Τι συμβαίνει όταν συναντώνται η ευρηματική πληρότητα της Wunderlich και η σχεδιαστική δεινότητα του Nicolas Petit; Μια σχεδιαστική ιδέα, ένα concept, κόντρα στο ρεύμα των επιλογών της BMW.

Η σειρά αξεσουάρ και στοιχείων βελτίωσης που διαθέτει η Wunderlich ειδικά για τις BMW είναι ατελείωτη. Στους καταλόγους της έχει περισσότερα μοντέλα μεταποιημένων BMW απ’ όσα έχει η ίδια η εταιρεία στην γκάμα της.

Το τελευταίο δημιούργημα των δραστήριων Γερμανών βελτιωτών αποτελεί σχεδιαστική έμπνευση του καταξιωμένου γάλλου σχεδιαστή Nicolas Petit, που βρήκε αμέσως πρόσφορο έδαφος στο γερμανικό βελτιωτικό οίκο. Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που σχέδια του Petit βρίσκουν το δρόμο για την υλοποίησή τους μέσω της Wunderlich.

Η BMW δεν δείχνει ιδιαίτερα διατεθειμένη να προωθήσει πλέον την σειρά HP2, των sport μοντέλων με boxer κινητήρα, καθώς έχει να διαχειριστεί την επιτυχία των 4κύλινδρων S1000 σε όλες τις παραλλαγές τους. Και βέβαια τη νεότερη HP4 στην πρώτη γραμμή των sport μοντέλων της.

Κόντρα σε αυτή την τάση το concept της γαλλογερμανικής συνεργασίας χρησιμοποιεί για τη BMW R1200S Concept τον «ολίγον υγρόψυκτο» κινητήρα που παρουσίασε η BMW για τα νέα R1200 GS το 2013. Το πλαίσιο είναι νέο και μέρος του concept ενώ για τα περιφερειακά προτιμήθηκαν «σίγουρες» λύσεις.

Οι αναρτήσεις ανήκουν στην Öhlins, τα φρένα στην Brembo με δαγκάνες ακτινικής διάταξης, ενώ η εξάτμιση φέρνει τα δύο τελικά της να καταλήγουν κάτω από το μονόσελο του οδηγού.

Παράδοξη όσο όμως και αναπόφευκτη είναι η επιλογή του άξονα για την τελική μετάδοση σε μια sport μοτοσυκλέτα. Όμως είναι και αυτό μέρος της τάσης «κόντρα στο ρεύμα» τόσο του τολμηρού σχεδιαστή όσο και του βελτιωτικού οίκου.

Ο εσωτερικός ανταγωνισμός από τα BMW S1000RR και BMW HP4 του 2013 που έχουν βγει στην παραγωγή είναι ασφαλώς μεγάλη, όμως η HP2 δεν έχει στόχο την εμπορική επιτυχία. Μάλλον το αντίθετο – να ξεχωρίσει μέσω της σπανιότητάς της.

Στην κορυφαία εκδοχή όπου τα περισσότερα τμήματα είναι από ανθρακόνημα, χρησιμοποιούνται μέχρι και δίσκοι carbon στο εμπρός φρένο. Μπορεί να είναι εξαιρετικά απαιτητικοί από τον οδηγό για να αποδώσουν, όμως όποιος τους επιλέξει θα έχει τα ακριβότερα και ισχυρότερα φρένα που κυκλοφορούν – εκτός παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Προς το παρόν η R1200S HP2 είναι ένα concept που ετοιμάζεται κατόπιν παραγγελίας για όσους λάτρεις των boxer κινητήρων θέλουν μια πραγματική sport μοτοσυκλέτα με τέτοιον κινητήρα. Η κομψότητα στο σχέδιο του Petit είναι διάχυτη, χωρίς κορώνες και υπερβολές, παρά μόνο ουσία και λειτουργικότητα.

Η διαχείριση των όγκων και ειδικά του ευμεγέθους κινητήρα αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επιτυχίες του σχεδιαστή. Ανάλογη όμως και με εκείνη της Wunderlich που δείχνει να προηγείται σε τόλμη και αντανακλαστικά ακόμη και από το ίδιο το εργοστάσιο…