Πόσο μπορεί να κοστίσει στη Boeing η κρίση με τον στόλο των 737 Max

Το δυστύχημα στην Αιθιοπία άνοιξε τον Ασκό του Αιόλου


ΚΟΣΜΟΣ
11:02
14/03/2019
Πόσο μπορεί να κοστίσει στη Boeing η κρίση με τον στόλο των 737 Max
7
loading

Η κρίση με τον στόλο των αεροσκαφών 737 Max εκτιμάται πως μπορεί να είναι για τη Boeing χειρότερη κι από εκείνη που είχε καθηλώσει το 2013 τα Dreamliner.

Απρόβλεπτος παράγοντας είναι εν προκειμένω οι συνέπειες στη φήμη της εταιρείας μετά τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών.

Το βραχυπρόθεσμο κόστος της πιθανής επιδιόρθωσης του λογισμικού είναι μάλλον διαχειρίσιμο για τη Boeing, αλλά το μεγαλύτερο οικονομικό κόστος είναι άγνωστο καθώς εξαρτάται από το εάν θα κλονιστεί η εμπιστοσύνη των αεροπορικών εταιρειών στο εν λόγω τζετ, το οποίο καταγράφει και τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Σύμφωνα με τους New York Times, υπάρχουν παραγγελίες για 4.600 τέτοια αεροπλάνα, που μεταφράζονται σε μελλοντικά έσοδα ύψους 550 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Μετά το δεύτερο δυστύχημα, που σημειώθηκε στην Αιθιοπία την Κυριακή, οι μετοχές της Boeing κατέγραψαν πτώση σχεδόν 11%.

Με όλα τα αεροσκάφη Max να είναι πλέον καθηλωμένα διεθνώς, προτεραιότητα της Boeing είναι να διορθώσει το πρόβλημα. Στην κατεύθυνση αυτή η εταιρεία συνεργαζόταν ήδη με τις αμερικανικές αρμόδιες αρχές για να αναπτυχθούν το update του λογισμικού και νέες οδηγίες εκπαίδευσης, μετά το δυστύχημα στην Ινδονησία, τον Οκτώβριο. Η ενημέρωση του λογισμικού αναμένεται τον επόμενο μήνα, αλλά η τελική λύση μπορεί να χρειαστεί ακόμα περισσότερο χρόνο, ανάλογα με το τι θα καθορίσουν οι αναλυτές ως αίτιο της συντριβής στην Αιθιοπία.

Όσο περισσότερος χρόνος χρειαστεί για να βρεθεί η λύση, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το τίμημα. Η επιδιόρθωση της μπαταρίας του Dreamliner σήμανε 465.000 δολάρια ανά αεροσκάφος, σύμφωνα με αναλυτές. Με βάση αυτό, η Boeing μπορεί να χρειαστεί να ξοδέψει 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να επιλύσει τα ζητήματα των Boeing 737 Max.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αεροπορικές εταιρείες που έχουν 350 συνολικά τέτοια αεροσκάφη στον στόλο τους, έχουν αρχίσει να ζητούν αποζημιώσεις για τις απώλειές τους, όσο τα αεροπλάνα παραμένουν στο έδαφος. Πιστεύεται πως κοστίζει ένα εκατομμύριο δολάρια το να δοθεί τζετ αντικατάστασης για τρεις μήνες.

Η Boeing είναι πιθανό να αντιμετωπίσει νομικές ενέργειες και από τις οικογένειες των επιβατών που σκοτώθηκαν στα δύο δυστυχήματα.

Ασφαλώς, μία εταιρεία του μεγέθους της Boeing, με έσοδα που ξεπερνούν τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο- πιθανότατα μπορεί να απορροφήσει αυτά τα κόστη. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι όμως το πώς θα διαχειριστεί τις μελλοντικές παραγγελίες. Εάν οι παραδόσεις θα καθυστερήσουν, επειδή θα απαιτηθεί κάποιος ανασχεδιασμός του αεροσκάφους, η κατασκευάστρια εταιρεία θα κληθεί να προσφέρει μειωμένες τιμές στους πελάτες της.

