Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για να υποδεχτούμε τη Black Friday 2023 και τη Cyber Monday 2023. Φέτος η Black Friday «πέφτει» την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, με τη Cyber Monday 2023 να ακολουθεί τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου.

Τα τελευταία χρόνια, και ειδικά μετά την πανδημία, η Cyber ​​Monday, το ισοδύναμο διαδικτυακών αγορών της Black Friday, έχει κερδίσει έδαφος. Οι σύγχρονοι καταναλωτές τείνουν να προτιμούν την περιήγηση στην άνεση του σπιτιού τους παρά να κάνουν τις αγορές τους στα καταστήματα. Ενδεικτικό είναι πως, το 2020, οι διαδικτυακές πωλήσεις της Cyber ​​Monday κορυφώθηκαν σε σχεδόν 11 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας ρεκόρ όλων των εποχών για τα ψηφιακά έσοδα στις ΗΠΑ, όπως μεταδίδει το Forbes. Το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται μόνο στους Αμερικανούς καταναλωτές. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις της Cyber ​​Week στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 146% το 2020, τοποθετώντας τη χώρα στη δεύτερη θέση παγκοσμίως στις συνολικές πωλήσεις. Άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία και η Ισπανία έχουν εκμεταλλευτεί τις πωλήσεις της Cyber ​​Monday τα τελευταία χρόνια.

Tips για τις επιχειρήσεις

Με την ολοένα και πιο ανταγωνιστική φύση της Black Friday και της Cyber ​​Monday, υπάρχει τεράστια πίεση στις εταιρείες να ξεπεράσουν τις προσδοκίες των πελατών. Από την πλευρά τους και οι καταναλωτές έχουν άγχος να βρουν την καλύτερη προσφορά τις μέρες των μεγάλων εκπτώσεων.

Ξεκινήστε νωρίτερα από όσο νομίζετε

Η προετοιμασία για αυτές τις δύο ημέρες θα πρέπει να ξεκινήσει νωρίτερα από όσο νομίζετε. Κάθε χρόνος που περνά, η πίεση του μάρκετινγκ μεγαλώνει και η απόκτηση δεδομένων φαίνεται να αυξάνεται. Εξάλλου, ως επιχειρηματίες, θέλετε να διασφαλίσετε ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν τις λεπτομέρειες σχετικά με τις προσφορές Black Friday και Cyber ​​Monday της επιχείρησής σας. Πώς θα ξεφύγετε από το πλήθος; Τι θα σας δώσει προβάδισμα αυτές τις δύο ημέρες δεδομένων και των υψηλών επιπέδων ανταγωνισμού; Το να εστιάσετε στη στοχευμένη βάση δεδομένων των πελατών σας—με ισομερή προσοχή τόσο προς τους τακτικούς πελάτες όσο και στην προσέλκυση νέων καταναλωτών. Είναι βασικό και αποτελεί τον κύριο λόγο, για να ξεκινήσετε την προετοιμασία για τη Black Friday και την Cyber ​​Monday τουλάχιστον έξι μήνες πριν από τη σεζόν.

Αξιοποιήστε στο έπακρο τα Εργαλεία Αυτοματισμού

Εφόσον η εκτεταμένη και εξειδικευμένη εκπαίδευση, οι προβολές και το λεπτομερές σχέδιο δράσης θα πρέπει να αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες της κάθε επιχείρησης, θα πρέπει να υποστηρίζονται από άψογη τεχνολογική υποστήριξη. Το τελευταίο πράγμα που θέλουν οι πελάτες σας τη Black Friday ή την Cyber ​​Monday είναι να έρθουν αντιμέτωποι με τεχνολογικές δυσλειτουργίες ή αργά ή αδέξια συστήματα ανταλλαγής μηνυμάτων.

Τα Εργαλεία Αυτοματισμού δεν είναι κάτι που μπορεί να εφαρμόσει η ομάδα σας με την πεποίθηση ότι όλα τα πράγματα θα κυλήσουν ομαλά. Ωστόσο, εάν αυτά τα συστήματα είναι όσο το δυνατόν πιο ενημερωμένα και προετοιμασμένα ως εργαλείο υποστήριξης, μπορεί να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια αξέχαστη και, ελπίζουμε, λιγότερο αδιάφορη εμπειρία για τους πελάτες σας αυτές τις ημέρες αγορών.

Εξατομίκευση και εκτίμηση στους πελάτες

Σχεδόν κάθε επωνυμία είτε μεγάλη είτε μικρή συμμετέχει σε αυτές τις δύο τεράστιες ημέρες αγορών. Η εύρεση ενός τρόπου για να κάνετε τους πελάτες σας να αισθάνονται ότι τους εκτιμάτε, θα οδηγήσει σε πίστη από μέρους τους. Πώς μπορείτε να εξατομικεύσετε μια τέτοια εμπειρία αγορών; Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η αποστολή επιμελημένων λιστών εβδομάδες νωρίτερα. Φροντίστε επίσης να έχετε ποικίλο περιεχόμενο—από γραπτά άρθρα που εμβαθύνουν στις προσφορές της επωνυμίας σας μέχρι περιεχόμενο βίντεο (εκπαιδευτικά βίντεο με τις «κορυφαίες επιλογές» κ.λπ.). Εν ολίγοις, η δημιουργικότητα είναι ο «βασιλιάς» για να κάνετε τους πελάτες σας να αισθάνονται ότι η Cyber ​​Monday και η Black Friday είναι μια εμπειρία και όχι ένα τέχνασμα.

Ενδιαφέρον και μετά τις αγορές

Η Black Friday και η Cyber ​​Monday συχνά χαρακτηρίζονται ως ξέφρενες ημέρες αγορών που προκαλούν άγχος τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους πελάτες. Για να μετριαστεί αυτό, πιστεύω ότι θα πρέπει να την χαρακτηρίσετε ως μια επιτυχημένη εμπειρία όχι μόνο από τον αριθμό των πωλήσεων αλλά και από τον τρόπο με τον οποίο η επωνυμία σας παρείχε μια ασφαλή, αξέχαστη και θετική εμπειρία στους καταναλωτές. Μετά τη μεγάλη μέρα, θα πρέπει να επεκτείνετε την εκτίμησή σας στους πελάτες σας. Εάν έκαναν μια αγορά, συνεχίστε με μια σύντομη έρευνα και δείτε πώς την απολαμβάνουν. Εξετάστε, επίσης, το ενδεχόμενο να επεκτείνετε επιπλέον εκπτώσεις ή να παράσχετε δώρα με αγορές. Ακόμα κι αν ένας πελάτης δεν είχε συναλλαγή, μπορείτε να ενθαρρύνετε την αφοσίωση στην επωνυμία, στέλνοντας ένα επιμελημένο email με βάση το ιστορικό περιήγησής του από τα δεδομένα της Black Friday ή της Cyber ​​Monday. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι αυτό θα συμβεί σύντομα μετά τις ημέρες αυτές, καθώς σύμφωνα με το CX Network, «οι έρευνες πελατών μπορεί να είναι αναποτελεσματικές, εάν τα insights καταγράφονται ημέρες ή και εβδομάδες μετά τη συναλλαγή». Η αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από αυτές τις σημαντικές περιστάσεις μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε μια ολοκληρωμένη εικόνα των συνηθειών, των προτιμήσεων και των εμπειριών των πελατών σας. Αυτή η ολιστική προσέγγιση και κατανόηση θα είναι πολύ πιο ωφέλιμη στον σχεδιασμό του τρόπου βελτίωσης της εμπειρίας CX για τις Μαύρες Παρασκευές και τις Κυβερνοδευτέρες που έρχονται.