Ας παίξουμε λίγο Trivial Pursuit. Μπορείτε να κατονομάσετε τον 3ο μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσυκλετών του κόσμου;

Μάλλον ένας από τους τέσσερις μεγάλους, Honda, Yamaha, Suzuki ή Kawasaki, θα απαντήσουν οι περισσότεροι. Ή μήπως κάποια ευρωπαϊκή εταιρεία; Η Piaggio, η Triumph ή μήπως η BMW;

Αν η απάντησή σας είναι μία από τις παραπάνω, συγγνώμη, αλλά χάσατε.

Μετά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων όλων των εταιρειών για το 2011, η ιεράρχησή τους ανάλογα με τις πωλήσεις είναι η εξής.

Η Honda είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής παγκοσμίως. Δεύτερος είναι η ινδική Hero, η μεγαλύτερη εταιρεία της Ινδίας και μέχρι πέρσι συνεταίρος της Honda στην 2η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου.

Πίσω από την Hero βρίσκεται πλέον η επίσης ινδική Bajaj Auto, η οποία πούλησε παγκοσμίως 3,8 εκατομμύρια τεμάχια το 2011.

Η τεράστια ινδική αγορά είναι φυσικά ο τροφοδότης της ανάπτυξης εταιρειών σαν την Hero και την Bajaj. Ωστόσο οι πωλήσεις της Bajaj δεν περιορίζεται στην Ινδία. Οι εξαγωγές της πέρσι έφτασαν το 1,27 εκατομμύρια μονάδες, πράγμα που σημαίνει ότι το ένα τρίτο των πωλήσεών της προέρχεται από άλλες αγορές. Συνολικά η Bajaj συμβάλλει στην παγκόσμια αγορά με το 10%.

Πλέον καλοπουλημένο μοντέλο είναι η Bajaj Dream, με 1,5 εκατομμύριο αντίτυπα. Μέρος των εσόδων της προέρχεται και από το 47% της ΚΤΜ, που κρίνεται επιτυχημένη, ιδιαίτερα εκτός ευρωπαϊκών συνόρων.

Στα σχέδια της Bajaj περιλαμβάνεται ο εξαιρετικά φιλόδοξος στόχος να καταλάβει το 30% της παγκόσμια αγοράς, δηλαδή μετωπική με τη Honda. Ακούγεται μάλλον εξωφρενικό στο παρόν στάδιο, κι όμως ήδη η ινδική εταιρεία είναι ο Νο1 σε πωλήσεις στις 12 από τις 35 χώρες στις οποίες εξάγει!

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές (εκτός της Piaggio βέβαια που πούλησε 653.000 οχήματα) κάνουν «πάρτι» όταν πουλούν από 40-100.000 μοτοσυκλέτες ετησίως. Οι Ινδοί στοχεύουν στα 10 εκατ. τεμάχια και την παγκόσμια κυριαρχία!