O Carlos Checa έσπρωξε την πρωτάρα Ducati 1199 στην κορυφή της Superpole για τον αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike στο Phillip Island, αποδεικνύοντας ότι θα είναι από την αρχή πολύ δύσκολος αντίπαλος, παρότι φέτος είναι η πρώτη αγωνιστική σαιζόν της αδοκίμαστης μοτοσυκλέτας. Για να πάρουν την Superpole ο Checa και η Panigale έσπασαν το ρεκόρ γύρου. Πίσω τους ακολούθησαν οι πολύ κεφάτοι Laverty και Fabrizio.

Είναι η 10η pole της καριέρας του Ισπανού, ο οποίος έχει κερδίσει τους 4 από τους 5 τελευταίους αγώνες της Αυστραλίας, αναδεικνυόμενος σε… «Casey Stoner των Superbike» ως προς το Phillip Island. O πολύπειρος Checa έκανε τον χρόνο του στον τελευταίο γύρο της SP3, μην επιτρέποντας σε κανέναν άλλον να αντιδράσει.

Ο χρόνος του, νέο ρεκόρ WSBK, είναι 1 λεπτό, 30 δευτερόλεπτα και 234 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Συγκριτικά ο Stoner πέρσι έκανε pole 1’29″623. Ο χρόνος του Checa θα τον έφερνε 3ο στα Χρονομετρημένα Δοκιμαστικά των MotoGP, πίσω από τον Lorenzo, αλλά μπροστά από τον Pedrosa! Κάτι δεν πάει καλά λοιπόν με τα MotoGP.

H απίστευτη οδήγηση του Checa έρχεται μόλις μία ημέρα μετά το φοβερό highside -το χειρότερο της καριέρας του όπως είπε- στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά. Αν αύριο καταφέρει να κερδίσει τον πρώτο αγώνα της Panigale, θα επαναλάβει το κατόρθωμα του Troy Bayliss το 2008, στο ντεμπούτο της 1098.

Δύο δέκατα πίσω από τον μικρόσωμο αλλά σκληροτράχηλο Ισπανό, με άλμα απόδοσης κι αυτός στον τελευταίο του γύρο, ανέβηκε ο Eugene Laverty (Aprilia Racing Team). Ο Fabrizio που μέχρι την SP2 ήταν ο ταχύτερος αναβάτης στην πίστα, απέσπασε την 3η θέση τελικά, προσφέροντας στην μη-εργοστασιακή ομάδα του, την Red Devils Roma, την πρώτη της εκκίνηση από την κορυφή της σχάρας.

Με την εφαρμογή των νέων κανονισμών ο αριθμός των αναβατών ανά σειρά μειώθηκε από τους 4 στους 3. Έτσι ο 4ος των χρονολογίων Tom Sykes ξεκινά τη σαιζόν 2013 από μια ασυνήθιστη θέση, στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης.

Είναι μόλις η 2η φορά στο τελευταίο ημερολογιακό έτος που δεν ξεκινά το Kawasaki από την πρώτη σειρά της σχάρας. Ο Sykes έκανε μια παράξενη επιλογή στη διάρκεια της SP3 που ίσως του κόστισε μια καλύτερη θέση. Προτίμησε, αντί να βγει στην πίστα, να μείνει στο μποξ και να παρακολουθήσει τις προσπάθειες των Checa, Laverty και Fabrizio.

Ίδια επιλογή και για τον Marco Melandri, ο οποίος έκανε ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Sykes. Ο Ιταλός παρακολούθησε τις προσπάθειες των άλλων τριών, που μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα τον εκτόπισαν από την 2η θέση στην 5η. Δίπλα του στην 2η σειρά εκκίνησης και ο Sylvain Guintoli. Ο Γάλλος που όπως παραδέχτηκε έκανε ένα λαθάκι στο σετάρισμα της Aprilia, ξεκινά από την 6η θέση.

Σκληρή ήταν η μάχη της επικράτησης κατά τη διάρκεια της SP3 (Superpole 3), οπότε κρίνονται οι 9 πρώτες θέσεις –κυρίως επειδή από εφέτος η εκκίνηση χωρίζεται σε σειρές των τριών, αντί των τεσσάρων αναβατών. Τελικά τη μικρότερη βελτίωση πέτυχαν οι Leon Camier, Leon Haslam και Jonathan Rea –καταλαμβάνοντας τις τρεις τελευταίες θέσεις (7-9).

Σύμφωνα με το νέο σύστημα χρονομετρημένων, πίσω τους κατατάγηκαν οι αναβάτες που δεν πέρασαν στην SP3. Δηλαδή οι Davide Giugliano (πολύ γρήγορος, αλλά στον κρίσιμο γύρο είχε ένα γλίστρυμα και έχασε χρόνο), ο Loris Baz και ο απογοητευμένος Chaz Davies.

Στην 5η σειρά θα παραταχθούν αύριο οι Max Neukirchner, ο wild-card Jamie Stauffer -παρότι έπεσε κιόλας στην Κ2- και ο Ivan Clementi, που ξεκινά τον πρώτο του αγώνα WSBK μετά από 7 χρόνια στις πίστες.

Από φέτος η διαδικασία Χρονομετρημένων έχει αλλάξει στα Superbike. Οι 15 ταχύτεροι αναβάτες των B’ Χρονομετρημένων συνεχίζουν στη διαδικασία Superpole που εξελίσσεται σε 3 σκέλη, τα SP1, SP2, και SP3. Κάθε σκέλος διαρκεί 12 λεπτά και οι τρεις πιο αργοί αναβάτες «κόβονται» από το επόμενο. Έτσι στην SP2 περνούν 12 αναβάτες και τελικά στην SP3 μόνον 9.

Αυτό το τρίτο σκέλος (SP3) καθορίζει τη σειρά εκκίνησης των 9 ταχύτερων αναβατών. Κάθε αναβάτης έχει δύο μόνον ζευγάρια ειδικών ελαστικών Pirelli Qualifier, με τα οποία πρέπει να «βγάλει» και τα τρία σκέλη.

Αποτελέσματα Superpole, Phillip Island, Αυστραλία:

1. Carlos Checa (Team Ducati Alstare) – Ducati Panigale 1199 – 1’30.234
2. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) – Aprilia RSV4 Factory – 1’30.429
3. Michel Fabrizio (Red Devils Roma) – Aprilia RSV4 Factory – 1’30.581
4. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) – Kawasaki ZX-10R – 1’30.615
5. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) – BMW S1000 RR – 1’30.615
6. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) – Aprilia RSV4 Factory – 1’30.683
7. Leon Camier (Fixi Crescent Suzuki) – Suzuki GSX-R1000 – 1’30.991
8. Leon Haslam (Pata Honda World Superbike) – Honda CBR1000RR – 1’30.998
9. Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike) – Honda CBR1000RR – 1’31.742
10. Davide Giugliano (Althea Racing) – Aprilia RSV4 Factory – 1’31.283
11. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) – Kawasaki ZX-10R – 1’31.576
12. Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) – BMW S1000 RR – 1’31.870
13. Max Neukirchner (MR-Racing) – Ducati Panigale 1199 – 1’32.010
14. Jamie Stauffer (Team Honda Racing) – Honda CBR1000RR – 1’32.353
15. Ivan Clementi (HTM Racing) – BMW S1000 RR – 1’32.773
16. Glen Allerton (Next Gen Motorsports) – BMW S1000 RR 1’32.352
17. Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) – Suzuki GSX-R1000 1’32.402
18. Alexander Lundh (Team Pedercini) – Kawasaki ZX-10R 1’32.487
19. Ayrton Badovini (Team Ducati Alstare) – Ducati Panigale 1199 1’32.540
20. Federico Sandi (Team Pedercini) – Kawasaki ZX-10R 1’32.898
21. Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) – BMW S1000 RR 1’33.082