Η ελληνική εφευρετικότητα που στέλνει τον Τζορτζ Κλούνεϊ για… τσάι

Ιστορίες startupers με την επιγραφή «made in Greece»


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
14:36
04/03/2019
Η ελληνική εφευρετικότητα που στέλνει τον Τζορτζ Κλούνεϊ για… τσάι
3
loading

Η νεοφυής επιχειρηματικότητα είναι ένας όρος που κερδίζει όλο και περισσότερο χώρο στην Ελλάδα. Οι startuppers είναι συνήθως νέοι άνθρωποι, πολλοί από τους οποίους, παράλληλα με την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, συνεχίζουν και τις σπουδές τους. Ίσως εκεί βρίσκεται και το «κλειδί» της επιτυχίας.

Το επιχειρηματικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται, έχει δρόμο ακόμη για να χαρακτηριστεί ειδυλλιακό, έπειτα από την παρατεταμένη και σε πολλαπλά επίπεδα κρίση. Ωστόσο, αποτελεί μια… χαραμάδα ελπίδας. Είναι, όμως, η νεοφυής επιχειρηματικότητα η απάντηση για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας; Μέσα από αυτήν θα ανασχεθεί το brain drain; Είναι μία πραγματικότητα: Αυτή είναι η απάντηση, που παίρνει κανείς μιλώντας με τους ανθρώπους, οι οποίοι αποφάσισαν να τολμήσουν.

Το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων συνάντησε και συνομίλησε με τους Έλληνες startuppers, οι οποίοι μετέβησαν στη Θεσσαλονίκη, για να παρουσιάσουν στην έκθεση Detrop - Oenos 2019 της Helexpo τις λύσεις και εφαρμογές που ανέπτυξαν για τον αγροδιατροφικό τομέα. Πρόκειται για το «Digital Greece: AgriFood edition», μία πρωτοβουλία του Digital Greece της ΔΕΘ - HELEXPO και του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής και Τηλεπικοινωνιών, με την επιμέλεια και τον συντονισμό των Industry Disruptors Game Changers.

«Η Ελλάδα, χάρη στη μοναδική πρωτογενή της παραγωγή, μπορεί και οφείλει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο παγκοσμίως στον κλάδο των τροφίμων και ποτών. Όμως, τα εξαιρετικά προϊόντα της ελληνικής γης εξάγονται ανά τον κόσμο, συχνά χωρίς επεξεργασία, χωρίς τυποποίηση, χωρίς branding. Ο συνδυασμός τους με τις νέες ιδέες, την καινοτομία, τη φρέσκια ματιά των νέων Ελλήνων επιστημόνων των startups θα δώσει στη χώρα μας τη δυνατότητα να φέρει το μεγαλύτερο μέρος της προστιθέμενης αξίας πίσω στον τόπο μας, εδώ όπου ανήκει», εξήγησε ο Γιώργος Χριστοφορίδης, σύμβουλος της Helexpo, αρμόδιος για το project #DigitalGreece powered by ΥπΨΗΠΤΕ.

«Για τον λόγο αυτό, η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων και Ποτών - ΔΕΤΡΟΠ της Helexpo συνιστά το ιδανικό σημείο συνάντησης των επαγγελματιών του χώρου με την ελληνική καινοτομία, μέσω της πρωτοβουλίας #DigitalGreece, που χρηματοδοτεί το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης», εκτίμησε.

«Συστήνοντας στον Τζορτζ τους 12 θεούς...»

Ο Φίλιππος Ζεμπίλας είναι γενικός διευθυντής της «12 Gods». Πτυχιούχος ανθοκομίας, έχει εργαστεί στον Εθνικό Κήπο και το Προεδρικό Μέγαρο. Εδώ και δέκα χρόνια ασχολείται εντατικά με την αγροτική παραγωγή, προσπαθώντας να μετουσιώσει τις γνώσεις και την εμπειρία του σε καινοτομία και προστιθέμενη αξία για τα προϊόντα. Κατάφερε να δημιουργήσει τις μόνες κάψουλες με βότανα, σχεδιασμένες για χρήση αποκλειστικά στις γνωστές -όσο κι ο ηθοποιός Τζορτζ Κλούνεϊ που τις διαφημίζει- συσκευές καφέ εσπρέσο.

