Το ηλεκτρικό BMW i4

Ένα 4θυρο Gran Coupé με 530 ίππους, μηδενικούς ρύπους & αυτονομία 600 χλμ


AUTO
9:08
19/11/2019
Το ηλεκτρικό BMW i4
2
loading

Η BMW μεταφέρει τα βασικά χαρακτηριστικά της μάρκας στην εποχή της ηλεκτρικής μετακίνησης με το i4, ο πρώτο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο του Group στην πολυτελή μεσαία κατηγορία.

Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης θα διαμορφωθεί από την 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive, πρωτοπόρος της οποίας θα είναι το iX3 (θα παράγεται από το 2020 και μετά), για να ακολουθήσουν τα iNEXT και i4, που με τις τελευταίες καινοτομίες στον τομέα κυψελών μπαταριών, θέτει νέα πρότυπα σπορ επιδόσεων, πετυχαίνοντας αυτονομία περίπου 600 χλμ.

Τεχνολογία eDrive 5ης γενιάς

Η τεχνολογία κίνησης του BMW i4 θέτει νέα πρότυπα στον τομέα πυκνότητας ισχύος, απόδοσης και αυτονομίας με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος, η μονάδα φόρτισης και η μπαταρία υψηλής τάσης έχουν δημιουργηθεί εξ αρχής. Μαζί, συνθέτουν την τεχνολογία eDrive πέμπτης γενιάς, με την οποία το Group έχει κάνει άλματα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας που έχει αναπτυχθεί για το i4 αποδίδει μέγιστη ισχύ περίπου 530 ίππους, φτάνοντας στο επίπεδο ενός V8 των σημερινών μοντέλων BMW με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η 5η γενιά του BMW eDrive περιλαμβάνει επίσης μία νέας σχεδίασης μπαταρία υψηλής τάσης με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών. Η σχεδίαση της μπαταρίας υψηλής τάσης που αναπτύχθηκε για το i4 χαρακτηρίζεται από μία επίπεδη σχεδίαση και βελτιστοποιημένη ενεργειακή πυκνότητα. Με βάρος περίπου 550 κιλά, έχει ενεργειακό περιεχόμενο περίπου 80 kWh που συνεπάγεται με αυτονομία περίπου 600 χλμ.

Σπορτίφ σχεδίαση & εντυπωσιακές επιδόσεις

Το πλήρως ηλεκτρικό i4 θα κατασκευάζεται (στο Μόναχο) από το 2021 και μετά και στη συνέχεια θα λανσαριστεί στις παγκόσμιες αυτοκινητιστικές αγορές. Εκτός από την σπορτίφ και κομψή σχεδίαση 4θυρου coupé της μάρκας, το i4 εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, καθώς επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε περίπου 4,0 δεύτερα, ενώ η τελική του ταχύτητα υπερβαίνει τα 200 χλμ/ώρα.

Το i4 συνδυάζει τις χαρακτηριστικές αναλογίες ενός 4θυρου coupé με σχεδιαστικά στοιχεία ενός μοντέλου BMW i. Δυναμικές γραμμές και ακριβείς επιφάνειες συνδυάζονται με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά αμαξώματος καθώς και στοιχεία βιωσιμότητας. Η άνετη πρόσβαση των πίσω επιβατών και το ευρύχωρο, ευπροσάρμοστο εσωτερικό καθιστούν το όχημα κατάλληλο για καθημερινή χρήση και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Ευέλικτο σύστημα κίνησης & αποθήκευση μπαταρίας

Το σύστημα ηλεκτροκίνησης του i4, η μονάδα φόρτισης και η μπαταρία υψηλής τάσης έχουν εξελιχθεί εσωτερικά από το Group, ενώ η παραγωγή γίνεται επίσης εσωτερικά ή σύμφωνα με τις προδιαγραφές ποιότητας του Group.

Η ολοκληρωμένη εμπειρία της Γερμανικής εταιρίας στον τομέα συστημάτων ηλεκτροκίνησης υποστηρίζει ένα διευρυνόμενο, αρθρωτό σύστημα του οποίου τα εξαρτήματα μπορούν να ενσωματώνονται σε διαφορετικές φιλοσοφίες οχημάτων με μεγάλη ευελιξία.

Η 5η γενιά της τεχνολογία eDrive αποτελείται από ένα ενιαίο σύστημα κίνησης στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα ηλεκτρονικά ισχύος βρίσκονται στο ίδιο κέλυφος. Αυτό το σύστημα κίνησης είναι συμβατό με όλες τις φιλοσοφίες οχημάτων και θα διατίθεται για διαφορετικά είδη μοντέλων και επίπεδα ισχύος. Η σχεδίαση του συστήματος επιτρέπει σημαντική αύξηση της πυκνότητας ισχύος, μείωση του βάρους και ευκολότερη παραγωγή. Η παραγωγή των μελλοντικών γενιών ηλεκτροκινητήρων δε θα απαιτεί πλέον υλικά από την κατηγορία ‘σπάνιες γαίες’.

Η μονάδα φόρτισης επόμενης γενιάς είναι ένα ενιαίο πακέτο κατάλληλο για όλες τις μελλοντικές αρχιτεκτονικές οχημάτων. Μπορεί να χρησιμοποιείται σε plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα και είναι σχεδιασμένη για ισχύ φόρτισης έως 150 kW.

Επιτρέπει  τη φόρτιση της μπαταρίας του i4 κατά 80% σε 35 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος φόρτισης για αυτονομία 100 χλμ είναι σχεδόν 6 λεπτά. Σημειώνουμε ότι, οι μπαταρίες που προορίζονται για το i4 έχουν υψηλότερο αριθμό κυψελών ανά μονάδα, μειωμένο αριθμό εξαρτημάτων, πιο συμπαγή σχεδίαση και αυξημένη ευελιξία σε ό,τι αφορά τη γεωμετρία τους.

Νίκος Τσάδαρης

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

2
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Η μεγάλη διαφορά των τετράγωνων μπαταριών σε σχέση με τις κυλινδρικές είναι ότι οι πρώτες δεν "ρολάρουν". Η σχέση ταχύτητας παραγωγής είναι η μέρα με τη νύχτα. Αν στοχεύουν σε μικρές και ακριβές παραγωγές τότε οι τετράγωνες δεν έχουν κανένα πρόβλημα.

  2. avatar Takis_0731

    Μπράβο ρε παιδιά!
    Ξεσκιστε τους Αμερικάνους!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει