Η Husaberg έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για την γκάμα του 2013. Σύμφωνα με αυτά, η γκάμα θα έχει 7 μοντέλα, δίχρονα και τετράχρονα, τα οποία ανανεώνονται όχι μόνον αισθητικά αλλά και μηχανικά.

Η σουηδική εταιρεία που ελέγχεται από την αυστριακή KTM, παρουσίασε ένα νέο πλαίσιο από ελαφριές σωλήνες κυκλικής διατομής από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι.

Χαρακτηριστικό του η μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία που υπόσχεται αυξημένη σταθερότητα, ακρίβεια και ευκολία οδήγησης στις στροφές. Το σημαντικό είναι πως η διαμήκης ακαμψία του πλαισίου έχει μειωθεί, για να υποβοηθούνται οι αναρτήσεις στην απορρόφηση των ανωμαλιών, και ειδικότερα η πίσω.

Η ελεγχόμενη παραμόρφωση του πλαισίου είναι ένας παράγοντας εξαιρετικά σημαντικός στην σταθερότητα της μοτοσυκλέτας. Και είναι ένα από τα στοιχεία που έρχονται από την εμπειρία των αγώνων κάθε είδους, από το Motocross μέχρι το MotoGP.

Το υποπλαίσιο είναι συνθετικό από πολυαμίδιο ενισχυμένο με υαλόνημα (φάιμπεργκλας) και αποτελείται από 3 τμήματα. Φιλοξενεί πολλά ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη της μοτοσυκλέτας, καθώς και 2 χειρολαβές, καλά προφυλαγμένες από τη λάσπη. Το συνθετικό υποπλαίσιο θα χρησιμοποιείται από τον επόμενο χρόνο και στα δίχρονα.

Το πιρούνι είναι το μοντέλο κλειστού φυσιγγίου 4CS (σύστημα Τεσσάρων Θαλάμων) της WP, το οποίο έχει ήδη φορεθεί σε αρκετά ΚΤΜ. Πλεονέκτημά του η εύκολη ρύθμιση από το πάνω μέρος. Επίσης προσφέρει αποτελεσματικότερη απορρόφηση των κρούσεων.

Στο εντούρο η εργονομία παίζει κορυφαίο ρόλο. Για να διευκολύνουν τις μετακινήσεις του αναβάτη, τα νέα Husaberg φοράνε πιο «φιλόξενη» σέλα και ρεζερβουάρ.

Όλα τα μοντέλα εκτός του TE125 θα φορούν μίζα. Μάλιστα τα τετράχρονα, προκειμένου να γλιτώσουν βάρος δεν θα φέρουν τη… μανιβέλα, η οποία πάντως θα προσφέρεται σαν αξεσουάρ! Αστείο, ε;

Η νέα γενιά κινητήρων των FE450/501 είναι μικρότερη σε διαστάσεις, ελαφρύτερη κατά 2 κιλά και βοηθά να χαμηλώσει το κέντρο βάρους των μοτοσυκλετών. Η μείωση βάρους επιτεύχθηκε με τη χρήση νέας μεθόδου χύτευσης των μεταλλικών

Ελαφρύτερα είναι επίσης τα έμβολα, η μπιέλα και ο αντικραδασμικός άξονας. Η μείωση βάρους προσφέρει τα ίδια πλεονεκτήματα με τον κινητήρα «70ο», ο οποίος πλέον έχει εγκαταλειφθεί, αφού κατά την Husaberg έχουν εκλείψει οι αιτίες που τον «γέννησαν». (Ο – επαναστατικός όταν πρωτοεμφανίστηκε – κινητήρας 70ο είχε τον κύλινδρο με κλίση προς το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, την εισαγωγή στο εμπρός μέρος και την εξάτμιση στο πίσω μέρος του).

Άλλα χαρακτηριστικά που διατρέχουν όλα τα μοντέλα της γκάμας είναι οι κατά 200 γραμ. ελαφρύτεροι τροχοί (αλουμινένια κεφάλια ακτίνων), το κατά 300 γραμ. ελαφρύτερο ψαλίδι, το νέο φιλτροκούτι με βελτιωμένη ροή αέρα, φρένα της Brembo και αλουμινένια σιλανσιέ που καλύπτουν τις νέες προδιαγραφές θορύβου της FIM (112 dB στα 2 μέτρα).

Η πλαστική ποδιά και οι χούφτες στο τιμόνι είναι στάνταρ επίσης σε όλη την γκάμα, ενώ το διαφανές πλαστικό ρεζερουάρ των τετράχρονων έχει πλέον χωρητικότητα 9,5 λίτρων.

Όσον αφορά τα δίχρονα, το TE 125 αναλαμβάνει να εισάγει τους πρωτάρηδες στο χώμα. Φοράει ένα νέο PDS αμορτισέρ της WP, με 7 χιλ. μεγαλύτερη διαδρομή. Το TE250, εκτός του νέου πλαισίου έχει ζωντανέψει τον κινητήρα του μέσω νέων βαλβίδων ρηντ V-Force (με 4 πέταλα), τις οποίες φορά επίσης και το TE300. Τα ΤΕ 250 και 300 έχουν αυξημένο κατά 2 χιλ (στα 22 δηλαδή) offset μπροστινού, για μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές.

Την αρχή στα τετράχρονα εκτός δρόμου (enduro αρχικά) έκανε η Husaberg και ακολούθησαν όλοι οι κατασκευαστές. Για το 2013 η Husaberg, εγκαινιάζει το FE 250, το πρώτο τετράχρονο 250άρι της εταιρείας.

Χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα τροφοδοσίας με το FE 350, δηλαδή ηλεκτρονικό ψεκασμό της Keihin με σώμα 4 χιλιοστών. Τα δύο αυτά μοντέλα κινούνται από μικρούς και ελαφρείς τετράχρονους κινητήρες με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και πολύ καλή ευστροφία.

Τα μεγάλα FE 450 και FE 501 εκτός του ελαφρωμένου κινητήρα, φορούν και ένα νέο σύνολο συμπλέκτη με ατσάλινη καμπάνα που παίρνει κίνηση από γρανάζι και ζυγίζει συνολικά 200 γραμ. λιγότερα. Η λύση αυτή απαντάται και στα TE 250/300 και FE 350.

Δείτε τη νέα γκάμα της Husaberg στις φωτογραφίες αλλά και σε βίντεο με ένα εκπληκτικό γύρισμα, στο φυσικό τους περιβάλλον…