Προβληματική είναι η διατύπωση ορισμένων θεμάτων στην Ιστορία Κατεύθυνσης σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων. Συγκεκριμένα η Ένωση αναφέρει ότι στο θέμα Α1α ζητείται ο ορισμός Αγροτική μεταρρύθμιση χωρίς να υπάρχει αναφορά σε συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Η αγροτική μεταρρύθμιση συνδέεται με συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα, τα οποία συμπεριλαμβάνονται σε ολόκληρο το κεφάλαιο του βιβλίου, σσ. 42-45.

Ανάλογο πρόβλημα εντοπίζεται από την Ένωση Φιλολόγων και στο θέμα Α1γ, δεδομένου ότι στο σχολικό εγχειρίδιο στις σελίδες 96 και 144 υπάρχουν αναφορές στο θέμα και όχι στο περιεχόμενο της συνθήκης. Επομένως, τα δύο συγκεκριμένα θέματα θα μπορούσαν να τεθούν ως ανοικτού τύπου ερωτήσεις και όχι ως ορισμοί.

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων υποστηρίζει ότι τα θέματα κάλυπταν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης ενώ οι ιστορικές πηγές προσφέρονται για αναπαραγωγική παρά για συνθετική εργασία και δεν προωθούν την ιστορική σκέψη.

Επίσης αναφέρει ότι στο Γ1α σημαντικό μέρος των απαιτούμενων ιστορικών γνώσεων αφορά σε αριθμητικά μεγέθη (αριθμός βουλευτικών εδρών), ενώ στο ερώτημα β στο Δ1, σε σχέση με τον πίνακα, η απάντηση είναι αυτονόητη . Επιπρόσθετα, ο τρόπος με τον οποίο δίνονται ορισμένες από τις βιβλιογραφικές παραπομπές δεν είναι σωστός.

Όσον αφορά τα θέματα της Φυσικής η Ένωση Ελλήνων Φυσικών τα χαρακτηρίζει αρκετά καλά τόσο από πλευράς στόχευσης ως προς τις γνώσεις που πρέπει να έχουν αποκτήσει οι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στις σχολές αυτών των κατευθύνσεων, όσο και από πλευράς επιστημονικού ενδιαφέροντος και επιπέδου

Παρ όλα αυτά επισημαίνει ότι ο χρόνος των τριών ωρών είναι οριακός για την επεξεργασία των θεμάτων. Σχετικά με τα ερωτήματα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι η Ένωση Φυσικών τονίζει ότι το Α3 ουσιαστικά επιδέχεται περισσότερης της μιας απάντησης μια και η εκφώνηση για το αλγεβρικό άθροισμα των ροπών ως προς οποιοδήποτε σημείο του στερεού ενώ το ορθό είναι ως προς το κέντρο μάζας του στερεού. Επίσης η Ένωση Φυσικών αναφέρει ότι το Β3 έτσι χωρίς τη διευκρίνιση είχε ως προφανή επιλογή την iii αφού m1<m2. Επίσης θεωρεί πως στο θέμα Β τα ερωτήματα Β1 και Β3 αναφέρονται σχεδόν στο ίδιο πεδίο γνώσης.