Η αεροδυναμική αποτελεί μια σημαντική πτυχή στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου καθώς επηρεάζει τόσο την απόδοση, όσο και την αισθητική.

Η αεροδυναμική αναφέρεται στο πώς συμπεριφέρεται ο αέρας όταν ένα αντικείμενο περνά μέσα από αυτόν και ειδικότερα στις δυνάμεις που ασκεί ο αέρας στην κίνηση του αντικειμένου. Όσο πιο αεροδυναμικό είναι ένα αντικείμενο – εν προκειμένω ένα αυτοκίνητο – τόσο πιο ομαλά κινείται αφού έχει λιγότερη αντίσταση.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν τα αυτοκίνητά τους να αποδίδουν όσο το δυνατόν περισσότερες επιδόσεις και αποτελεσματικότητα. Για το σκοπό αυτό, θέλουν να ελαχιστοποιήσουν τις αντιστάσεις του αέρα, που επηρεάζουν την ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος, την κατανάλωση καυσίμου, τη σταθερότητα και προφανώς και τον θόρυβο.

Το Carbuzz συγκέντρωσε τα 10 πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα, τους πρωτοπόρους της αεροδυναμικής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η μέτρηση της αεροδυναμικής ενός αυτοκινήτου γίνεται με τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd). Όσο χαμηλότερος είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας ενός αντικειμένου, τόσο μικρότερη είναι η αντίσταση του αέρα που συναντά αφού παρατηρείται ότι είναι πιο βελτιωμένο.

10. Saab 92 – συντελεστής οπισθέλκουσας 0,23 Cd– Μια πρωτόγνωρη τιμή για τις αρχές της δεκαετίας του 1990, που παραμένει ακόμη αξιοσέβαστη

9. Toyota Prius – συντελεστής οπισθέλκουσας 0,27 Cd

8. Opel Calibra – συντελεστής οπισθέλκουσας 0,26 Cd

7. Porsche Taycan – συντελεστής οπισθέλκουσας 0,22 Cd

6. Hyundai Ioniq 6 – συντελεστής οπισθέλκουσας 0,21 Cd

5. Tesla Model S – συντελεστής οπισθέλκουσας 0,208 Cd

4. Lucid Air – συντελεστής οπισθέλκουσας 0,197 Cd

3. General Motors EV1 – συντελεστής οπισθέλκουσας 0,19 Cd

2. Volkswagen XL1 – συντελεστής οπισθέλκουσας 0,189 Cd

1. Panhard CD LM64 – συντελεστής οπισθέλκουσας 0,12 Cd