Υπάρχει κι ένας ευρύτερος κίνδυνος, εάν το πλήγμα στα Max διαρκέσει. Η Boeing να χάσει ορισμένους στρατηγικούς πελάτες μακροπρόθεσμα. Αυτό θα έδινε πλεονέκτημα στον ευρωπαϊκό ανταγωνιστή της, την Airbus. Δεν φαίνεται πάντως να επίκεινται ακυρώσεις παραγγελιών αυτή τη στιγμή.

Αυτό που είναι υπαρκτό, και μπορεί να βλάψει την Boeing, είναι η υποψία πως είχε προνομιακές σχέσεις με την εποπτεύουσα αρχή της, την αμερικανική Federal Aviation Administration.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

7
σχόλια
  1. avatar Yan

    Μεγάλη βρωμιά στη Boeing. Είχα δει ένα ντοκιμαντερ για κάποια απίστευτα πράγματα σε βιομhχανική κατασκοπεία και μίζες για να πάρει δουλειές από την AirBus.

  2. avatar Λευτέρης1983

    Είμαι ηλεκτρολόγος και είμαι σίγουρος ότι οι μηχανικοί διαθέτοντας πολλαπλάσιες γνώσεις και ειδίκευση από αυτές που θα μπορούσα εγώ να έχω κάνουν το καλύτερο. Άλλωστε για αυτό το λόγο κατασκευάζεται το αεροσκάφος για να πετάει με ασφάλεια.Επίσης καταλαβαίνω πόσο δύσκολο είναι να πετάξει ένα αεροπλάνο. Μιλάμε όμως για μία εταιρία που δεν έχει άμεμπτο ιστορικό ασφαλείας και μαζί με άλλες εταιρίες κέρδισε στον ανταγωνισμό το Concorde με σαφώς καλύτερο ιστορικό. Κάθε φορά που βλέπω την εκπομπή Mayday και κάθε φορά που ακούω για αεροπορικό δυστύχημα θέλω να ξέρω ότι η γνωστή στατιστική ότι το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μέσο μετακίνησης δεν είναι πρόσχημα για να προσπαθούν (σε επιχειρηματικό επίπεδο όχι μόνο οι μηχανικοί) κάτι λιγότερο.

  3. avatar Λευτέρης1983

    Σιγά μην τους νοιάζει. Σαφώς και θα χαθούν χρήματα αλλά τέτοια συμβαίνουν στης μεγάλες επιχειρήσεις. Αν και πολύ σπάνιο μακάρι να γίνει αλλαγή νοοτροπίας στον σχεδιασμό και της δοκιμές των αεροσκαφών. Το πάθημα θα γίνει μάθημα ή η Boeing θα αποδείξει ότι της αξίζει η κακή φήμη που απέκτησε. Η ιστορία θα δείξει.

    1. avatar Stateless

      Όταν θα μπεις και θα δουλέψεις σε εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών τότε θα καταλάβεις γιατί από τα τόσα εκατομμύρια εξαρτήματα που έχει ένα αεροπλάνο η Ελλάδα δεν μπορεί να φτιάξει ούτε παξιμάδι!!!!
      Έχω δουλέψει 9 χρόνια στην Inflite engineering services του Manchester.
      Αυτά που γίνονται σε αυτόν το χώρο, είναι "μυθικά" για τα ελληνικά δεδομένα.
      Η ασφάλεια είναι πάνω από όλα.

      1. avatar zampoa

        και ομως μεχρι το 2005 που δουλεβα στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ φτιαχναμε εξαρτηματα για την Boeing και για τους PATRIOT , τεχνωγνοσια υπαρχει σε καποιες εταιριες στην Ελλαδα οι πολιτικοι μας ειναι για τον [..]

        1. avatar Stateless

          Πρέπει να με ξέρεις εσύ. Και γω patriot έχω δουλέψει μέχρι το 2004. Από την ιντρακομ τη πήραμε τη δουλειά.
          "Μικρόν" σου λέει τίποτα?

    2. avatar supercat

      δεν εχεις δικαιο φιλε μου το πρωτο πραγμα που ενδιαφερει τους μηχανικους είναι η ασφαλεια. χαρη στην ασφαλεια κανουν τοσες πωλήσεις. χωρις να ξερουμε τα αιτια των 2 ατυχημάτων μην κρινουμε.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει