Μία influencer με 4,7 εκατομμύρια ακολούθους στο TikTok και ένα σετ σερβίτσιων που κοστίζει περισσότερο από το νοίκι ενός διαμερίσματος, έχει καταφέρει να βρεθεί στο επίκεντρο μιας διαδικτυακής κατακραυγής. Η Αμερικανίδα δισεκατομμυριούχος infuencer, Μπέκα Μπλουμ, δέχεται έντονη κριτική για το περιεχόμενο που ανεβάζει το οποίο πολλοί χαρακτηρίζουν «ανήθικο» και «εκτός πραγματικότητας», καθώς επιδεικνύει απροκάλυπτα τον πλούτο της, όπως αναφέρει η nypost.

Η αντιπαράθεση ξέσπασε έπειτα από βίντεο που ανάρτησε στις 13 Σεπτεμβρίου -το οποίο έχει πλέον ξεπεράσει τις 14,8 εκατομμύρια προβολές– όπου εμφανίζεται να κάθεται μέσα σε ένα «πορτοκαλί πέλαγος» από κουτιά Hermès, ξετυλίγοντας πουκάμισα, τσάντες, πανωφόρια και άλλα πολυτελή είδη. «Πρέπει να μείνω ενυδατωμένη με όλη αυτή τη γυμναστική που θα κάνω», αστειεύτηκε η Μπλουμ, ενώ άνοιγε το ένα κουτί μετά το άλλο.

@beccaxbloom

Massive Hermes Haul – ignore the tag coming out of my skirt I was too lazy to refilm :0 #hermeshaul #hermesbirkin #minikelly #birkin #luxuryfashion

♬ original sound – Becca Bloom

Οι θεατές όμως δεν ενθουσιάστηκαν. Ένας σχολίασε: «Το να ξοδεύεις 30.000 δολάρια για μια τσάντα 15 εκατοστών είναι διαβολικό». Ένας άλλος πρόσθεσε: «Εκτός πραγματικότητας και, ειλικρινά, δεν ξέρω τι άλλο. Πρέπει να αλλάξει η κοινωνία μας». Κάποιος τρίτος πρόσθεσε: «Εγώ θα μπορούσα να κάνω τόσο πολλά με αυτά τα λεφτά».

Κάποιοι κράτησαν πιο σαρκαστικό τόνο: «Αγόρασα καινούριες φόρμες από το Costco την περασμένη εβδομάδα», αστειεύτηκε ένας χρήστης. Ένας άλλος σχολίασε ειρωνικά: «Κι εγώ δεν έχω το μπλε σακάκι της Hermès, έχουμε τόσα κοινά». Ένας τρίτος απλώς… αναστέναξε: «Αχ, να ήμουν τόσο πλούσιος…».

Αντιδράσεις ακόμα και από τις συναδέλφους της

Ωστόσο, τα σχόλια δεν σταμάτησαν εκεί. Μία influencer, γνωστή ως @1ilyp00h, δημοσίευσε βίντεο-καταπέλτη εναντίον της Μπλουμ, λέγοντας: «Ο λογαριασμός της Μπέκα Μπλουμ είναι περίεργος και ενοχλητικός, όχι μόνο λόγω του πλούτου που επιδεικνύει σε μια εποχή τεράστιας κοινωνικής ανισότητας, αλλά και επειδή χρησιμοποιεί τα λεφτά της με τόσο βαρετό και άνευ έμπνευσης τρόπο».

Στη λεζάντα πρόσθεσε: «Δεν υπάρχει τίποτα ενδιαφέρον στη ζωή της πέρα από την ακραία της πολυτέλεια, την οποία επιδεικνύει με τον πιο προβλέψιμο τρόπο». Οι χρήστες συμφώνησαν: «Το “βαρετή” είναι λίγο», έγραψε κάποιος. Άλλος αστειεύτηκε: «Ας κάνουν unboxing παντεσπάνι!» – παραπέμποντας στην περίφημη φράση της Μαρίας Αντουανέτας. Μάλιστα, της έχουν κολλήσει και το νέο «παρατσούκλι»: «Η Μαρία Αντουανέτα του TikTok».

Στη συζήτηση μπήκε και η Hana Horvath (@yourbrainonmoney), η οποία σχολίασε ότι η Μπλουμ «είναι απλώς μία από τις πολλές δημιουργούς που παράγουν τέτοιο περιεχόμενο». Αναφέρθηκε στο φαινόμενο «RichTok», όπου influencers επιδεικνύουν απροκάλυπτα τον πλούτο τους, προειδοποιώντας πως «είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για τους θεατές, γιατί αλλοιώνει την αίσθηση του τι θεωρούμε φυσιολογικό».

Και πράγματι, η έννοια του φυσιολογικού φαίνεται να αλλάζει. Σχεδόν το 60% των μεσήλικων χρηστών δηλώνουν πως θα άφηναν τη δουλειά τους για να γίνουν full-time influencers – ποσοστό μεγαλύτερο ακόμα και από αυτό των νέων 20-25 ετών. Παράλληλα, δύο στους τρεις χρήστες κοινωνικών δικτύων παραδέχονται ότι θα δέχονταν ευχαρίστως να πληρωθούν για να προωθούν προϊόντα, σύμφωνα με έρευνα της IZEA Worldwide Inc.

Ωστόσο, πίσω από τη λάμψη του influencer lifestyle, τα νούμερα δείχνουν μια διαφορετική πραγματικότητα: 6 στους 10 influencers εξακολουθούν να εργάζονται κανονικά σε άλλη δουλειά και λίγο πάνω από τους μισούς δεν έχουν πληρωθεί ποτέ από κάποια μάρκα. Όπως σημειώνει ο CEO της IZEA, Τεντ Μέρφι, «αυτή η έρευνα υπογραμμίζει τη σεισμική αλλαγή στις επαγγελματικές φιλοδοξίες, που προκαλεί η άνθηση της οικονομίας των δημιουργών περιεχομένου. Σχεδόν οι μισοί νέοι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να εγκαταλείψουν την παραδοσιακή εργασία για να ακολουθήσουν καριέρα ως influencers».