Στην Ελλάδα η διαδικτυακή οικονομία ανέρχεται στο 1% του ΑΕΠ, όταν στην Ευρώπη ξεπερνάει το 4%, όπως τόνισε ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Δουκίδης από το βήμα του «9ου Internet & e-business innovation forum» που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο.

Οι προοπτικές ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα διαγράφονται σημαντικές, παρά τη μικρή αλλά όχι αμελητέα διείσδυσή του στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα.

Στην Ελλάδα, όπως τονίστηκε στο συνέδριο, γίνονται βήματα για την ευρύτερη διάδοση των εργαλείων του ηλεκτρονικού εμπορίου και στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Δουκίδης ανάφερε ότι ξεκινά για πρώτη φορά η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου, ένας θεσμός που ήδη έχει καθιερωθεί στην Ευρώπη.

Στην παρέμβασή του ο Στέφανος Κομνηνός, γενικός γραμματέας Εμπορίου, στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, επισήμανε ότι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα δεν είναι μόνο μια καθαρά ελληνική υπόθεση αλλά ευρωπαϊκή.

Όπως εξήγησε, η Ευρώπη έχει καθυστερήσει να αναπτύξει το ηλεκτρονικό εμπόριο, γιατί όπως είπε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πολλές ξεχωριστές ατζέντες για την ανάπτυξή του και στόχος είναι γίνει μια και μοναδική. Σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση θα «παίξει» και η ελληνική Προεδρία, όπως σημείωσε.

Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα για τη διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ο κ. Κομνηνός ανάφερε το πολύ καλά καταρτισμένο προσωπικό στον κλάδο της πληροφορικής, που γνωρίζει ξένες γλώσσες και άρα μπορεί να αποτελέσει την κρίσιμη μάζα για την επέκτασή του.

Ανασταλτικοί παράγοντες, κατά τον κ. Κομνηνό, παραμένει η χαμηλή εξοικείωση των Ελλήνων πολιτών με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Όπως τόνισε, χρειάζεται περαιτέρω διάχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στις μεγαλύτερες ηλικίες, ενώ αναγκαία είναι και η εκπαίδευση των επιχειρηματιών.

Όπως τονίστηκε, για τη διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο κλάδος χρειάζεται προηγμένες υπηρεσίες. Μεγαλύτερες ταχύτητες, ασφάλεια και χαμηλό κόστος μεταφοράς των προϊόντων.