Οι κάτοικοι της Ισπανίας, κυρίως των βόρειων επαρχιών της Αστούριας, της Καντάβριας, της Χώρας των Βάσκων, της Γαλικίας αλλά και άλλων όπως η Καστίλλη και Λεόν και η Μούρθια, επηρεάζονται από ένα λάθος υπολογισμό του εθνικού οργανισμού σιδηροδρόμων Renfe, καθώς τα 31 νέα τρένα που αγοράστηκαν για την ανανέωση του στόλου, δεν χωρούν να περάσουν από τα παλιά τούνελ των διαδρομών.

Έτσι, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα παλιά, τα οποία έχουν συμπληρώσει 30 χρόνια λειτουργίας. Το κόστος των νέων τρένων που επιβαρύνουν την τσέπη των φορολογουμένων ανέρχεται στα 258 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τα ισπανικά ΜΜΕ.

Ο πρόεδρος της τοπικής κυβέρνησης της Καντάβριας, Μιγκέλ Ανχελ Ρεβίγια, δεν πιστεύει αυτό που συμβαίνει και υποστήριξε πως πρόκειται για ένα «τεράστιο λάθος» και έπειτα άσκησε σκληρή κριτική στους υπεύθυνους που ενέκριναν την αγορά χωρίς προηγουμένως να έχουν μελετήσει τους χάρτες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που είναι απαραίτητα για να κατασκευαστούν τα σωστά τρένα. Μάλιστα, κάλεσε τους εμπλεκόμενους να παραιτηθούν, αλλά και τα καινούρια τρένα να παραδοθούν σταδιακά προκειμένου οι συνθήκες να βελτιωθούν για τους επιβάτες. Οι υπεύθυνοι παραδέχονται πως έγιναν λάθη στους υπολογισμούς.

Τώρα Renfe και Adif αλληλοκατηγορούνται και το αρμόδιο υπουργείο σταμάτησε την παραγγελία , ανανεώνοντας την, όμως η εταιρία κατασκευής των νέων τρένων θα τα παραδώσει σε τρία χρόνια. Στο μεταξύ οι κάτοικοι των περιοχών θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα παλιά τρένα.

Ωστόσο, το ζήτημα έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις μιας και τα προηγούμενα χρόνια και δη στα χρόνια της μεγάλης οικονομικής κρίσης είδαν το φως της δημοσιότητας μεγάλα σκάνδαλα που αφορούσαν σπατάλη χρημάτων στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με σταθμούς «φαντάσματα» που κόστισαν εκατομμύρια και άλλους που δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετούν χωριά με μερικές εκατοντάδες κατοίκους.