Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευεργετική για κάποια μοντέλα, μεταξύ αυτών και για το Nissan Qashqai. Τη στιγμή που οι βενζινοκινητήρες του δε θα έλεγε κανείς ότι αποτελούν και αιχμή του δόρατος, οι πετρελαιοκινητήρες αναπτερώνουν τη δυναμική του.

O 1.500άρης dCi καλύπτει τη βάση, ενώ από εκεί και πάνω ο νέος 1.600άρης dCi των 130 ίππων μπορεί να υποστηρίξει ένα εύρος εκδόσεων (δικίνητες, τετρακίνητες, ακόμα και 7θέσιες). Χάρη στην ιπποδύναμή του, αλλά και κυρίως στη ροπή των 32,6 χλγμ. στις 1.750 σ.α.λ., αποτελεί ενδεικτικό παράδειγμα downsizing, υποκαθιστώντας τα 2λιτρα σύνολα, τα οποία φαίνεται ότι παύουν να έχουν λόγο ύπαρξης στη χώρα μας.

Μέχρι τώρα η μοναδική ρεαλιστική επιλογή ήταν ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας, που προσπαθούσε για το κάτι παραπάνω μέσα από ένα πολύ κοντό 5άρι κιβώτιο (με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κατανάλωση και θόρυβο). Εδώ επιτέλους υπάρχει ένα 6άρι κιβώτιο, του οποίου η μακριά κλιμάκωση υποστηρίζεται αποτελεσματικά από τα μεγάλα αποθέματα ροπής.

Ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να διατηρεί τις στροφές πάνω από τις 1.700 σ.α.λ. και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει ο κινητήρας. Αυτό φαίνεται και από μια σύντομη ματιά στις επιδόσεις, όπου η υπεροχή του ντίζελ είναι αδιαμφισβήτητη, με μοναδική εξαίρεση τις πολύ χαμηλές ρεπρίζ.

Όσο ανεβαίνουν οι στροφές, τα αποθέματα ισχύος δεν αφήνουν τον κινητήρα να λαχανιάσει, ακόμα και μέχρι τις 4.600 σ.α.λ., ενώ στο ταξίδι με 6η και 120 χλμ./ώρα το στροφόμετρο βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. και το οικονομόμετρο στα 5 λίτρα/100 χλμ.

Γενικότερα, με ένα ήπιο (αλλά επ’ ουδενί αργό) τέμπο στην οδήγηση και ακολουθώντας τις -ομολογουμένως υπερευαίσθητες- ενδείξεις για αλλαγή σχέσης, μπορεί η μέση κατανάλωση να διατηρείται γύρω στα 6 λίτρα/100 χλμ., με τα ευχάριστα νέα να έρχονται από την τετραψήφια ένδειξη της αυτονομίας και τα όποια δυσάρεστα από τους κραδασμούς στο ρελαντί (που γίνονται αντιληπτοί στο τιμόνι και στο πεντάλ του συμπλέκτη).

Για την ιστορία, αξίζει να αναφερθεί ότι η βενζινοκίνητη έκδοση 1.6 με το πολύ κοντό 5άρι σασμάν (στα 120 χλμ./ώρα το στροφόμετρο γράφει 4.000 σ.α.λ., με ανάλογα επίπεδα ηχορύπανσης) έχει μέση κατανάλωση 10,1 λίτρα/100 χλμ.

Το κόστος ξεκινά από τα 24.060 ευρώ, ενώ για τις τετρακίνητες και 7θέσιες εκδόσεις θα πρέπει, αντίστοιχα, να προσθέσετε 1.800 ευρώ και 3.300 ευρώ, ενώ σε κάθε περίπτωση αυτήν την περίοδο προσφέρεται έκπτωση 1.300 ευρώ.

Παρά τη σχετικά αλμυρή τιμή, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για έναν από τους πλέον προηγμένους πετρελαιοκινητήρες που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στην κατηγορία των 1,6 λίτρων και συνθέτουν ένα αποτελεσματικότατο SUV,το οποίο μπορεί να αποτελέσει το αντίπαλο δέος στον εδραιωμένο γερμανικό «γκρουπαρισμένο» ανταγωνισμό με τους downsized κινητήρες και την ποικιλία σημάτων.

Υπέρ: Κινητήρας, Ελαστικότητα, Κατανάλωση
Κατά: κραδασμοί στο ρελαντί, έλλειψη αυτόματου κιβωτίου

Τεχνολογία και προοπτικές

Στο πλαίσιο της συμμαχίας Nissan-Renault, είναι κοινό μυστικό ότι οι Γάλλοι είναι εκείνοι που κατέχουν την τεχνογνωσία για παραγωγή πετρελαιοκινητήρων.

Μάλιστα, πέρα από τα μοντέλα της συμμαχίας στα οποία θα φορεθεί, ο κινητήρας αυτός εντάσσεται και στη συμφωνία με την Daimler, οπότε μην απορήσετε, εάν στο μέλλον τον δούμε και σε κάποιο «έναστρο» γερμανικό μικρό μοντέλο. Άλλωστε, πληροί την προδιαγραφή Euro 5, ενώ είναι έτοιμος να καλύψει και την αυστηρότερη Euro 6.

Μιλώντας, πάντως, για τεχνολογία, οι ρίζες αυτού του κινητήρα φθάνουν ακόμα και μέχρι τη Formula 1. Ενδεικτικά μπορεί να αναφερθεί η «τετράγωνη» αρχιτεκτονική (παραπλήσια διάμετρος x διαδρομή, που επιτρέπει τη χρήση βαλβίδων μεγαλύτερης διαμέτρου, για αποτελεσματικότερη πλήρωση των θαλάμων), το εξελιγμένο σύστημα ψύξης με εγκάρσια ροή νερού και διπλό κύκλωμα στην κυλινδροκεφαλή, τη χαμηλής πίεσης ανακύκλωση καυσαερίων, τη θερμική διαχείριση μέσω της βαλβίδας (που κλείνει κατά τις κρύες εκκινήσεις, εμποδίζοντας το νερό να κυκλοφορεί γύρω από τους θαλάμους καύσης για ταχύτερη προθέρμανση), την αντλία λαδιού μεταβλητής ροής, ενώ μπορεί να συνδυαστεί με σύστημα Start/Stop και ανάκτησης της ενέργειας πέδησης, για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2.

Πηγή: 4troxoi.gr