Πολλαπλά οφέλη για την ενίσχυση του τουρισμού, προσδοκά η κυβέρνηση από τη διακρατική Συμφωνία για τη δημιουργία του Λειτουργικού Τμήματος Εναέριου Χώρου BLUE MED. Πρόκειται για τη συμφωνία που υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2012 από τους υπουργούς Μεταφορών Ελλάδας, Κύπρου, Ιταλίας και Μάλτας και κυρώθηκε σήμερα από τη Βουλή.

«Δεν ενοποιείται ο ενιαίος χώρος των κρατών – μελών. Γίνεται μόνο ενιαία διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας», εξήγησε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος και διευκρίνισε ότι «δεν γίνεται καμία ενοποίηση των FIR». Όπως τόνισε, το μέγιστο όφελος είναι οικονομία κλίμακας, ενώ η χώρα μας με τη συμφωνία αυτή εκπληρώνει υποχρεώσεις που απορρέουν από το πλαίσιο για τον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό. Η συμφωνία επιτυγχάνει μείωση των καθυστερήσεων των πτήσεων προς όφελος της ανάπτυξης του τουρισμού και διατηρεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδα, λόγος για τον οποίο εξαιρέθηκαν οι διάδρομοι αναχαιτίσεων.

Η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Ραχήλ Μακρή σημείωσε ωστόσο ότι η συμφωνία είναι ελλιπής σε ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια και επέστησε την προσοχή της κυβέρνησης ώστε να μην έχουμε επανάληψη του φαινομένου των γκρίζων ζωνών και στο FIR. «Δεν θα ψηφίσουμε μια ελλιπή και εν δυνάμει επικίνδυνη για τα συμφέροντα της χώρας, συμφωνία», δήλωσε η βουλευτής.

Από το ΣΥΡΙΖΑ ο Γιώργος Σταθάκης ανέφερε ότι στην περίπτωση του Blue Med, ο επανασχεδιασμός των αεροδιαδρόμων της ΕΕ, θα διευκολύνει μια αυξανόμενη κινητικότητα αλλά υπάρχουν θέματα που δημιουργούν επιφυλάξεις κυρίως στο σκέλος των διαπραγματεύσεων ως προς το οικονομικό θέμα με δεδομένο ότι η ελληνική τιμολόγηση είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη αλλά και ως προς το γεωπολιτικό θέμα. Ο βουλευτής δήλωσε ότι κόμμα του ψηφίζει παρών και επισήμανε ότι αυτή τη στιγμή προωθείται η πλήρης ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων και η ίδια η ενοποίηση του εναέριου χώρου θα γίνει και αυτή με όρους ιδιωτικοποίησης.

Τη συμφωνία καταψήφισε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος εκτιμώντας ότι πάμε σε επανασχεδιασμό του εναέριου χώρου.

Υπέρ της συμφωνίας δήλωσε ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Θωμάς Ψύρρας λέγοντας ότι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα μιας Ευρώπης που χρειάζεται την ενοποίηση. Επισήμανε ωστόσο ότι υπάρχουν όμως δύο ζητήματα που σχετίζονται με τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης δήλωσε ότι καταψηφίζει τη σύμβαση όχι μόνο για τη διαχειριστική ενοποίηση του εναέριου χώρου αλλά και για την πολιτική της ΕΕ για τον εναέριο χώρο που για μια ακόμη φορά γίνεται με όρους που θέλει το κεφάλαιο.