Υπάρχει μάλλον λόγος που ο παππούς μας απολαμβάνει ακόμα τους ήχους του «βασιλιά» Έλβις και εμείς παραμένουμε κολλημένοι με τους Bon Jovi, ένα συγκρότημα που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε στην εφηβεία μας. Σε αυτό καταλήγει η πρόσφατη μελέτη της πλατφόρμας στριμαρίσματος μουσικής Deezer, που ρώτησε 1.000 Βρετανούς για τις μουσικές τους προτιμήσεις. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι άνθρωποι τείνουν να αναπτύσσουν αυτό που αποκαλούν «μουσική παράλυση» κοντά στην ηλικία των 30, σταματούν να ακούν δηλαδή άλλους καλλιτέχνες και να ψάχνονται μουσικά και μένουν σε όσα ξέρουν και αγαπούν. Οι μουσικές αναζητήσεις αγγίζουν ταβάνι στην ηλικία των 24 ετών, καθώς το 75% των ερωτώμενων ανέφερε πως αναζητεί νέα ακούσματα και ακούει τουλάχιστον 10 κομμάτια διαφορετικών ειδών τη βδομάδα. 373621339 Κι ενώ η μελέτη έχει αναμφίβολα τα μεθοδολογικά της ψεγάδια, καθώς πρόκειται πρωτίστως για στατιστική ανάλυση, η επιστήμη έρχεται να υποστηρίξει τα ευρήματά της. Αρκετές έρευνες έχουν υποδείξει πως οι άνθρωποι τείνουν να γίνονται λιγότερο ανοιχτοί και δεκτικοί σε νέες εμπειρίες όσο μεγαλώνουν. Μία μάλιστα βρήκε πως είναι κατά τα εφηβικά μας χρόνια που κορυφώνεται αυτό και η κάτω βόλτα αρχίζει από τα 20 κιόλας χρόνια! Την ίδια ώρα, ο επιστήμονας Seth Stephens-Davidowitz έχει υποδείξει εδώ και καιρό σε άρθρο του στους «New York Times» πως τα τραγούδια που αγαπούσαμε στην εφηβεία μας (κυρίως μεταξύ 11-14 ετών) είναι τελικά αυτά που θα στριμάρουμε περισσότερο σε γνωστές πλατφόρμες όπως το Spotify. Το παράθυρο των μουσικών αναζητήσεων κλείνει λοιπόν όσο μεγαλώνουμε και τίποτα μάλλον δεν μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό…