Συζητήσεις διεξάγονται για τη δημιουργία νέας εξόδου στην Αττική Οδό στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση.
Το επικρατέστερο σενάριο που εξετάζεται προβλέπει τη δημιουργία νέας εξόδου στον αυτοκινητόδρομο στο ύψος της Μεταμόρφωσης, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η κυκλοφορία από και προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
Σήμερα, στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, τα οχήματα που κινούνται στον κλειστό αυτοκινητόδρομο προς Ελευσίνα και όταν επιθυμούν να κατευθυνθούν προς Λαμία ή Πειραιά χρησιμοποιούν μία κοινή έξοδο, γεγονός που δημιουργεί έντονη συμφόρηση, ειδικά σε ώρες αιχμής.
Η λύση που εξετάζεται προβλέπει τη δημιουργία μιας επιπλέον εξόδου με κατεύθυνση αποκλειστικά προς Πειραιά, ώστε να διαχωριστεί η ροή των οχημάτων και να μειωθεί η πίεση στον υπάρχοντα κόμβο.
Έργα υποδομών
Ωστόσο, όπως ξεκαθαρίζουν αρμόδιες πηγές, το μέτρο αυτό έχει χαρακτήρα προσωρινό και αποσκοπεί στην ανακούφιση, έως ένα βαθμό, του κυκλοφοριακού προβλήματος. Δεν θεωρείται δομική λύση για τη συνολική αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού, για την οποία απαιτείται ένας πιο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός. Με άλλα λόγια, απαιτούνται ολοκληρωμένες λύσεις, όπως το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης που αφορά στην κατασκευή κλειστού αυτοκινητοδρόμου 3,8 χλμ. από την Λεωφ. Κύμης στην Αττική Οδό μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλυφτάκη.
Στον αντίποδα, σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το έργο του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά για το οποίο το υπουργείο Υποδομών φέρεται να έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Το έργο, που θα αμβλύνει το κυκλοφοριακό φορτίο της Δυτικής Αττικής και ιδίως τον κόμβο της Λεωφόρου Αθηνών με τη Λεωφόρο Σχιστού, έχει συνολικό προϋπολογισμό 36 εκατ. ευρώ και χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης 36 μήνες.