Η Kia Motors έδωσε πρόσφατα στοιχεία του νέου Ceed ενόψει της παγκόσμιας πρεμιέρας στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Η 3η γενιά Ceed σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη ενισχύοντας την παρουσία της Kia στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου και στο C-segment.

Η παραγωγή του Kia cee’d ξεκίνησε στη Σλοβακία τον Δεκέμβριο του 2006 και από τότε περισσότερα από 1,28 εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν βγει από την γραμμή παραγωγής. Στο νέο του κεφάλαιο το cee’d μετονομάζεται σε Ceed με τη 2η γενιά να έχει ξεπεράσει τις 640.000 μονάδες από το λανσάρισμά του το 2012.

Η 3η γενιά έρχεται να συνεχίσει την εξαιρετική πορεία του δημοφιλούς μοντέλου της Kia που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο σχεδιαστικό κέντρο της μάρκας στην Φρανκφούρτη και που θα παράγεται στο εργοστάσιο στην Žilina της Σλοβακίας, μαζί με τα Kia Sportage και Kia Venga. Η έκδοση αμαξώματος hatchback (πεντάθυρη) θα μπει στην παραγωγή τον Μάιο με τις πωλήσεις να ξεκινούν στα τέλη του καλοκαιριού.

Σχεδίαση

KiaCeed_0005__R5A2234

Το νέο Ceed δημιουργήθηκε στο κέντρο σχεδιασμού της μάρκας, στην Φρανκφούρτη, υπό τις οδηγίες του Gregory Guillaume (Επικεφαλής στο τμήμα Σχεδιασμού Ευρώπης) και του Peter Schreyer (Πρόεδρος  και Διευθυντής Σχεδιασμού της Kia).

Χαμηλότερο, φαρδύτερο και με πιο μεγάλο πίσω πρόβολο, έχει λείες γραμμές ενώ μπροστά δεσπόζει η χαρακτηριστική μάσκα «tiger-nose» που είναι πλατύτερη με νέα γρίλια και χαμηλότερα τοποθετημένη την εισαγωγή αέρα. Το νέο Ceed διαθέτει στάνταρ «ice cube» σχεδίασης LED φώτα ημέρας που προέρχονται από τις εκδόσεις GT και GT-Line.

Αρχικά, θα είναι διαθέσιμο με 5θυρο αμάξωμα και σε 12 διαφορετικά χρώματα. Ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει να επιλέξει μέσα από μία ευρεία γκάμα τροχών νέας σχεδίασης, από χαλύβδινους 16’’  ή αλουμινίου 16’’ ή δίχρωμους αλουμινίου 17’’.

Το εσωτερικό είναι πιο εργονομικό και ποιοτικό από κάθε άλλη φορά. Το ταμπλό απελευθερώνει περισσότερο χώρο για τους εμπρός επιβάτες και παράλληλα να διασφαλίζει καλύτερο περιμετρικό έλεγχο. Πρακτικά υπάρχει η πάνω περιοχή όπου δεσπόζει η «ελεύθερη» και ανεξάρτητη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, όταν στην κάτω ζώνη βρίσκονται τα χειριστήρια και οι διακόπτες για το ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού. Η κεντρική κονσόλα έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό για πιο εύκολη και ασφαλή χρήση. Το εσωτερικό έχει επενδύσεις από υψηλής ποιότητας μαλακά υλικά και ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν λεπτομέρειες μετάλλου ή χρωμίου με τους υποψήφιους αγοραστές να έχουν επιλογή ανάμεσα σε υφασμάτινες, συνθετικού δέρματος ή γνήσιου δέρματος επενδύσεις. Προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση υπάρχει δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων.

KiaCeed_0010__R5A2170

Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα «K2», το νέο Ceed είναι 20 χλστ. φαρδύτερο (συνολικό πλάτος 1.800 χλστ.) και 23 χλστ. χαμηλότερο (συνολικό ύψος 1.447 χλστ.) από το απερχόμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο παραμένει στα 2.650 χλστ., όταν ο μπροστινός πρόβολος είναι πιο μικρός κατά 20 χλστ. (στα 880 χλστ.) και ο πίσω πιο μεγάλος κατά 20 χλστ. (πλέον στα 780 χλστ.). Επίσης, διαθέτει ένα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φτάνει σε χωρητικότητα τα 395 λίτρα, με τους πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τους ώμους τους και τους μπροστά να είναι πιο άνετα χάρη στον περισσότερο χώρο πάνω από τα κεφάλια τους, αφού και  η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη χαμηλότερα.