«Ο στόχος ήταν να φτιάξουμε ένα προϊόν, το οποίο να κάνει τη διαφορά στην αγορά, μέσα από προϊόντα, όπως τα ελληνικά βότανα, που είναι διεθνώς αναγνωρισμένα. Για πρώτη φορά παρουσιάζουμε μια κάψουλα συμβατή με τις συσκευές αυτές, γεμισμένη με χαρμάνια ελληνικών βοτάνων. Έχουμε συνεργασία με το επιστημονικό πάρκο της Πάτρας, ώστε να αποδώσουμε τις ευεργετικές ιδιότητες των βοτάνων για τον ανθρώπινο οργανισμό και να μας δώσουν τις πιστοποιήσεις που χρειαζόμαστε. Είμαστε στη θερμοκοιτίδα του ΕΒΕΑ και της Περιφέρειας Αττικής, έχουμε την υποστήριξη του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής γι' αυτό που κάνουμε», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Σοκολατένιοι χουρμάδες... χωρίς φόβο, αλλά με πάθος»

Σε μια κορεσμένη αγορά με χιλιάδες τέτοια προϊόντα, τι μοναδική καινοτομία μπορεί να προτείνουν δύο νέοι άνθρωποι, που με αυτοπεποίθηση αξιοζήλευτη δηλώνουν έτοιμοι να κατακτήσουν τον κόσμο της ενεργειακής μπάρας; Στο Πολυτεχνείο οι άνθρωποι μαθαίνουν να χτίζουν σπίτια, να φτιάχνουν χάρτες, να οργανώνουν πόλεις, λέει η κοινή λογική, όμως ο Αναστάσης Στοφόρος και ο Φαίδων Μίχος είναι δύο μηχανικοί που αξιοποίησαν τις γνώσεις τους ως μηχανικοί, με όραμα να ...χτίσουν οι άνθρωποι υγιές σώμα. Παράγουν φρέσκιες μπάρες ενέργειας, χωρίς καμία προσθήκη ζάχαρης ή συντηρητικών.

«Έχουμε ξεκινήσει το τελευταίο οκτάμηνο στον δικό μας χώρο, όπου παράγουμε και συσκευάζουμε τα προϊόντα. Η βάση μας είναι στην Αθήνα, στην Ηλιούπολη, και είμαστε πλέον σε ένα δίκτυο 70 καταστημάτων -κυρίως καταστήματα ντελικατέσεν και βιολογικών προϊόντων. Παράλληλα, αναπτύσσουμε και τα νέα μας προϊόντα. Προς το παρόν διαθέτουμε μπάρες σε τρεις γεύσεις, χαρούπι- πορτοκάλι, φυστικοβούτυρο και μήλο- κανέλλα. Όλα τα προϊόντα έχουν σαν βάση τους χουρμάδες, από τους οποίους παίρνουμε όλα τα φυσικά σάκχαρα σε συνδυασμό με τους ξηρούς καρπούς και τα αρωματικά», σημείωσαν -μεταξύ άλλων.

«Η καινοτομία μας έχει να κάνει με το ότι δε χρησιμοποιούμε καθόλου ζάχαρη, ούτε συντηρητικά και παρότι το προϊόν είναι ωμό έχει διάρκεια ζωής ένα έτος. Το προϊόν μας δεν έχει να ζηλέψει τίποτε, έχει χαρακτηριστικά που μπορούν να προωθήσουν και την ελληνική γη γιατί χρησιμοποιούμε πρώτες ύλες από Έλληνες μικροπαραγωγούς», προσέθεσαν.

«Μέλι σε συσκευασία κοσμήματος...»

Ο Νίκος Βλαχούδης είναι ιδρυτής της Nirra, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και τυποποίηση premium μελιού. «Παράγουμε τέσσερις ποικιλίες, το μέλι πεύκου, δάσους, άγριας βελανιδιάς και από άγρια καστανιά. Η καινοτομία μας είναι ότι πέρα από την υψηλή ποιότητα του μελιού, προσπαθούμε, μέσα από τη συσκευασίες μα, να επεκτείνουμε την εμπειρία του χρήστη», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ποιος αγοράζει, όμως, μέλι σε πολυτελείς κασετίνες δώρου; «Δραστηριοποιούμαστε στις αγορές του εξωτερικού αλλά και στην Ελλάδα. Έχουμε συνεργασία με food boutiques, με πολυτελή ξενοδοχεία και concept stores», απαντά ο κ. Βλαχούδης.

