Θέλοντας να επιδείξει την αγωνιστική ανωτερότητα των δίτροχών της, η Ducati κάλεσε το 1954 τον Fabio Taglioni, τον θρυλικό μηχανικό, αρχισχεδιαστή, τεχνικό διευθυντή μεταξύ 1954-1989 και «πατέρα» του δεσμοδρομικού συστήματος, να φτιάξει ένα νέο μηχανάκι που να τα βάζει άνετα με τα δίτροχα που έρχονταν από Ιαπωνία μεριά.

Και το όνομα αυτού, 125/4 Grand Prix, ένα ατσάλινο αγωνιστικό 125 κυβικών που αρθρωνόταν γύρω από έναν αερόψυκτο 4κύλινδρο εν σειρά με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 8ταχυτη μετάδοση.

Ο εξοπλισμός περιλάμβανε ακόμα αναρτήσεις Ceriani και φρένα Oldani και η μηχανή πέρασε πάνω από μια δεκαετία στο σχεδιαστήριο και τις τεχνικές βελτιώσεις.

Όταν ολοκληρώθηκε επιτέλους το 1965, οι εποχές την είχαν ξεπεράσει, κι έτσι η Ducati αποφάσισε να μην τη ρίξει στην αγορά.

Την αγόρασε όμως η οικογένεια Morbidelli, η οποία στα επόμενα χρόνια την εκσυγχρόνισε ώστε να εναρμονίζεται με τα σύγχρονα δεδομένα της κίνησης σε δύο τροχούς.

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα ξεχωριστό κομμάτι της ιστορίας της μοτοσικλέτας που εξασφάλισε ο οίκος Bonhams για την ανοιξιάτικη δημοπρασία του στα τέλη Απριλίου.

Και περιμένει να πιάσει κάπου μεταξύ 460.000-690.000 ευρώ, θέτοντας νέο ρεκόρ τιμής για δίτροχο…