Το Ράλι Κροατίας, 3ος γύρος του WRC, επιβεβαίωσε το ότι οι αποχωρήσεις των Γάλλων πολυπρωταθλητών Σεμπαστιάν Λεμπ και Οζιέ, δεν άφησαν μεγάλο κοινό στην πλέον θεαματική μορφή αγώνων αυτοκινήτου.

Απλά η κυριαρχία στα παγκόσμια ράλι επιστρέφει κατά πάσα βεβαιότητα και πάλι στις Σκανδιναβικές χώρες και συγκεκριμένα στη Φινλανδία, πατρίδα του 22χρονου Κάλε Ροβάνπερα αδιαφιλονίκητου πρωταγωνιστή στις 18 από τις 19 ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Κροατίας.

Ο νεαρός οδηγός της Toyota (με συνοδηγό τον συμπατριώτη του Χάλτουνεν), οδήγησε το Yaris Rally1 στην 4η νίκη της καριέρας του και έβαλε ήδη σοβαρή υποψηφιότητα για το πρώτο του πρωτάθλημα, καθώς ήδη προηγείται με 29 βαθμούς από τον 2ο. Αν τελικά αυτό συμβεί, τότε τα 8 πρωταθλήματα του Οζιέ και τα 9 του Λεμπ, δεν θα …αισθάνονται καθόλου καλά, αφού ο Κάλε έχει μπροστά του όλο τον χρόνο να τα φτάσει και να τα ξεπεράσει.

Επιστρέφοντας όμως στην Κροατία, να πούμε ότι ο με πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες (βροχή & ομίχλη) αγώνας, εξελίχθηκε ουσιαστικά σε παράσταση για ένα ρόλο, αφού μόνο στην προτελευταία ειδική διαδρομή ο Ροβάνπερα στριμώχτηκε από άλλο οδηγό. Αυτός ήταν ο Εσθονός Ότι Τάνακ (συνοδηγός ο συμπατριώτης του Γιαρβεόγια) που οδηγώντας το Hyundai i20 N Rally1, εκμεταλλεύτηκε μια σωστή επιλογή ελαστικών, συν ένα κλατάρισμα του Ροβάνπερα που είχε προηγηθεί, μπαίνοντας προσωρινά επικεφαλής του αγώνα.

Όμως, στην τελευταία ειδική του αγώνα, αυτή που δίνει και τους επιπλέον βαθμούς, ο νεαρός Φιλανδός απέδειξε ότι δεν «μασάει» από πίεση ανακτώντας άνετα την διαφορά, γεγονός που τον ανέβασε στο πιο ψηλό σκαλί του πόντιουμ, την ώρα που ο Τάνακ έμεινε 2ος, αλλά με την ικανοποίηση ότι το Hyundai επιστρέφει σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Την υπόθεση αυτή ενισχύει και η 3η θέση που κατέλαβε ο άλλος οδηγός της Κορεάτικης ομάδας, ο Βέλγος Τιερί Νεβίλ (συνοδηγός ο Βέλγος Γουϊτανκε) που κέρδισε και τρεις από τις 19 ειδικές του αγώνα.

Η καθολική επικρτάτηση του Ροβάνπερα αποδεικνύεται και από το ότι κέρδισε 8 ειδικές διαδρομές, με τον συμπατριώτη του Λάσε Λάπι (Yaris rally1) να κερδίζει άλλες 4, αλλά να τερματίζει μόλις 49ος εξαιτίας προβλημάτων που τον ανάγκασαν σε χρήση super rally. Από την ομάδα της Toyota απογοήτευσε ο Ουαλός Έλφυν Έβανς, που τερμάτισε στην 5η θέση, εμπρός από τον ομόσταβλό του Ιάπωνα Τακαμότο Κατσούτα που προσπαθεί αλλά απέχει πολύ από τους πρωταγωνιστές.

Το ίδιο συμβαίνει και με τους οδηγούς της M-Sport Ford, που παρά την απόδοση του πανέμορφου Puma Rally1, περιορίζονται σε ρόλους κομπάρσου. Εξαίρεση, ο Ιρλανδός Γκρεγκ Μπριν (4ος γενικής) που κάνει ότι μπορεί αλλά μάλλον δεν μπορεί να είναι το Νο1 σε μια ομάδα που θέλει και μπορεί να πάρει τίτλους.

Από εκεί και πέρα, τιμή και δόξα στο νεαρό Γάλλο Ροσέλ (γνωστό και από το δικό μας Ακρόπολις), που με το Citroen C3 ισοπέδωσε τον συναγωνισμό της κατηγορίας WRC2 τερματίζοντας στην 7η θέση.
Θετικές εντυπώσεις άφησε και ο νικητής της κατηγορίας Λάουρι Γιόνα (Ford Fiesta) νικητής της κατηγορίας Junior, που προηγείται στον θεσμό.

Το ράλι της Κροατίας έδωσε βαθμολογικό προβάδισμα 29 βαθμών στον Ροβάνπερα με 76 β. έναντι 47 β. του Νεβίλ και μόλις 30 β. του Μπριν.

Η διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών είναι ακόμα μεγαλύτερη υπέρ της Toyota που προηγείται με 126 β., με 2η την Hyundai (84 β.) και 3η την Ford (79 β.).

Η συνέχεια αναμένεται άκρως ενδιαφέρουσα στο Ράλι Πορτογαλίας (19-22/5) καθώς επιστρέφουν οι …δεινόσαυροι. Οι Σεμπαστιάν Λεμπ και Οζιέ θα οδηγήσουν για 2η φορά φέτος τα Puma Rally1 & Yaris Rally1, δίνοντας αίγλη στον θεσμό του WRC. Αξίζει να σημειωθεί ότι, με μια μόνο συμμετοχή (Ράλι Μόντε Κάρλο) ο Λεμπ είναι 4ος στην βαθμολογία και ο Οζιέ 8ος, γεγονός που αποδεικνύει την «γύμνια» του θεσμού.

Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται είναι διπλό. Αφενός πως θα συμπεριφερθούν τα υβριδικά αγωνιστικά στις χωμάτινες διαδρομές και αφετέρου το αν οι σύγχρονοι οδηγοί θα καταφέρουν να συνταξιοδοτήσουν -ουσιαστικά- τους Γάλλους «δυνάστες» του WRC επί δυο δεκαετίες. Ίδωμεν.