Έχοντας γίνει κάτι σαν μόδα, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να εντυπωσιαστούμε από ένα ανακατασκευασμένο-βελτιωμένο Honda CB550. Όμως αυτό το ’74άρι μοντέλο, δημιουργία της M&M Customs από το Κεντάκι ξεχωρίζει από τη ζωντάνια που απέκτησε και ακτινοβολεί.

Η M&M Customs (καμμία σχέση με το ομώνυμο γκαράζ στην Ιαπωνία) είναι στην πραγματικότητα ο Μάικ Μακ Φάντεν. Και όπως κάθε καταξιωμένος βελτιωτής, ο Μάικ έχει αληθινή ψύχωση με τη σημασία στη λεπτομέρεια. Η νέα του δημιουργία, ένα cafe racer ονόματι «El Dora», είναι μια καλή ένδειξη της «βλάβης» του αυτής.

Το CB550 προέκυψε από τις μικρές αγγελίες της περιοχής. Ιδιοκτήτης του ήταν ένας νεαρός που το χρησιμοποιούσε για να συμμετέχει σε αγώνες mx «εποχής». Παρόλα αυτά, όταν ο Μάικ τσεκάρισε τη μοτοσυκλέτα, αποδείχτηκε σε πολύ καλή κατάσταση. Την πλήρωσε λοιπόν και έπιασε δουλειά.

Πρώτο βήμα ήταν το ολοκληρωτικό λύσιμο της CB. Ο Μάικ κάνει όλες τις απαιτούμενες εργασίες μόνος του: από γενική επισκευή κινητήρα, ως το βάψιμο. Αποφάσισε να μετατρέψει το CB550 σε «μια αγωνιστική βιντάζ με επιρροές cafe racer». Δεν έχει σημασία αν καταλαβαίνουμε ή όχι αυτόν τον ορισμό, αρκεί που τον γνωρίζει ο Μάικ.

Ο οποίος τοποθέτησε ασυζητητί μια τετράδα καρμπυρατέρ CR της Keihin μαζί με πηνία και ανάφλεξη της Dyna, για να προσφέρουν ένα χεράκι βοηθείας στην ιπποδύναμη.

Οι εξατμίσεις είναι επίσης φτιαγμένες από το Μάικ που πρόσθεσε στο μαμίσιο χταπόδι δύο τελικά, ένα από κάθε πλευρά.

Τα αμορτισέρ ήταν κατεστραμμένα, οπότε αντικαταστάθηκαν από ένα ζευγάρι Hagon με λευκά ελατήρια. Πετάχτηκαν και τα ποδωστήρια, δίνοντας τη θέση τους σε ένα σπορ σετ της Loaded Gun βιδωμένο σε νέες βάσεις, αρκετά πιο πίσω. Έπειτα ο καλλιτέχνης έκοψε και αφαίρεσε όλο το υποπλαίσιο, μη διστάζοντας να μεταβάλλει και την καμπύλη των σωληνώσεων που στηρίζουν τη σέλα, για ένα οπτικά πιο μοντέρνο αποτέλεσμα.

Προστέθηκε ένα μακρόστενο ρεζερβουάρ τύπου Dunstall, με σαφώς ρετρό αισθητική, το οποίο μετά από αρκετή δουλειά, συνταιριάστηκε μια σέλα και έναν «κοκοβιό» της Dime City Cycles. Εκεί στεγάζονται η μπαταρία και το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής καλωδίωσης.

«Η τελική εικόνα είχε μια φυσική ροή γραμμών και απλά δεν μού πήγε η καρδιά να την καταστρέψω, προσθέτοντας ένα φανάρι πίσω», εξομολογείται. «Έτσι προέκυψε η σχεδίαση τύπου σουρωτήρι ή ‘ανδρικό ουρητήριο’. Το πίσω φως δεν φαίνεται, αλλά υπάρχει πίσω από τις μικρές τρύπες και λειτουργεί κανονικά».

Όσο για το Νο 18, αυτό επιλέχτηκε σε στήριξη ενός νεαρού συγγενή, του Νικ Μακ Φάντεν, ενός φοβερού 15χρονου που ήδη κέρδισε το Εθνικό Πρωτάθλημα WERA 600cc Superstock. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, φαίνεται πως στα χρόνια που έρχονται θα ξανακούσουμε το όνομα Μακ Φάντεν.