Τη χώρα μας επισκέπτεται η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου -είχε ήδη συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα- προκειμένου να επισκεφθεί ή να εγκαινιάσει τρία μεγάλα έργα στον τομέα των μεταφορών και του περιβάλλοντος που έλαβαν χρηματοδοτική στήριξη συνολικού ύψους 1,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ. Επιπλέον, η Επιτροπή, με απόφασή της, ενέκρινε την επένδυση 121 εκατ. ευρώ για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει τη χερσόνησο του Ακτίου με την Ιόνια οδό, ένας βασικός οδικός άξονας για τη σύνδεση της βορειοδυτικής με τη νότια Ελλάδα.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «η επιτυχής μελέτη, εκτέλεση ή ολοκλήρωση των έργων αυτών κατέστη δυνατή χάρη στο σχέδιο “Νέο ξεκίνημα για την εργασία και την ανάπτυξη στην Ελλάδα” και η Επιτροπή δρομολόγησε το σχέδιο αυτό το 2015 με σκοπό να συμπληρώσει το πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής, το οποίο η χώρα ολοκλήρωσε επιτυχώς στις 20 Αυγούστου 2018. Το σχέδιο προέβλεπε έκτακτα μέτρα για να διευκολυνθεί η μεγιστοποίηση της χρήσης των κονδυλίων της ΕΕ στην Ελλάδα, με απώτερο σκοπό τη σταθεροποίηση της οικονομίας και την τόνωση της ανάπτυξης, της απασχόλησης και των επενδύσεων».

Η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, κ. Κορίνα Κρέτσου, δήλωσε για το θέμα ότι, «όπως τόνισε ο πρόεδρος Γιούνκερ στην ομιλία του για την κατάσταση της Ένωσης, η Ελλάδα κατάφερε να σταθεί στα πόδια της. Τα τέσσερα αυτά έργα, το καθένα με τον δικό του τρόπο, θα της επιτρέψουν να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της. Η Ελλάδα αποτελεί ήδη έναν από τους κύριους δικαιούχους των κονδυλίων της ΕΕ και για την επόμενη δεκαετία. Η Επιτροπή όμως προτείνει τη χορήγηση ακόμη περισσότερων πόρων συνοχής, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί βιώσιμη ανάπτυξη στη χώρα, να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και να αυξηθεί το βιοτικό επίπεδο του ελληνικού λαού».

Εγκαίνια αναδημιουργίας της λίμνης Κάρλας, ένα ζωτικό περιβαλλοντικό έργο για την περιοχή της Θεσσαλίας

Στις 5 Οκτωβρίου η επίτροπος κ. Κρέτσου θα συμμετάσχει στα εγκαίνια του έργου αναδημιουργίας της λίμνης Κάρλας, για την ολοκλήρωση του οποίου η ΕΕ χορήγησε 125 εκατ. ευρώ τα τελευταία 20 έτη. Στην περιοχή της λίμνης, η οποία είχε αποξηρανθεί εντελώς κατά τη δεκαετία του 1960, έλαβαν χώρα εκτεταμένες εργασίες αναδημιουργίας της με τη συνδρομή της ΕΕ, έτσι ώστε να αποκατασταθεί και να διαφυλαχτεί η βιοποικιλότητα και να τονωθεί η ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού στην περιοχή. Το έργο αυτό θα βελτιώσει την υδροδότηση για τους 75.000 κατοίκους στη γειτονική πόλη του Βόλου, σημειώνει η Κομισιόν.

Δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα μεταμορφώνουν ριζικά το μεταφορικό δίκτυο της Ελλάδας

Στις 4 Οκτωβρίου η επίτροπος κ. Κρέτσου θα επισκεφθεί το έργο στη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, το οποίο βρίσκεται στην τελική φάση ολοκλήρωσής του. Η υπερσύγχρονη γραμμή υψηλής ταχύτητας θα μειώσει κι άλλο τον χρόνο του σιδηροδρομικού ταξιδιού Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Μόλις ολοκληρωθούν οι πρόσθετες εργασίες σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδεύουν στον χρόνο-ρεκόρ των τρεισήμισι ωρών μεταξύ των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της Ελλάδας.

Η μακροχρόνια και σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από διαφορετικά ταμεία της ΕΕ, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, είχε τεράστια συμβολή στην κατασκευή της γραμμής. »Με την ολοκλήρωση του έργου το 2019, η καθαρή κινητικότητα θα λάβει νέα πνοή στη χώρα και το τρένο θα αποκτήσει νέα ελκυστικότητα σε σχέση με το αεροπλάνο, το αυτοκίνητο και τα υπεραστικά λεωφορεία», επισημαίνει η Κομισιόν εξάλλου.

Η επίτροπος κ. Κρέτσου θα επισκεφτεί επίσης το εμπορευματικό συγκρότημα του Θριάσιου Πεδίου στην Αττική, τον πρώτο ολοκληρωμένο σταθμό εμπορευματικών και σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα, για τη δημιουργία του οποίου έχουν χορηγηθεί 200 εκατ. ευρώ από κονδύλια της ΕΕ. Το συγκρότημα αυτό θα αποτελέσει έναν βασικό κόμβο της σιδηροδρομικής αρτηρίας Αθήνας-Θεσσαλονίκης και αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στο εμπόριο και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Οι εμπορευματικοί συρμοί με αφετηρία το Θριάσιο θα μπορούν να διέρχονται τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας στην Ειδομένη μέσα σε εξήμισι ώρες. Χάρη στη σιδηροδρομική σύνδεση με τον λιμένα του Πειραιά, το συγκρότημα θα βοηθήσει την Ελλάδα να γίνει πύλη εισόδου των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη στον διάδρομο Ανατολής – Ανατολικής Μεσογείου του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Επιπλέον, η λειτουργία του εμπορευματικού συγκροτήματος και η κατασκευή του νέου κέντρου διαχείρισης εμπορευμάτων προβλέπεται να δημιουργήσουν πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας.

Η Επιτροπή επενδύει 121 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει τη χερσόνησο του Ακτίου με τη βορειοδυτική και νότια Ελλάδα μέσω της Ιονίας Οδού.

Ο οδικός αυτός άξονας θα εκτείνεται από το Άκτιο έως τη λίμνη Αμβρακία και θα συνδέεται με τη νέα Ιόνια Οδό, διευκολύνοντας παράλληλα τις μετακινήσεις στη Δυτική Ελλάδα, καθώς και από και προς τη Γέφυρα Ρίου-Αντίρριου, προς τη Λευκάδα και το αεροδρόμιο του Ακτίου. Με την ολοκλήρωση του έργου το 2022, ο χρόνος ταξιδίου στο τμήμα του ΔΕΔ-Μ θα έχει μειωθεί κατά 30 λεπτά και η οδική ασφάλεια θα έχει βελτιωθεί σημαντικά. Η ΕΕ έχει ήδη επενδύσει 83 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη φάση του έργου στο πλαίσιο της δημοσιονομικής περιόδου 2007-2013.