Τα οδηγικά χαρακτηριστικά του καινούργιου μοντέλου έχουν έτσι εξελιχθεί ώστε να το τοποθετούν ξεκάθαρα πάνω από τον προκάτοχό του σε θέματα δυναμικής συμπεριφοράς και συμμετοχής του οδηγού. Η πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση, σε συνδυασμό με τις νέες επιλογές ελατηρίων και αμορτισέρ καθώς και το πιο γρήγορο σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζουν πιο άμεσες και ακριβείς αντιδράσεις.

Κινητήρες – κιβώτια

KiaCeed_0009__R5A2200

Το νέο Ceed θα εφοδιάζεται από μια ευρεία γκάμα κινητήρων, οι οποίοι έχουν επιλεγεί προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες διαφορετικού προφίλ αγοραστών. Τα σύνολα βενζίνης είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του δημοφιλή κινητήρα 1.0 T-GDi (turbocharged gasoline direct injection) της Kia, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους, καθώς και ο νέος 1.4 T-GDi.

Ο νέος κινητήρας 1.4 T-GDi της γενιάς «Kappa» αντικαθιστά τον 1.6 GDI και αποδίδει 140 ίππους, δηλαδή 4% μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με τον προκάτοχό του παρά το μικρότερο κυβισμό του. Διαθέσιμος θα είναι και ένας 1.4 MPI (multi-point injection) με 100 ίππους.

Επιπλέον υπάρχει και ο νέος κινητήρας πετρελαίου «U3» της Kia που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί έτσι ώστε να βρίσκεται κάτω από τα πολύ αυστηρά όρια των πιο πρόσφατων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d TEMP. Για το σκοπό αυτό ο 1.6-litre CRDi (common-rail direct injection) χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων Selective Catalytic Reduction (SCR), προκειμένου να περιορίσει σημαντικά την εκπομπή τους. Έτσι εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, σωματίδια και NOx σε σχέση με παλαιότερους κινητήρες πετρελαίου της Kia.

Ο νέος diesel των 1.6 lt αποδίδει 280 Nm και θα είναι διαθέσιμος με 115 ή με 136 ίππους. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να είναι μικρότερες των 110 γρ/ χλμ.

Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων, ενώ οι 1.4 T-GDi και 1.6 CRDi θα είναι διαθέσιμοι και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της μάρκας.

Τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας

KiaCeed_0006__R5A2229

Το εσωτερικό του νέου Ceed, διαθέτει πληθώρα νέων τεχνολογιών που εξασφαλίζουν στους επιβάτες ακόμα πιο εύκολες και άνετες μετακινήσεις. Το εξελιγμένο σύστημα infotainment είναι διαθέσιμο με «ελεύθερες» προεξέχουσες οθόνες 5,0 και 7,0 ιντσών, καθώς και με οθόνη 8 ιντσών όταν υπάρχει λειτουργία πλοήγησης. Επίσης οι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ένα δυνατό ηχοσύστημα JBL Premium με τεχνολογία Clari-Fi. Στάνταρ είναι η πλήρης διασύνδεση smartphones μέσω Bluetooth, καθώς και η αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και η είσοδος χωρίς κλειδί (keyless entry).

Ένα σύστημα Επιλογής Προγραμμάτων Οδήγησης (Drive Mode Select system) θα επιτρέπει στους κατόχους του νέου Ceed να προσαρμόζουν την οδηγική τους εμπειρία επιλέγοντας τις Normal ή τις Sport ρυθμίσεις. Οι οδηγοί μέσω του Drive Mode Select θα μπορούν να προσδιορίσουν τη δύναμη που θα πρέπει να ασκούν στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ κάθε πρόγραμμα διαφοροποιεί τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα. Έτσι το πρόγραμμα Normal μεγιστοποιεί τις δυνατότητες επίτευξης μικρότερης κατανάλωσης, όταν η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι λιγότερο έντονη. Το πρόγραμμα Sport καθιστά πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι, εξασφαλίζει πιο γρήγορες επιταχύνσεις -τόσο από στάση όσο και εν κινήσει- ενώ ρυθμίζει έτσι το σύστημα διεύθυνσης ώστε να έχει μεγαλύτερο «βάρος» και πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.

kia_ceed_shot_010_a_GMS

Το θερμαινόμενο παρμπρίζ (επιπλέον εξοπλισμός) (με τις σχεδόν αόρατες αντιστάσεις του να ζεσταίνουν προοδευτικά το κρύσταλλο) κάνει τη ζωή με το Ceed πολύ πιο εύκολη τους κρύους μήνες του έτους. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι για πρώτη φορά διαθέσιμη σε ένα Kia και απομακρύνει  τον πάγο, την υγρασία αλλά και το θόλωμα του παρμπρίζ με το πάτημα ενός κουμπιού. Διαθέσιμοι είναι τόσο ένας ασύρματος φορτιστής για smartphone όσο και τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα.

Επιπλέον στους 7 στάνταρ αερόσακους του Ceed οι προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού αυξάνουν ακόμα περισσότερο την ασφάλεια, χρησιμοποιώντας ενεργητικά συστήματα προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν την πιθανότητα μιας σύγκρουσης. Τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνουν Σύστημα Υποβοήθησης Προβολέων (High Beam Assist), Σύστημα Ελέγχου Κόπωσης Οδηγού (Driver Attention Warning), Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keeping Assist) και Σύστημα Προειδοποίησης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης με Υποβοήθησης Αποφυγής (Forward Collision Warning with Forward Collision-Avoidance Assist).

KiaCeed_0000__R5A2255

Το Ceed, θα είναι το πρώτο Kia που πωλείται στην Ευρώπη και θα είναι διαθέσιμο και με Σύστημα Ακολούθησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Following Assist), μια τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης «Επιπέδου Δύο». Το Lane Following Assist ελέγχει τα αυτοκίνητα εμπρός από το Ceed σε συνθήκες επιβαρυμένης κυκλοφορίας και εντοπίζει ικανούς χώρους σε άλλες λωρίδες προκειμένου να μετακινηθεί με ασφάλεια σε αυτές κερδίζοντας χρόνο σε καταστάσεις συμφόρησης.

Παράλληλα εντοπίζει και αξιοποιεί τις διαγραμμίσεις προκειμένου να διατηρεί το Ceed στην λωρίδα του στις εθνικές οδούς και ελέγχει την επιτάχυνση, την επιβράδυνση αλλά και το σύστημα διεύθυνσης λαμβάνοντας υπόψη τα αυτοκίνητα που προπορεύονται. Το σύστημα χρησιμοποιεί εξωτερικούς αισθητήρες προκειμένου να διατηρεί μια σταθερή απόσταση από το αυτοκίνητο ακριβώς μπροστά του και είναι ενεργό σε ταχύτητες από 0 έως και 130 χλμ/ώρα.

Επιπλέον διαθέσιμες τεχνολογίες είναι το Smart Cruise Control με Stop & Go, η Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Collision Warning), η Προειδοποίηση Πίσω Κάθετης Κίνησης (Rear Cross-Traffic Collision Warning), η Έξυπνη Αυτόματη Υποβοήθηση Στάθμευσης (Smart Parking Assist) καθώς και η Αναγνώριση Πεζών με προειδοποιήσεις στο τιμόνι από το σύστημα Υποβοήθησης Αποφυγής Εμπρόσθιας Σύγκρουσης (Forward Collision-Avoidance Assist system).

Ο βασικός εξοπλισμός κάθε Ceed περιλαμβάνει το Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας, που διασφαλίζει τη σταθερότητα στο φρενάρισμα και στις στροφές ελέγχοντας το σύστημα ESC (Electronic Stability Control) του αυτοκινήτου μόλις εντοπιστεί απώλεια πρόσφυσης.

kia_ceed_shot_002_a_GMS

Πωλήσεις

Η παραγωγή του νέου Ceed θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο (Q2) του 2018 στο εργοστάσιο της Kia στη Žilina της Σλοβακίας. Διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη από τα τέλη του 2ου τριμήνου το μοντέλο θα καλύπτεται από την υπόσχεση ποιότητας της μάρκας, μέσω εγγύησης 7 ετών, ή 150.000 χιλιομέτρων.

Νίκος Τσάδαρης