Δρόμος-φορτιστής για ηλεκτρικά οχήματα

Η διαδικασία θα γίνεται ενώ τα αυτοκίνητα κινούνται


AUTO
11:00
05/08/2019
Δρόμος-φορτιστής για ηλεκτρικά οχήματα
7
loading

Τη δυνατότητα να φορτίζουν το ηλεκτρικό τους όχημα ενώ κινείται θα έχουν οι οδηγοί στη Σουηδία.

Η SmartRoad Gotland, η κοινοπραξία E-road με την Electreon AB, θυγατρική της Electreon Wireless, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία κατασκευής δρόμου στη Σουηδία γι΄ αυτό το σκοπό. Η συνολική απόσταση του συγκεκριμένου δρόμου θα είναι 1,6 χιλιομέτρα, μέρος των 4,1 χιλιομέτρων της συνολικής απόστασης μεταξύ του αεροδρομίου και του κέντρου της πόλης του Visby στο ειδυλλιακό νησί Gotland, που βρίσκεται στη Βαλτική Θάλασσα.

Αυτή η πρωτοβουλία θα είναι η πρώτη στον κόσμο που θα φορτίζει επαγωγικά τόσο ηλεκτρικό φορτηγό όσο και λεωφορείο, ενώ αυτό θα βρίσκεται σε πλήρη κίνηση.

Το ηλεκτρικό όχημα θα δοκιμαστεί από επαγγελματίες του χώρου κάτω από διαφορετικές κλιματικές συνθήκες για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα είναι έτοιμο και λειτουργικό σε όλη του την κλίμακα.

Οι επικεφαλής των εταιρειών που ενεπλάκησαν στην πρωτοβουλία επέλεξαν σε πρώτη φάση βαριά οχήματα προκειμένου να απαλλαχθούν τα οχήματα από βαριές και δαπανηρές μπαταρίες, οι οποίες όμως λόγω των μεγάλων αναγκών θέλουν συχνές φορτίσεις μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το έργο χρηματοδοτείται από τη Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών (Trafikverket) ως μέρος του προγράμματος που υιοθετεί η σουηδική κυβέρνηση για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τις βαριές μεταφορές. Μετά τα δοκιμαστικά που θα γίνουν, οι επικεφαλής θα βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα και θα μπορέσουν να αξιολογήσουν εκ νέου τις δυνατότητες για επενδύσεις σε ηλεκτροκίνητες οδούς μεγαλύτερης κλίμακας, οι οποίες όμως θα μπορούν να απευθύνονται και σε μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα.

Η τεχνολογία εγκαθίσταται κάτω από τον δρόμο και επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της διαδρομής του, ακόμη και όταν το όχημα βρεθεί στο πάρκινγκ, καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Μπορεί να υποστηρίξει οποιοδήποτε τύπο EV λεωφορείων, φορτηγών και αυτοκινήτων. Ουσιαστικά, το όλο εγχείρημα είναι σχεδόν παρόμοιο, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα, με αυτό που εφαρμόζεται σε αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου υπάρχει φόρτιση του κινητού τηλεφώνου όταν αυτό είναι ακουμπισμένο σε ειδική θέση στην κονσόλα.

Οι εργασίες του δρόμου έχουν ξεκινήσει πριν από τρεις μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους, ενώ το ηλεκτρικό λεωφορείο θα τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2020. Τα πηνία που θα χρησιμοποιηθούν κάτω από τον δρόμο θα προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά και θα μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν.

Μία μεγάλη πρόκληση, επίσης, είναι ο δρόμος να μη δημιουργεί καμία ακτινοβολία. Αυτός είναι και ένας λόγος που επιλέχθηκε διαδρομή κοντά σε αεροδρόμιο, όπου υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας, ενώ απαιτείται ελάχιστη ακτινοβολία, η οποία θα είναι τέτοια που να μην παρεμβαίνει στη ραδιοεπικοινωνία του αεροδρομίου και στα άλλα τεχνικά συστήματα.

Επίσης, η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι οικονομικά αποδοτική τόσο για μεγαλύτερες όσο και για μικρότερες κλίμακες. Το κόστος ανά ένα χιλιόμετρο ανέρχεται περίπου στα 500.000 δολάρια και το σύστημα βασίζεται σε μια μέθοδο «σχεδιασμού με κόστος», η οποία το μειώνει με την πάροδο του χρόνου. Η μέγιστη μετάδοση ισχύος ανά δέκτη σε ένα όχημα είναι 25 kW. Ωστόσο, ένα βαρύ όχημα θα μπορεί να έχει περισσότερους δέκτες, ώστε στη συγκεκριμένη διαδρομή να φορτίζει περισσότερο τις μπαταρίες του.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

7
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Υπάρχουν πολλά ερωτήματα. Ένα από αυτά είναι η ταχύτητα που μπορούν να κινούντσι τα οχήματα. Αν υποθετικά μπορούν να κινούνται με 50 χλμ./ώρα, τότε θα φορτίζουν για άλλα 50 σε μια ώρα με ρυθμό 25 KW που είναι ο μέγιστος και θεωρητική κατανάλωση 250 Wh ανά χλμ. Σύνολο 100 χλμ. απόστασης σε 1,5 ώρα περίπου αν κινείται με διπλάσια ταχύτητα έπειτα. Προτιμότερο να πηγαίνεις με 100 και να σταματάς για 5 λεπτά να φορτίζεις μετά από μια ώρα σε έναν ταχυφορτιστή. Αν πάλι μπορεί ένα όχημα να κινείται με 100 πάνω σε αυτές τις λωρθδες, τότε δεν θα φορτίζει αλλά θα καταναλώνει επί τόπου ότι ενέργεια αντλεί. Σε κάθε περίπτωση με τέτοιους ρυθμούς φόρτισης θα έπρεπε όλο το οδίστρωμα των εθνικών οδών να είναι φορτιστής. Δεν λέω ότι θα ήταν άχρηστο αλλά θα κόστιζε υπερβολικά πολύ ενώ θα είχε περιορισμένη εφαρμογή.

  2. avatar Ζικο

    Φωρτωση εξ επαγωγης. Οπως γνωριζουμε αυτη η διαδικασια περιεχει αρκετα ισχυρη ηλεκτρομαγνητικη ακτινοβολια. και ενω οι ειδικοι κοπτονται για το αν η ακτινοβολια θα επηρεασει το αεροδρομιο που βρισκεται καποιοες εκατονταδες μετρα μακρυα, δεν γινεται καμια αναφορα στην επιδραση που θα εχει στους ανθρωπους που θα χρησιμοποιουν τον δρομο. Γιατι απο την στιγμη που το επαγωγικο ρευμα, θε ειναι ικανο να φορτιση οχηματα, θα εχει τετοια ενταση που το ανθρωπινο σωμα δεν ξερουμε αν μπορει να το αντεξη. και ακομα χειροτερα αν υπαρξουν ανθρωποι με βηματοδοτες και αλλα παρομοια "μαραφετια". Μην ξεχναμε οτι η ανθρωπινη (και οχι μονο) καρδια δεν ειναι τιποτα παραπανω απο μια ηλεκτρικη γεννητρια. Οταν κανης ηλεκτροσοκ στον ανθρωπο επηρεαζης την καρδια. Με αυτο το συστημα, ειδικα οτα επεκταθει παντου, δεν θα βρισκεται η καρδια των ανθρωπων κατω απο μονιμο ηλεκτροσοκ???

    1. avatar Giorgis

      Φίλε Ζίκο, λογικά τα πηνία του οχήματος απορροφούν όλη την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, και το μέταλλο του οχήματος λειτουργεί ως θωράκιση για τις τυχόν απώλειες που υπάρχουν. Φαντάζομαι θα προβλεφθούν αυτά και θα ενισχυθούν οι θωρακίσεις όπου και όσο χρειάζεται. Πάντως δεν το βλέπω οικονομικά βιώσιμο ώστε να εφαρμοστεί, για λόγους που προσπάθησα να εξηγήσω αλλά η πληκτρολόγηση από κινητό μου έκανε τη ζωή δύσκολη. Σε αυτόνομα οχήματα όμως θα μπορούσε να βρει εφαρμογή.

      1. avatar Ζικο

        Συμφωνω κα μακαρι να γινει ετσι, αλλα η ατμοσφαιρα πλεον ειναι τρομερα επιβσρυμενη απο ηλεκτρομαγνητινα κυματα και αλλες ακτινοβολιες καθε ειδους και κανεις δεν κανει λογο για αυτες γιατι χαλαει την υγιη προωθηση των πασης φυσεως τεχνολογικων προιοντων Η καινουργια μοδα των τελευταιων πολλων χρονων ειναι η ασυρματη μεταδοση ολων των σηματων. Και ο χοσμος τσιμπαει σαν χανος μονο και μονο για να γλυτωση τα καλωδια που οπως και ναχει ειναικαλυτερη και ποιοτικοτερη μεταδοση σηματων. Ειναι ομως μπελας. Να λεμε και τι δικαιο. Ακομα και εγω που ειμαι "ειδικος" στα καλωδια ερχονται ωρες που τρελενομαι. Αλλα δεν αλλαζω την ποιοτητατους με τιποτα!!! Να σκεφτης οτι υπαρχουν καλωδια μεταφορας ηχητικου σηματος με ειδικα επεξεργασμενους αγωγους χρυσους ή ασημενιους και με ειδικες θωρακισεις κατα των παρεμβολων που κοστιζουν αρκετα πανω απο 1000 και 2000 ευρω το μετρο. Και ομως η χρηση αυτων των καλωδιων μεταμορφωνει ακομα και ενα μεσο συστημα. Καταλαβαινουμε λοιπον οτι και τα "απλα" προσεγενης κατασκευης καλωδια ειναι πολλυ καλυτερα απο το καλυτερο ασυρματο συστημα. Και ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ!!!! Το προβλημα θα λυθη οταν ανακαλυψουν καποια συσκευη παροχης ενεργειας που θα την τοποθετεις, σαν μπαταρια, σε καποιο οχημα η αντικειμενο και θα καλυπτει τις αναγκες του για μεγαλο χρονικο διαστημα. Για παραδειγμα, εναν, εξι μηνες ή και περισσοτερο με απλετη ενεργεια.... Επιστημονικη φαντασια???? Ισως!!!

        1. avatar Giorgis

          Τόσο μεγάλη συμπύκνωση ενέργειας είναι όντως επιστημονική φαντασία για το σήμερα. Δεν αγχώνομαι όμως για την φόρτιση γιατί στο μέλλον τα οχήματα θα πηγαίνουν μόνα τους να φορτίζονται ενσύρματα όταν το κρίνουν απαραίτητο ή όταν θα τους δίνεις εντολή από το κινητό. Η ασύρματη φόρτιση θα είναι πάντα η εξαίρεση γιατί κι ένα 20% απώλεια να έχει σε σχέση με την ενσύρματη, φαντάσου σε τι ενέργεια θα αντιστοιχεί αυτό όταν όλα θα είναι ηλεκτροκίνητα. Αν το φανταστούμε σε ανεμογεννήτριες ή σε φωτοβολταϊκά που θα χρειαστούν επιπλέον γι αυτό το 20% θα καλύπταμε μερικές εκατοντάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα ή θα βάζαμε κανα δυο ακόμη λιγνιτικά. Κι όλα αυτά μεταφράζονται σε πολύ χρήμα. Δεν υπάρχει λόγος παρά μόνο για ειδικές χρήσεις.

          1. avatar Ζικο

            Σωστα. Ηδη εχω ξαναεκφρασει την αμφιβολια μαου αν και κατα ποσον η παγκοσμια παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας θα ειναι επαρκης εαν ΟΛΑ τα οχηματα, οαντου αντικατασταθουν με ηλεκτρικα. Οι αναγκες θα ειναι τεραστιες.

          2. avatar Giorgis

            Και δεν είναι μόνο τα οχήματα. Μέχρι πλοία κι αεροπλάνα θα γίνουν ηλεκτρικά. Ακόμη και τα καλοριφέρ θα αντικατασταθούν από αποδοτικές αντλίες θερμότητας. Το 2050 δεν θα χρησιμοποιούνται καθόλου ορυκτά καύσιμα σύμφωνα με τους στόχους πολλών χωρών των οποίων ο αριθμός μεγαλώνει. Όπου είναι εντελώς απαραίτητη η καύση για παραγωγή υψηλών θερμοκρασιών, όπως για παράδειγμα στη μεταλλουργία, θα χρησιμοποιείται καύσιμο ουδέτερων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που θα έχει παραχθεί με ενέργεια από ΑΠΕ.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει