Με βασικό συμπέρασμα ότι μόνο τα πιστοποιημένα κρητικά προϊόντα που θα τηρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας και ενιαία ονομασία προέλευσης, δηλαδή το brand name «ΚΡΗΤΗ», θα μπορούν να έχουν αναγνωρισιμότητα, καθιέρωση και καταξίωση στη διεθνή και εγχώρια αγορά, ολοκληρώθηκε στο Ηράκλειο η ημερίδα που διοργάνωσε η περιφέρεια Κρήτης και η Αγροδιατροφική Σύμπραξη.

Στην ημερίδα είχαν προσκληθεί φορείς του πρωτογενή τομέα, του εμπορίου-μάρκετινγκ, αλλά και εκπρόσωποι μεγάλων εταιρειών που παράγουν επώνυμα προϊόντα ελαιολάδου και κρασιού σε Ιταλία, Γαλλία και μετέφεραν τις καλές πρακτικές που ακολουθούν για την προώθηση των προϊόντων τους στο εξωτερικό.

Στον χαιρετισμό του, ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε ότι «μέσα από τον στρατηγικό σχεδιασμό της περιφέρειας για τον πρωτογενή τομέα, επιχειρούμε την πιστοποίηση των ποιοτικών μας προϊόντων που παράγονται στο νησί, που με την ενιαία ονομασία «ΚΡΗΤΗ» θα γίνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικά αλλά και αναγνωρίσιμα στο εξωτερικό».

Ο κ. Αρναουτάκης περιέγραψε την πολιτική διασύνδεσης του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό που ακολουθεί η περιφέρεια, γιατί «μόνο έτσι μπορούμε να χτίσουμε ότι έχει ανάγκη η Κρήτη, ώστε να μπει σε μια νέα τροχιά, να ξεπεράσει τις αδυναμίες της και να επενδύσει στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα».

«Σημαντική επιδίωξη μας είναι τα προϊόντα και ο τουρισμός της Κρήτης να αποκτήσουν τη δική τους ονομασία, τα δικά τους διακριτικά. Για την υλοποίηση αυτού του στόχου, η περιφέρεια Κρήτης προχωρά στην καθιέρωση της εμπορικής ονομασίας “ΚΡΗΤΗ” για την αναγνώριση και πιστοποίηση των εξαιρετικά ποιοτικών αγροτικών προϊόντων και τουριστικών υπηρεσιών του νησιού μας στο εξωτερικό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αρναουτάκης.
 
Η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου παρουσίασε αναλυτικά τις προδιαγραφές ποιότητας που θα πρέπει να τηρεί ένα προϊόν για να αποκτήσει το brand name «ΚΡΗΤΗ», ώστε να έχει ενισχυμένη παρουσία στην εγχώρια και διεθνή αγορά και προσέθεσε ότι «η περιφέρεια Κρήτης έχει έτοιμο το μηχανισμό πιστοποίησης, που θα πρέπει να διαθέτει ο κάθε παραγωγός στο νησί, προκειμένου να αποκτήσει το σήμα ποιότητας “ΚΡΗΤΗ”».

Από την πλευρά του, ο Ιταλός, ειδικός γεωπόνος σε θέματα ποιότητας και εμπορίας ελαιολάδου, κρασιού, και επαγγελματίας γευσιγνώστης ελαιολάδου, D’ Errico Nazzario, που είχε προσκληθεί στην ημερίδα, αναφέρθηκε στις προϋποθέσεις διασφάλισης της ποιότητας και στις πρακτικές αποτελεσματικού μάρκετινγκ των τοπικών προϊόντων, τονίζοντας ότι «θα πρέπει να γίνει απολύτως κατανοητό σε όλους τους παραγωγούς, ότι αν δεν παράγουν πιστοποιημένα ποιοτικά προϊόντα δεν μπορούν να έχουν τύχη στο εξωτερικό», και προσέθεσε πως «με την ενιαία ταυτότητα-ονομασία στα προϊόντα δίνεται υπεραξία και γίνονται πολύ πιο εύκολα αναγνωρίσιμα, τόσο στην ελληνική, όσο και τη διεθνή αγορά».

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, ανέπτυξαν τις πρακτικές που ακολουθούν για την προώθηση των προϊόντων τους, η Marina Colona, επιχειρηματίας ελαιολάδου, που μίλησε για τη σημασία της ποιότητας και του μάρκετινγκ στο προϊόν, ο Bertrand de Sercey, διευθυντής μάρκετινγκ σε εταιρεία οίνου, που αναφέρθηκε στην προώθηση του κρασιού στις διεθνείς αγορές, ο πρόεδρος του παραρτήματος Κρήτης του ΓΕΩΤΕΕ Αλέξανδρος Στεφανάκης, που μίλησε για τα πρότυπα και τις προδιαγραφές των πιστοποιημένων κρητικών προϊόντων, και ο πρόεδρος της “Hellas Cert” Μανόλης Δεληγιαννάκης, που αναφέρθηκε στο ρόλο της πιστοποίησης για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων.