Να πώς θα αποικίσουμε τελικά τον Άρη

Δεν θα χρειαστεί να πάρουμε τίποτα άλλο μαζί μας, παρά μόνο ένα πράγμα

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΝΕΑ
17/09/2020
Να πώς θα αποικίσουμε τελικά τον Άρη

Όταν θα φτάσουμε στο σημείο να δημιουργήσουμε μόνιμες αποικίες στον Κόκκινο Πλανήτη, δεν θα χρειαστεί να μεταφέρουμε τίποτα από τη Γη.

Κι αυτό γιατί οι αστροναύτες θα είναι σε θέση να κατασκευάσουν εργαλεία και να χτίσουν κτίσματα επιτόπου. Κουβαλώντας στον Άρη ένα μόνο βασικό συστατικό, αφήνοντας τα ορυκτά του χώματος του πλανήτη να κάνουν όλη τη δουλειά!

Αυτό μας λέει μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε προσφάτως και θεωρεί πως το μυστικό για τον αποικισμό του Άρη κρύβεται στη χιτίνη, μια οργανική ουσία με μεγάλα ινώδη μόρια που συναντάμε στα κύτταρα των τοιχωμάτων των μυκήτων. Αλλά και στους εξωσκελετούς των αρθρόποδων και στις φολίδες ερπετών και αμφιβίων.

Η χιτίνη μπορεί να αναμειχθεί εύκολα με χώμα από τον Άρη, επιτρέποντας έτσι στους πρώτους ανθρώπινους εποίκους εκεί πάνω να κατασκευάσουν ένα νέο υλικό χωρίς τη χρήση ειδικού εξοπλισμού ή ενέργειας.

Αυτό μας λένε οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας και Σχεδιασμού της Σιγκαπούρης. Όσο για την ίδια τη χιτίνη, μπορεί να προέλθει από τα έντομα, τα οποία με βάση την υψηλή πρωτεϊνική τους αξία, μπορούν άνετα να αποτελέσουν τη βασική διατροφή μιας επανδρωμένης αποστολής. Η εξαγωγή της χιτίνης θα είναι εδώ ένα απλό υποπροϊόν της κατανάλωσης εντόμων.

Για να ελέγξουν την υπόθεσή τους, οι επιστήμονες ανέμειξαν ένα οργανικό πολυμερές που πήραν από γαρίδες (και μοιάζει δομικά με τη χιτίνη) και ορυκτά σαν αυτά που υπάρχουν στο έδαφος του Άρη.

Χρειάστηκαν μόνο νερό και λίγες βασικές γνώσεις χημείας. «Μοιάζει με μπετό, αλλά είναι πολύ πιο ελαφρύ. Σαν πολύ ελαφρύς βράχος», λέει ο επικεφαλής της μελέτης Javier Fernandez.