«Είμαστε ακόμη φοιτητές»

Ο Νίκος Κωφοκότσιος και ο Δημήτρης Ψαθάς παράγουν ελαιόλαδο και ελιές. Εξαιρετικά παρθένο και αγουρέλαιο και ελιές Χαλκιδικής και Καλαμών. Έχουν φτιάξει τέσσερις ξεχωριστές συνταγές για τις φυσικής ωρίμανσης ελιές.

«Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό προϊόν και ταυτόχρονα μια συσκευασία που θα μπορεί να προσελκύσει τον κόσμο. Θέλουμε να συνδυάσουμε το παλιό ντιζάιν, όπως το πήλινο δοχείο που βγήκε χθες στην αγορά. Έχουμε στόχους για το μέλλον. Είμαστε δύο χρόνια στην αγορά, αλλά δεν ασχολούμαστε μόνο με αυτό, καθώς ...είμαστε ακόμη φοιτητές», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Ένας θησαυρός στα σκουπίδια»

Ο Μάριος Βλαχογιάννης και η Ελένη Φωκά παρουσιάζουν την Coffeco, την εταιρεία που στηρίζεται πάνω στη φράση «from trash to treasure», καθώς προσπαθούν να δώσουν αξία σε κάτι που θεωρείται ότι είναι για πέταμα.

«Αξιοποιούμε τα υπολείμματα του καφέ εσπρέσο και βγάζουμε μέσα από αυτά διάφορες θρεπτικές αντιοξειδωτικές και αντιμικροβιακές ουσίες που είναι πάρα πολύ θρεπτικές για τον ανθρώπινο οργανισμό και λειτουργούν σαν φυσικά συντηρητικά στα προϊόντα που μπαίνουν, σε προϊόντα από τις βιομηχανίες τροφίμων, από τις βιομηχανίες καλλυντικών. Λειτουργούν ως φυσικά συντηρητικά. Απομονώνουμε μέσα από τα υπολείμματα του καφέ τις ενώσεις που λέγονται πολυφαινόλες, που γενικότερα βλέπουμε ότι χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο από τις βιομηχανίες που ψάχνουν καινούργιους τρόπους να δώσουν υπεραξία στα προϊόντα τους», εξήγησαν.

Με σύμμαχο το... DNA

Η Biocos είναι εταιρεία βιοτεχνολογίας και πληροφορικής. «Χρησιμοποιούμε την πληροφορία του γενετικού κώδικα (DNA) για να ιχνηλατήσουμε την αλυσίδα παραγωγής, για να προστατεύσουμε τις εταιρείες τροφίμων από πράξεις νοθείας και να τους επιτρέψουμε να δώσουν υπεραξία στο τελικό προϊόν επικοινωνώντας το στον καταναλωτή», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στέλιος Αρχοντάκης.

Πώς γίνεται αυτό; «Για την ώρα έχουμε βγάλει σαν προϊόν τη δυνατότητα να μπορούν να εντοπιστούν οι ποικιλίες που βρίσκονται σε ένα ελαιόλαδο. Αυτό επιτρέπει στον καταναλωτή, όταν αγοράζει ένα ελαιόλαδο που γράφει ότι είναι μια συγκεκριμένη ποικιλία να ξέρει ότι είναι πραγματικά αυτή και δεν περιέχει μία άλλη ποικιλία ή ένα σπορέλαιο», απάντησε. Η τεχνολογία της εταιρείας ήδη έχει βγει στην αγορά και την έχουν αξιοποιήσει δύο εταιρείες. Ο κ. Αρχοντάκης εκτίμησε ότι το DNA barcoding είναι μία μέθοδος που δεν θα αργήσει να έλθει στην αγορά.

Το Internet of Things πάει… χωράφι

Ο Χάρης Μωυσιάδης είναι υπεύθυνος επιχειρηματικής και ερευνητικής ανάπτυξης της Future Intelligence που εδρεύει στον Δημόκριτο στην Αθήνα. «Προσφέρουμε λύσεις τηλεπικοινωνιών, στην αγορά μέσα από μια καινοτόμα πλατφόρμα Internet of Thinks, που στην ουσία επιτρέπει στον χρήστη της να συνδέσει πάνω της οποιοδήποτε αισθητήρα ή ενεργοποιητή της αγοράς και να τον εικονοποιήσει ώστε να βλέπει τα δεδομένα που του δίνονται.

Είναι μια καινοτόμα εφαρμογή και για την Ευρώπη. Αυτό αποδεικνύεται από ερευνητικά έργα που έχουμε πάρει από την Ευρωπαϊκή Ένωσης, καθώς μόλις μπήκαμε στο πιο μεγάλο πρότζεκτ πάνω στο ΙοΤ και στην αγροδιατροφή που συμβαίνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυτή τη στιγμή και λέγεται Internet of Food and Farms», δήλωσε σχετικά.

«Αν έχεις πίστη διάβαινε...»

Η «Natural Food» δραστηριοποιείται στη μεταποίηση των ελληνικών αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών όπως η ρίγανη, το δενδρολίβανο και το θυμάρι, για την παραγωγή αιθέριων ελαίων ανώτερης ποιότητας και εκχυλισμάτων με βιοδραστικά συστατικά, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως φυσικά πρόσθετα τροφίμων και καλλυντικών.

«Η εταιρεία μας ξεκίνησε ως εξής μέσα στο Εργαστήριο: Ρε, παιδιά, τι κάνουμε εδώ πέρα; Κάτι πρέπει να κάνουμε με αυτά τα πράγματα», σημείωσε για το πώς η ιδέα τριών φίλων μετουσιώθηκε σε πράξη μέσα σε ένα εργαστήριο του Πολυτεχνείου.

«Αυτή η πρόταση πέρασε από μια θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων του ΣΕΒ, όπου έγινε επεξεργασία. Μέσα από τη θερμοκοιτίδα όντως έγινε δουλειά, γιατί διαμορφώθηκε η αρχική σκέψη, που είχε επιστημονικό υπόβαθρο χωρίς όμως να είναι στοχευμένη, διαμορφώθηκε ως ένα επιχειρηματικό πλάνο. Αυτό ήταν το πολύ σημαντικό», επισήμανε.

«Οινοπνευματώδεις διεπιστημονικές προσεγγίσεις...»

Ο Τάσος Οικονομίδης είναι συνιδρυτής της «Istmos» , μίας startup που εγγυάται την προστασία της ποιότητας του εμφιαλωμένου οίνου, που μπορεί να επηρεαστεί από την έκθεση των φιαλών σε ακατάλληλες περιβαλλοντικές συνθήκες κατά την αποθήκευση και μεταφορά τους στον τελικό καταναλωτή.

Πώς προέκυψε η ιδέα; «Είχαμε μια συνεργασία σε άλλον τομέα με τον οινοποιητικό συνεταιρισμό της Νεμέας και μας είπαν ότι υπάρχει πρόβλημα αλλοίωσης της ποιότητας και αν μπορούμε εμείς ως κομπιουτεράδες να σκεφτούμε και να βρούμε κάτι. Καταλήξαμε σε αυτή τη λύση, ένα σύστημα ελέγχου που με ειδικούς αισθητήρες παρακολουθεί τις συνθήκες που επικρατούν στα μέρη που αποθηκεύεται και μεταφέρεται το κρασί», εξήγησε, για να σημειώσει πως «έχουμε συνεργασία με το Τμήμα Οινολογίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου και αντλούμε και αρκετές πληροφορίες ώστε να ενώσουμε τους δύο κλάδους, τη Γεωπονία και την Πληροφορική».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

3
σχόλια
  1. avatar Ιωάννης Γιάννης

    [...] υπάρχει εδώ και χρόνια στον Θανοπουλο

  2. avatar ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ

    Θα εξαγοραστούν όλες γιατί δυστυχώς είναι σχεδόν αδύνατο να προχωρήσει κάτι στην Ελλάδα. Είναι πάγια τακτική για όλες τις ελληνικές νεοφυεις επιχειρήσεις. Κοιτάξτε τι έγινε με την BEAT και την επίθεση που δέχθηκε από την ίδια την κυβέρνηση. Στην Ελλάδα κυβερνούν οι ΔΕΚΟΔΗΜΟΣΙΟΙ και οι ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ!!!

  3. avatar Σοφία Σοφία

    Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά!! Πάντως τα διαχρονικά ζητούμενα είναι λιχουδιές που αδυνατίζουν ή τουλάχιστον δεν παχαίνουν. Είναι κάτι που θα ζητιέται πάντα.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει