Προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές ρύπων των μελλοντικών της μοντέλων, η Ferrari βάει πρόσω ολοταχώς για την εξέλιξη υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων.

Γεγονός είναι πως εδώ και αρκετό καιρό ένας από τους πλέον παραδοσιακούς κατασκευαστές μηχανών… ονείρων, η ιταλική Ferrari, αντιμετωπίζει την πρόκληση δημιουργίας ολοένα και πιο φιλικών προς το περιβάλλον μοντέλων, χωρίς όμως θυσίες ή αλλοιώσεις τόσο στο χαρακτήρα, όσο και στις επιδόσεις τους.

Για το λόγο αυτό και με πρωταρχικό στόχο την ελάττωση κατά 20% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως τα τέλη του 2021, ο ιταλός κατασκευαστής έχει ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη κινητήρων εφοδιασμένων είτε με τούρμπο, όσον αφορά τις 8κύλινδρες προτάσεις της, είτε υβριδικών, όσον αφορά τις 12κύλινδρες.

Θυμίζουμε πως ανάλογη τακτική έχει ήδη ακολουθήσει με τη νέα California Τ, την οποία κινεί πλέον, αντί για τον ατμοσφαιρικό 4,3 κινητήρα του παρελθόντος, ένας υπερτροφοδοτούμενος V8 χωρητικότητας 3,9 λίτρων. Μάλιστα, σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης κινητήρων της Ferrari, Vittorio Dini, επιβεβαίωσε πως πρόθεση της εταιρείας είναι η κατασκευή νέων 8κύλινδρων σε διάταξη V κινητήρων με τούρμπο και ακόμα μικρότερη χωρητικότητα.

Όσον αφορά τους μελλοντικούς V12, η λύση που η προκρίνεται φαίνεται να είναι η υβριδική, όπως ακριβώς συνέβη στην περίπτωση της εξωτικής LaFerrari. Και αυτό, γιατί σε διαφορετική περίπτωση, θα ήταν κάτι παραπάνω από αναγκαία η χρήση 4 υπερσυμπιεστών, επιλογή που αυξάνει… δραματικά τόσο το βάρος και τον όγκο του κινητήρα, όσο και τα ποσά παραγόμενης θερμότητας.

Θυμίζουμε πως η νέα California T, όσο και η LaFerrari έχουν επιτρέψει στη Ferrari να μειώσει το μέσο όρο των εκπομπών ρύπων των μοντέλων της στα 270 gr CO2 ανά χιλιόμετρο, τιμή μικρότερη κατά 40% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες του 2007. Και αυτό, γιατί η ιταλική εταιρεία, παρότι εντάσσεται στους κόλπους της FIAT Chrysler Automobiles, στον υπολογισμό των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα λογαριάζεται ως ανεξάρτητος κατασκευαστής εξαιτίας τριών πολύ σημαντικών παραμέτρων: διαθέτει ξεχωριστή ως εταιρεία έδρα απ΄ό,τι η FCA, δικό της τεχνικό κέντρο εξέλιξης, αλλά και περιορισμένο όγκο παραγωγής μοντέλων.

Πηγή: 4troxoi.gr