Χωρίς ζώνη και κράνος κυκλοφορούν ένας στους τέσσερις Έλληνες οδηγούς Ι.Χ. και μοτοσικλετών με τις γυναίκες να δείχνουν μεγαλύτερη πειθαρχία, σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Αν γινόταν χρήση της ζώνης ασφαλείας από όλους ανεξαιρέτως, θα αποφεύγαμε, σύμφωνα με ευρωπαϊκά δεδομένα, 6.000 θανάτους και 380.000 τραυματισμούς ετησίως.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 23% των οδηγών αυτοκινήτων δεν φορά ζώνη ασφαλείας με τους πολύ νέους και τους ηλικιωμένους άνδρες αλλά και όσους οδηγούν μικρά αυτοκίνητα να είναι οι πιο δύσπιστοι στη χρήση της ζώνης.

Χωρίς ζώνη κυκλοφορεί επίσης το 26% των συνοδηγών και το 77% των επιβατών στα πίσω καθίσματα. Οι γυναίκες οδηγοί χρησιμοποιούν ζώνη σε μεγαλύτερο ποσοστό από τους άντρες με διαφορές που κυμαίνονται από 2%-13% ανάλογα με την ηλικία, ενώ οι περισσότεροι οδηγοί «δένονται» κυρίως τις μεσημεριανές ώρες.

Η χρήση της ζώνης είναι σημαντικά μειωμένη στο εσωτερικό των πόλεων σε σύγκριση με το υπεραστικό οδικό δίκτυο με ποσοστό 72% και 88% αντίστοιχα.
Στο αστικό δίκτυο, παρ’ όλο που το 72% των οδηγών φορά ζώνη, το ποσοστό στους συνοδηγούς φτάνει μόνο το 68%, ενώ ζώνη στα πίσω καθίσματα φορά μόνο το 19% των επιβατών.

Την ίδια στιγμή το 25% των μοτοσικλετιστών δεν φορά κράνος με τις γυναίκες αυτή τη φορά να είναι λιγότερο πειθαρχημένες μια και το ποσοστό των γυναικών που δεν φορούν κράνος σκαρφαλώνει στο 30%.

Αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10 π. μ. – 2 μ. μ.) ενώ το Σάββατο από τις 2 μ. μ. μέχρι τις 6 μ. μ.

Αντίθετα σχεδόν όλοι οι οδηγοί που κινούνται στο υπεραστικό δίκτυο εφαρμόζουν τον ΚΟΚ.

Πηγή: patris.gr