήταν στα χρόνια της δράσης και της ακμής του. Αγαπημένος του Φίνου αλλά και κάθε έλληνα παραγωγού, ο Νέζος είχε εκείνες τις υποκριτικές ποιότητες που έκαναν τους δημιουργούς να τον αναζητούν. Και οι καμιά πενηνταριά ταινίες που τον περιλαμβάνουν στους τίτλους τους αυτό ακριβώς αποδεικνύουν. Πλάι σε όλα ήταν και η ασίγαστη πένα του, που ερχόταν να καλύψει τα εκφραστικά κενά που άφηνε η υποκριτική του καριέρα. Πολλοί εξάλλου τον ήξεραν πρώτα ως λογοτέχνη ή ερευνητή και μετά ως ηθοποιό!
Πρώτα χρόνια

Υποκριτική και δραματική καριέρα


