Λύση στο χάος που επικρατεί με τα ανασφάλιστα οχήματα προσπαθεί να βρει το υπουργείο Οικονομικών. Ένα από τα μέτρα τα οποία εξετάζει είναι η προώθηση ενός μηχανισμού που θα εντοπίζει σε πραγματικό χρόνο τα ανασφάλιστα οχήματα και θα αλλάζει το καθεστώς επιβολής προστίμων για όσους δεν έχουν ασφαλίσει το όχημά τους.

Τα ανασφάλιστα οχήματα, όπως αναφέρει σε σχετικό της ρεπορτάζ η εφημερίδα «Καθημερινή», σύμφωνα με εκτιμήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών ανέρχονται σε περίπου 700.000 και αποτελούν πραγματική απειλή για την κοινωνία, αφού σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου, είναι η βασικότερη αιτίαεγκατάλειψης θύματος από τροχαίο, με προφανείς τραγικές συνέπειες.

Το θέμα έχει τεθεί από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) προς τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, με στόχο τόσο τη βελτίωση της διαδικασίας εντοπισμού των ανασφάλιστων όσο και τη διαδικασία επιβολής προστίμων. Όπως διαπιστώνεται, πολλοί οδηγοί ασφαλίζουν το όχημά του για έναν, δύο ή τρεις μήνες κάθε φορά που επισείεται η σχετική απειλή και μετά κυκλοφορούν ανασφάλιστοι. Ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων αυξομειώνεται έτσι διαρκώς ανάλογα με τη συγκυρία και με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία που τηρούνται από το Κέντρο Πληροφοριών το οποίο λειτουργεί με πρωτοβουλία της ΕΑΕΕ, ο αριθμός τους τον Ιανουάριο του 2020 ήταν 6,2 εκατομμύρια.

Σημειώνεται πως ο νόμος που ψηφίστηκε το 2012 και προβλέπει αυστηρά πρόστιμα για τους κατόχους ανασφάλιστων αυτοκινήτων παραμένει έως σήμερα «κενό γράμμα». Ο νόμος προβλέπει τη διασταύρωση – δύο φορές τον χρόνο – των οχημάτων που υπάρχουν στη βάση δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών για τα κυκλοφορούντα οχήματα με τη βάση δεδομένων που έχουν αναπτύξει οι ασφαλιστικές εταιρείες για τα ανασφάλιστα προκειμένου να διαπιστωθεί ποια δεν διαθέτουν κάλυψη για αστική ευθύνη.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Καθημερινή».